Dagens spinnville planer!

Selv om det egentlig ikke er noen som helst forskjell på dagene slik jeg lever nå, så er det likevel litt spesielt med søndager. Vi tar det litt ekstra med ro på morgenen, fyrer i ovnen og ser gjerne litt på TV faktisk. Akkurat nå driver vi å ser på dokumentaren om Viggo Kristiansen på Discovery +. Anbefales forresten på det sterkeste!

Jeg skal ikke mene noe om saken, men jeg tror vi skal være glad for at vi bor i et land med en gjenopptagelseskommisjon som fungerer slik den skal. Jeg får vondt i magen når jeg tenker på at det kanskje har sittet en mann, som hele tiden har hevdet sin uskyld, innelåst halvparten av sitt liv etter en rettsak som kanskje ble i overkant styr av følelser etter denne nesten uten sidestykke grufulle forbrytelsen mot to små jenter. At samfunnet trenger syndebukker må ikke bety at vi mister hodet i rettsalene.

 

I Norge skal vi være uskyldig inntil det motsatte er bevist, og tvilen skal komme tiltalte til gode. Det skal ikke spille noen rolle hva man verken mener eller tror, forbrytelsen skal bevises over all rimelig tvil! Det begynner å bli litt for mange justismord nå.

 

Surt ute, 14 blå, men iskaldt drag i lufta. Da er det godt å fyre i ovnen. Strømmen har blitt så dyr at jeg er glad vi har ved. All veden vi brenner kommer for øvrig fra trærne og buskene jeg har kappet fra hagen de siste par årene. Jeg liker å stulle i hagen. Grave, plante, skape. Se landskapet du sakte endrer fra år til år. Jeg gleder meg til våren!

 

Klokka er, akkurat nuh, 09:08 og Lillebror har allerede lagt seg for dagens første lur. Eller, han har faktisk sovet en time allerede og nå hører jeg det begynne å komme bablelyder fra soverommet igjen. Kjærest går ned, dette skrives i sanntid altså, og henter han. Han er i så godt humør. Når han får den søvnen han trenger er han så glad. Flirer og skratter. En helt fantastisk unge. Er så glad for at akkurat han kom!

 

Lillebror er 4 måneder i dag og siden han er like snobbete som faren sin, så har han selvfølgelig pyntet for anledningen! Han har blitt så stor og flink. Kryper ikke riktig ennå, men kan kommer seg akkurat dit han vil på gulvet. Han trekker seg fram med armene, godt hjulpet av knærne. Hadde jeg tatt bilde av meg i dette øyeblikk hadde dere sett at jeg har grodd en diger hanekam av stolthet.

 

Skal dra noen timer på kontoret nå. Er inne i en god kreativ periode og får gjort ganske mye på kokeboka hver dag nå. Viktig å ta godt vare på de kreative periodene, for det er ikke tvil om at tekst blir best, også kokeboktekst, når man er motivert og teksten ikke kjempes fram på tvang. Har en ny deadline til forlaget på onsdag, og da er planen at hele rammeverket for boka skal være ferdig. Det er egentlig på overtid, men har jo hatt litt å stri med i vinter kan du si.

 

Mange lurer på om alle de oppskriftene jeg legger ut, og som folk betaler flere kroner på Vipps for å få bruke med god samvittighet, kommer med i boka, og det kan jeg svare helt ærlig på: Ja, noen, men langt fra alle, og det vil også være mange oppskrifter som jeg ikke rekker å legge ut på bloggen. Jeg lager som sagt enormt med mat for tiden. Herre Gud, vær du vekten min nådig!

 

Etter jobb, i tre-tiden, skal vi til Svigerfar og spise reinkjøtt og buljong. NAM! Svigerfar er flink både å lage mat og invitere på middag. Blir bra for meg å komme meg ut litt og se andre folk, selv om det bare er familie. Jeg har vært veldig mye alene i år, bevisst og helt nødvendig, men man kan fort bli litt tullerusk av det også. Da er det lurt, riktig og viktig å av og til dra på besøk et par timer fra tid til annen.

 

Ellers, når Keiino ikke vant, så er jeg meget fornøyd med at Tix stakk av med seieren. Velfortjent! Et fantastisk flott forbilde for alle oss som hele livet har stått litt på utsiden av den allmenne oppfattelsen av “normal” oppførsel og livsførsel. Det gir i alle fall meg motivasjon til å fortsette med det jeg tror på uten å bry meg så voldsomt om alle som vil bryte meg ned av en eneste grunn, nemlig at jeg er, vel, bare meg selv.

 

Takk Tix!

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Jeg så også dokumentaren natt til i går.. og synes vel ikke at gjenopptagelseskommisjonen har fungert maksimalt i dette tilfellet.. har jo fått avslag på gjenopptagelse flere ganger til tross for bevisenes stilling.. kjenner meg slett ikke trygg på rettsstaten Norge for øyeblikket!!

    2. Takk for fin historie. Mye sannhet i det du skriver. Har også vedovn. Godt å ha når det er ÷24 ute og strømregningen er høyere en Oslo Plaza. Hyggelig å bli invitert på middag. ❤️ Stilig lillebror og gratulerer med 4 mndr dag. 🎁🍼. Heia på Keino, men er storfornøyd med at Tix vant. Fin text på sangen. Håper at han derre journalisten i Dagbladet er så tøff at han får noen til å ta bilde av sæ når han skal spise pannebånd og sitte på knuste brilleglass, men han er nok bare tøff i kjæften og snar og spring. Ha en fin søndag. 🤗 ❤️

    3. Min gutt krabbet aldri. Han dro seg frem som en liten selunge på armene. Han så ut som en bryggesjauer. Og da vi var i svømmehallen, tok han tak i kanten og bare vippet seg opp.

    4. Så koselig å få se et lite glimt av lillebror,gratulerer så mye med 4 mnd.dagen💙. Skikkelig stilig kledd liten sjarmør😍. Eg hadde og Keiko som favoritt i går,men fikk ikke stemt på nettet🤔. Nok en gang hadde NRK.store problemer med avstemningen. Men Tix er nå en verdig vinner.
      Ha en flott søndag med dine fine.

    5. Ja, rettsvesen er bra i Norge i sammenligning i landet jeg kom fra. Fengslene er så dårlig at det er så fælt. Mange korrupte dommere i tillegg
      Ellers er det godt med vedovn. Man trenger det i vintertid.
      Lykke til med boken.

    6. Jeg stemte på Keiino, men var veldig fornøyd med at Tix vant. Har virkelig fått sansen for den gutten.
      Gratulerer med dagen til lillebror.

    7. Gratulerer med dagen til lillebror🥰! Enig med deg om at det er gledelig at TIX vant i går. Ha en fortsatt god søndag😊👍🏻!

    8. Hei og hå, takk for ei flott melding.
      Gratulerer med dagen til lille bror,
      enig med deg Tix er et flott forbilde.
      Ha en fortreffelig søndag, kos dere masse 🌹

    9. Takk for nydelig melding idag. Du er god! Jeg har ikke brukt så mange av oppskriftene dine; har lyst, men som aleneboer og lite omgang det siste året blir det ikke mye eksklusiv matlaging. Men kom plutselig på at i jula brukte jeg dine forslag både på ribba og pinnekjøttet – med stort hell! Betaler med glede 😊
      God dag til dere tre. Og gratulerer med dagen til Lillebror ❤

        1. Ja, det kan man for å komme seg igjennom dagen. Mange med kompleks ptsd lever på den måten. Det går for en stund, men skal man bli bedre må man ut av skallet sitt. Først da begynner man å kan lære seg å leve med det. Hilsen ei med “god” erfaring.

    10. La oss få se Anders Grønneberg spise pannebånd 🤣

      «Jeg skal spise Tix-pannebåndet, på en seng av knuste glasskår fra brillene hans, dersom han vinner MGP-finalen», skrev Dagbladets anmelder Anders Grønneberg i anmeldelsen der han gav låten ener på terningen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg