Da ble det jammen lønn på meg i år også!

 

Foto: Frank Rune Isaksen

Jadda, vi kom oss i mål til slutt! Nissene, min sønn og jeg klarte i desember å demme opp for det voldsomme fallet i omsetning vi plutselig opplevde i høst. Vi har jobbet knallhardt og målrettet. Hver eneste dag. Forberedt oss maksimalt slik at alt skulle gå så på skinner som overhodet mulig i disse viktige ukene i desember.

 

Vi klarte det! Til tross for et nokså dramatisk fall i nettomsetningen før jul, så har den lokale omsetningen økt tilsvarende. Samlet sett kommer vi godt tygd, men helskinnet og i live ut i den andre enden. Nå venter enda et par romjulsdager der vi bare skal “samle oss” og  komme til hektene igjen før vi kaster oss over 2024 med glupsk appetitt.

 

Jeg gleder meg!

PS! Jeg har bare lønnsutbetaling én gang i året. Den siste virkedagen i romjula har jeg full oversikt over alle årets inntekter minus utgifter, samt en viss formening om hvilken vei vinden blåser det påfølgende året. Deretter gir jeg meg selv den lønna jeg mener bedriften har rygg til å bære uten at det går ut over verken nysatsinger eller likviditet gjennom alle månedene med minus vi må gjennom før sommeren kommer som en reddende engel med friske midler.

 

11 kommentarer
    1. For å lykkes, må man ha stå på vilje. Du har da aldri vært redd for å ta i et tak og da får man lønn for strevet. Så moro for dere at det går bra og æ unner dere hver eneste krone. Masse lykke til i 2024… Godt nytt år til dere og hilse så masse🥰

    2. Næmmen, – her var jo brått selveste godkokken!!
      – Godt jobbet! – Som vanlig, må det vel være lov å si, da du/dere har kunnet dra i land hva det enn måtte være så lenge jeg har kjent deg *hehe*. Husk bare å ta vare på dere selv, og ikke minst å nyte fruktene av alt det arbeidet dere legger ned 😉
      – Ellers ønsker jeg dere selvsagt et superb 2024! 😀

      1. Joda, jeg er her jeg. Å nyte frukter har liksom aldri vært min greie, men skjønner hva du mener. Burde spise mer frukt. Riktig godt nytt år til deg også. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg