Dagen før dagen

Godt å være hjemme igjen. Har sovet lenge. Lå helt til halv ti. Det tror jeg faktisk ikke jeg har gjort på mange år. Har i alle fall ikke sovet hvis jeg har blitt i senga så lenge. Deilig var det i alle fall. Våknet halv sju. Snudde meg mot Kjærest og la en arm rundt henne. Så sovnet jeg igjen. Fantastisk deilig.

 

I morgen er det dåp. Eller skulle vært. Vi satte datoen til søndagen i høstferien slik at Søster og Bror fikk anledning til å reise opp og dele dagen med oss. Søster bestilte flybilletter med en gang hun fikk vite det. Av typen som ikke kunne avbestilles, så hun kommer uansett. Det blir koselig. Jeg er veldig glad i Søster. Vi er ganske like, bare at hun er enda flinkere enn meg til å fargelegge språket slik at du glemmer fullstendig at du leser. Du tror du ser på film. Hun skriver til og med med lyd. Et utrolig talent. Når jeg tenker meg om tror jeg hun skal få være gjesteblogger hos meg en gang. Da har dere noe å glede dere til i alle fall.

 

Kjørte Datter hjem til sin mor da vi ankom Alta sent i går kveld, men hun kommer til oss i løpet av dagen og blir en hel uke. Den andre hele uken med den nye ordningen. Det fungerer så bra og Datter er kjempefornøyd. Glad, og det er så godt å se. Vil på det sterkeste anbefale alle som går gjennom samlivsbrudd om å virkelig sette seg ned sammen for å finne den beste løsningen for barna. Det er ikke sikkert at det som fungerer best for ungene er akkurat det du selv vil, men når livet ble slik det ble, så var det i alle fall ikke deres skyld. Da er det din fordømte plikt som foreldre å sette alt av stridigheter til side for å være i stand til å finne løsninger som fungerer.  Ingen samarbetter godt hvis de er sinte på hverandre. Og man må samarbette hvis resten av barndommen skal bli god. Selv om man må sluke noen kameler. Ungene er verdt hver eneste kamel.

 

Høsten er en langsom avslutning på sommeren. Som høsten er jeg i ferd med å avslutte alt det vonde som har vært. Jeg har kjøpt inn vinterklær slik at jeg kan holde meg varm. Kjøpt inn stearinlys jeg kan tenne når jeg trenger lys. Jeg er snart rustet og klar til å gå videre som det kalles. Jeg er ikke der riktig ennå, men kjenner det har blitt lettere å sette pris på de lysglimt som faktisk finnes.

I morgen kommer Søster. Det blir koselig og vi gleder oss. Selv om hun aldri hadde kommet hvis det ikke hadde vært for at hun var invitert i dåpen. Likevel skal vi skape gode dager sammen mens hun er er. Det er jeg helt sikker på. Vi har hverandre. Det er ikke nok, det er en for lite, men det er tilstrekkelig til å kunne skape et godt liv. En framtid. Og det er jeg gald for. Ikke lykkelig. Ennå. Men jeg vet jeg kommer til å bli det. Igjen.

 

Lag en fantastisk helg, kulinaster!

27 kommentarer
    1. Heldige Datter med så flotte foreldre som klarer å legge ting til rette for HENNE! 🙂 Sender dere masse varme tanker!

    2. Kjære Asbjørn!

      Jeg leser bloggen din hver dag nå. Den er blitt en del av dagen som jeg ikke kan være foruten.

      I dag traff du meg virkelig. Samlivsbrudd er vondt og spesielt når det ikke lar seg gjøre med en stabil samværsordning…
      Mine to gull får jeg nå kun se i ferier og det gjør vondt i et mammahjerte, men det var slik de ønsket det og da må man jo bare gjøre det beste ut av det.

      Nå så skal jeg altså få dele gleder og sorger med min Kjærest og midt i den sorgen som jeg opplevde da mine barn flyttet så har det vært mange sorger, men nå skal vi få oppleve den største gleden!
      Din blogg gir meg styrke og tro. Tro på at min styrke er nok. Tro på at uansett gleder eller sorg så er det lysglimt. Tro på at selv om man ikke er sammen med de aller kjæreste så er det håp.

      Jeg er ikke så flink med ord som jeg skulle ønske, men jeg vil takke deg, Asbjørn. Takk for at du er så sterk at du deler. Takk for at du er et lyspunkt i så manges liv. Takk for at du deler dine utsøkte tips på kjøkkenet. Bare rett og slett takk!

      Og når Søster kommer håper jeg du hilser fra en gammel klassevenninne. Savnet var stort da dere flyttet herfra…
      Stor klem og tillykke med forlovelsen! ❤❤

    3. “I morgen kommer Søster. Det blir koselig og vi gleder oss. Selv om hun aldri hadde kommet hvis det ikke hadde vært for at hun var invitert i dåpen.”

      Leser man mellom linjene her er det noe sårt kan det virke som. Hvorfor vile aldri Søster kommet?

    4. Så vakkert❤️Jeg syns du var flink på TV også, er glad jeg gjorde det unntaket og så på God morgen Norge👍❤️

    5. Utrolig flott å lese en blogg som er ekte. Som er bygget på livet slik som det er. Men husk at ærligheten kan slå tilbake på deg selv får du aner det. Med det mener jeg at ikke bruk bloggen din som en ventil, terapi om du vil. Lykke til, og gratulere❤️

    6. Vil bare sende gode tanker og ønsker om fine dager❤ jeg er selv i en tid hvor savnet av kjæresten gjennom et langt liv tar stor plass han gikk bort altfor tidlig. Du er fantastisk flink å sette ord på ting. Uten at du vet det gir du meg godt verktøy til å se ting i et annet perspektiv..takk for det🙂 Ønsker deg og dine ei god helg🌺

    7. Støtter ordninger med mer enn 1 uke på hver plass. Kom inn i et forhold der det var annenhver uke hos far og mor, og det var et stress for både barn og oss. Alt man skulle rekke å gjøre den ene uka 🤪 Etter endring til 2 uker hos hver ble det mye roligere, og ikke minst hyggeligere😊 Kos dere i helgen og en god klem til dere alle 🌹❤

    8. Støtter ordninger med mer enn 1 uke på hver plass. Kom inn i et forhold der det var annenhver uke hos far og mor, og det var et stress for både barn og oss. Alt man skulle rekke å gjøre den ene uka 🤪 Etter endring til 2 uker hos hver ble det mye roligere, og ikke minst hyggeligere😊 Kos dere i helgen og en god klem til dere alle 🌹❤

    9. Jeg tenker på Den Vakreste, på dere og på oss og på dagen i morgen som blir helt annerledes enn det som var ønsket 💙 lille, kjære vennen vår . Blir nok bra med Søster på besøk, ønsker dere en riktig så fin dag tross alt. Du skriver vakkert Asbjørn.

    10. Barna dine er heldige som har en far som bryr seg om dem og deres meninger. Det finner dem trygghet i. Samarbeid foreldrene i mellom betyr alt for barna.

    11. Pleier aldri se på God morgen Norge og pleier aldri å lese blogger. Men det gjøres et unntak.
      Alta 💕

    12. Eeeelsker Bloggen din!!
      Du gjorde flott figur på TVn igår!
      Du “Danser med ordene” Så inspirerende lesning!
      Du er nå mitt Stooore Forbilde!
      Å skrive som man tenker og sånn man prate har også vært mitt motto!
      Så løkke tell med Livet og Tastaturet!
      Klm fra En Fan (Faen) i Hammerfest!
      Ps! Be Hvaldimir Hætta Putinsson om å snaske sæ hjæm!🐳

    13. Så godt at dere har funnet den riktige løsningen for datter. Kanskje t.o.m. to uker kan være bra.
      Etter vår skilsmisse ga min sønn, da rundt 10 år, utrykk for at det var stress med annenhver helg og én ukedag. Sammenhengende tid over en lengere periode er nok en bra løsning for barn.

      Kos deg med forlovede, datter og søster. Gjør det beste ut av dagen i morgen ❤️ Kanskje ha en liten “fest”, en markering.

    14. Ja vi må bare henge oss med på dette livet, i alle opp og nedturer, i mørke tunneler og høye fjell. Alle livets svinger. Håpe på flere lyse øyeblikket etter mørke. 🤗Kos deg med søster, datter og forloveden i helgen. 🤗😄

    15. Hei😊😊 ….så utrolig godt med de lyspunktene du beskriver…det minner oss om at….»åh….sånn va den følelsen ja»…og så glede man seg tel det blir sånne oftere og oftere …. sånne ting som får oss tel å se fremover… ønske deg og dine ei helg der dokk får tid tel masse kos ilag😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg