Coronafri sone!

Selv om jeg taper om lag 300 000 pr uke i omsetning i disse tider så kan man jo ikke sette seg ned og sutre av den grunn. Det er noe positivt med alt. Mellom annet får jeg mye bedre tid til å være sammen med de jeg er aller mest glad i. Legger man vekk framtidsutsiktene for et øyeblikk så kan man også senke skuldrene og bare nyte tiden med hverandre.

 

Vi følger myndighetenes råd og holder oss mer eller mindre isolert med minst mulig kontakt med andre andre mennesker. Det er nok lettere for meg enn for Kjærest og Datter som begge er sosiale dyr. Jeg er mer av den mannevonde typen som fint kunne klart meg et år på en hytte på fjellet. I alle fall hvis det hadde vært innlagt vann og strøm, en butikk i nærheten og noen som brøytet veien.

 

Tror Kjærest var veldig glad da Datter kom på fredag. Endelig et annet menneske å forholde seg til enn meg. Jeg er sikkert en trivelig type, men har full forståelse for at man kan bli litt lei av at jeg ikke er på jobb hele tiden, for selv om jeg har veldig pene øyne kan det bli litt mye å stirre inn i dem atten timer i døgnet.

 

Da de var ferdige med å grave kledde jeg på meg for å kaste glans over grillplassen. Jeg er glad vi bor slik til at vi kan ordne oss skikkelig påskestemning rett utenfor døren. Oppglødd av arbeidet deres kledde jeg på meg påskeluen. Litt trang, men gult er kult!

 

Koselig å lære Datter å tenne bål. Kjøpte den siste grillpanna som var å oppdrive i Alta. Den var ikke så stor, ca 10 cm høy, men den gjorde nytten. Fire hundre kroner på Claes.

 

Det ble pinnebrød og burgers

 

Og pølsefingre

 

Katta var selvfølgelig med på turen. Hun syns også det var trivelig. Litt i alle fall.

 

Utsikten er kanskje ikke den vakreste, men det er bedre enn å stirre inn i tven. Det gjør man nok i disse tider. Godt å være ute og skape seg en coronafri sone. Det finnes ikke så mange av dem igjen.

 

Lag en vakker dag!

 

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer

Siste innlegg