Da var det (endelig) over!

Reklame | Kokkejævel.no -Alt det beste samlet på ett sted!

Da jeg kom tilbake på jobb for fullt bare seks uker etter at Lille Vakre døde, så forsto jeg umiddelbart at Hoftepluss ikke var framtiden for meg. Jeg var ferdig. I flere måneder brakk jeg meg hver enste dag før jeg skulle på jobb. Kjempet mitt livs største kamp. Forrige gang det aller verst tenkelige skjedde var jeg “bare” kjøkkensjef, og selv om jeg var tilbake på jobb relativt kort tid etterpå også den gang, så hadde jeg ikke arbeidsgiveransvar, og kunne i større grad tenke bare på meg selv og å holde kjøkkenet gående. Ikke en hel fåkkings bedrift!

 

Flere ganger i løpet av disse to årene har jeg hatt mulighet til å slå bedriften konkurs, men det var denne stoltheten da. Og, ikke minst, ansvaret for huslånet til 18 ansatte. Jeg fikk meg ikke til det. Heldigvis, for hadde jeg det gjort, så hadde jeg sittet her i dag 400 000 kroner i ekstra banklån som jeg har kausjonert for. Ikke en spesielt god start på et nytt liv.

 

I stedet sitter jeg her med en pen liten slant som gjør at jeg kan senke pulsen noe. Ha tid til å lytte skikkelig. Snakke litt saktere. Puste. Uten å alltid måtte pese.

 

Tiden flyr! Da jeg flyttet inn i lokalet høsten 2015, så hadde det stått tomt i et år. Tenkte jeg skulle fjerne kalenderen som hang på sikringsskapet, men rakk det ikke den dagen. Skulle ta det på mandag, men plutselig var åtte år gått. Tok ned kalenderen da jeg dro nå. Det var på tide.

 

Det var veldig hyggelig med blomster fra de ansatte. Jeg har nok ikke alltid vært verdens mest populære sjef, spesielt ikke blant dem som har trodd at å jobbe bak en slik disk må være chill og lettjente penger, men jeg har i alle fall vært en RETTFERDIG sjef. Like JÆVLIG med alle, ha ha 😀

 

Navlestrengen er klippet. Herfra og ut må jeg klare meg på egen bein. Siste lønn fra Hoftepluss får jeg utbetalt i sluttoppgjøret 10. september. Etter det er det den lille nettbutikken med den store smaken, Kokkejævel.no,  som skal selge så mye at den klarer å utbetale nok lønn til en diger mann med et ego Alta aldri tidligere har sett maken til.

 

(Målet med nettbutikken er å samle at det beste på ett sted, slik at du ikke trenger å tråle nettet hvis du ønsker å kjøpe en gave til deg selv eller noen andre du er glad i. Kokkejævel.no er et slags “kjøpesenter” der kun de aller, aller beste småskalaprodusentene, (pluss noen eksepsjonelt gode industriprodukter), får innpass.)

 

Nå skal jeg faktisk legge meg litt ned på sofaen og bare kjenne på følelsen av å være FRI. Det er ingen stress. Neste sendedag er ikke før torsdag, så jeg kan i teorien ligge her et par dager uten at det gjør noe. Tror sannelig jeg kan venne meg til denne nye jobben min, he he.

 

 

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Fri (kjøp)mann

 

(29 326 sidevisninger i går)

 

 

 

 

 

29 kommentarer

Siste innlegg