Dag 5: Til toppen på UNDER EN TIME!!! (36 minutter og 28 sekunder raskere enn dag 1)

I piskende regn, tåke og sludd, klarte jeg på den 5. dag å sjangle meg over mållinja på toppen. Jeg smiler lykkelig (eller gal?) til kamerat, men bildet er tatt etter en god del kalorier, både i fast og flytende form. Egentlig så jeg slik ut da jeg passerte målstreken:

Ja. bildet er ekte. Dette er grunnen til alt du leser denne bloggen. Det er slik vi ser ut når vi går fort på fjellet.

 

Vi ser ikke slik ut. Det er fake og tatt halvveis etter 10 minutter i koma på rygg.

 

Glemmer alltid å ta utsiktbilde fra toppen, men her er i alle fall fra min faste rasteplass. Det er der jeg legger meg ned. Uten denne hvilen kommer jeg mer rett og slett ikke opp.

 

Jeg skal ikke snakke så mye om disse tablettene mine, men faktum er at uten dem hadde jeg ikke kommet meg gjennom dagene. Jeg kan ikke stå lenger enn maks 15 minutter i slengen, så jobben som kokk/kjøkkensjef klarte jeg rett og slett ikke å gjennomføre lenger.  For å unngå å bli uføretrygdet prøvde/prøver jeg å bygge opp en nettbutikk jeg kan leve av. Et sted der jeg kan sette meg så mye jeg vil uten at det går ut over kundene, for jeg får pakket i mitt eget tempo og sendt til avtalt tid likevel. Likevel hadde jeg aldri i verden klart dette uten tablettene.

 

Av og til trenger man tabletter, medisiner. Det betyr ikke at man er rusmisbruker, at man tar disse tablettene for å kjenne at at det bruser i hodet, vi tar tablettene for å rett å slett kunne gjennomføre dagen uten å gå i koma. Det er kun folk med skikkelige smerter som kan forstå. Det handler ikke om rus, men om overlevelse.

 

Uansett, i dag har jeg kuttet ned på pillene, med alt det har medført av smerter, for å kunne ta en ekstra dose før jeg gikk opp Komsalaia. Skal ikke si at jeg ble smertefri, ikke i det hele tatt, de siste sju minuttene er det bare et Herrens mirakel at jeg i det hele att overlevde, men starten var mindre vond og gjorde at jeg trengte akkurat et par pauser mindre pauser enn i går, og Æ KLARTE DET!

 

Ha en helt fantastisk kveld, for det skal nemlig jeg!
(Pølser, pils og 90 days to wed på Discovery +)

 

😀

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. YAY!! Way to go, Asbjørn!
      Det er jo ikke mange dagene siden du gav inntrykk av det å klare turen på under en time som temmelig urealistisk, så det her står det virkelig respekt av! 😀

    2. Så sant så sant, medisin og piller er dessverre noe av hverdagen for oss mange, takk for at de finnes 👍😊

    3. Det tillates å ytre en dyp bekymring over å blande sterke smertestillende og alkohol. Disse to substansene forsterker hverandre, og kan i ytterste fall være fatal kombinasjon. Respirasjonshemmende og livsfarlig miks. En påminner, da du selv forteller om tingene.

      1. Akkurat det har vel litt å si på hvor mye han tar da,du kan fint ta et glass vin eller en øl,selv om du tok en tablett eller to for noen timer siden.

    4. Supert! 👍 Fortsetter du med samme fremgangen, vil du jo komme fram i minustid etter hvert?!!! 😁 Altså at du når toppen før du har starta! 🤪

    5. Egentlig burde æ hyra dæ inn som støttekontakt, for da hadde antagelig æ også klart å komme mæ ut i lufta. Men med min kondis (les: totalt fraværende sådan), så hadde æ vel ikke overlevd de første 200 metran.
      Kanskje æ må søke etter støttekontakt, som kan piske mæ ut på flatmark først, før vi prøve å bestige små fjell.
      Men bare fortsett sånn!! Det e beundringsverdig!

    6. Du e no bare helt utrulig,tenk å klare å presse tiden under en time med god margin👏.
      Veldig imponerende gjort med de ryggplager du har😊. Tenk for en opplevelse det blir,når du får operert prolapsen dine. Da blir det nok litt enklere å komme seg opp på komsatoppen😍Ha en fin og avslappende kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg