Datoen er satt! (Hjelp)

Da ble det med ett litt mer virkelig. Ikke bare frierier på en blogg. Point of no return liksom. I løpet av palmehelgen 2021 er jeg en gift mann. En fange i hymes lenker. En Evas apostel som må stille opp når det kreves, for ikke å si skreves. Jeg er klar som et egg jeg! Ser ut som et også med den nye sveisen.

 

Jeg har aldri hatt noen drøm om å gifte meg. Har alltid sett på det som en altfor dyr fest. Klart det er hyggelig å samle familie og venner til lystig lag, men har liksom ikke vært spesielt fan av at det er jeg som må trekke kortet for å finansiere festen. Denne gangen er det annerledes. Bryllupet kombineres med dåpen til et nytt liv. Klarer ikke komme på noe vakrere. Dessuten går det betraktelig mindre brennevin i dåper enn i tradisjonelle bryllup. Færre gjester er det også. Jeg liker det litt mindre, litt mer rolig. Jeg gleder meg meg. Jeg gjør faktisk det.

 

Kjærest styrer naturligvis showet. Kjolen ble kjøpt inn allerede i fjor og hun og venninnen ligger i hard planlegging. Det er koselig. Og praktisk naturligvis. Det blir bra, sier jeg, dere bestemmer. Det er jo de som bestemmer uansett, så ingen vits å involvere seg så mye likevel. -Ja, den fargen var nydelig. -Det blir utrolig bra. -Kjempeidé!

 

Og Datter som brudepike da! Nesten at det er det jeg gleder meg aller mest til. Kun kommer til å være så nydelig. Det er hun jo uansett, men hun kommer til å være, om mulig, enda nydeligere i kjolen hun vi har valgt ut. Unnskyld, kjolen Kjærest og venninnen har valgt ut.

 

Og vielse i vakre Nordlyskatedralen da! Jeg elsker den kirken. Den ligger midt i byen og ingen av oss “tilhører” den egentlig. Jeg er konfirmert i Elvebakken kirke og Kjærest både døpt og konfirmert i gamle Alta kirke. Nordlyskatedralen ligger midt mellom og passer perfekt.

 

Nei, dette blir bra! I alle fall for meg. Verre for Kjærest som må drasse på meg resten av livet, men hun har valgt det selv av grunner jeg fortsatt ikke forstår. Er i alle fall ikke pga sveisen, he he 😉

 

En romantisk dag ønskes dere alle!

23 kommentarer
    1. Kjenner den følelsen igjen da vi bestilte kirka for to årstiden
      Men tiden etter er like fin planlegging og alt som skal til
      Kos dere masse
      Nordlyskatedralen er kjempefin kirke var der like etter at den ble åpna for
      Tror det var i slutten av februar eller i begynnelsen av mars 2013

    2. Å så flott! Gratulerer til dere, størst av alt er kjærligheten!❤️ Ps. Ser du også skrev hymnens lenker, noe jeg skrev på bryllupsinvitasjonen vår for leeenge siden og en norsklærer korrigerte!😬Det heter altså hymens lenker, har alltid husket det i ettertid👀😉All lykke til dere!🤩

    3. Eg blir sååå glad på dåkkers vegne😍. Masse lykke til med alt av forberedelser og planlegging😊. Er helt sikker på at det blir en helt magisk dag for alle sammen i familien💖. Tenk at vi som følger deg her,får lov å være med på denne fantastiske reisen🤗. Ønsker dåkker all Hell og lykke fremover,ha en strålende dag😊

    4. Da har dokker det i boks.Dokker går inn i en spennende tid . God tid å forberede.
      Ha en fin dag. 💜

    5. Dette blir nok bra,lykke til med planleggingen❤❤❤. Du kan jo spander på de en frisørene før bryllupet da, når du rsker alt ser det jo ut som en sopp etter et par måneder, liksom feil lengde på feil plass🤣.
      Ha en fin dag.

    6. Ekteskapet e et godt skap å være i, eg låååååve, etter 16 års aspirantperiode gifta vi oss, og DA kom virkelig sinnsroa. Deilig🙏🏼 Lykke til👍

    7. Herlig 💞Lykke til med planlegging for kjærest ❤️ Blir koselig å kombinere de to begivenhetene , å at datters katten skal være brudepike blir stort både for henne å papsen 😊Ønsker dere en strålende dag🥰

    8. Dåkker fortjene all lykke som finnes og æ trur at vi alle som læs bloggen, og flere til krysse alt vi har for dåkker❤ Lag dæ sjøl en go dag

    9. Så koselig, ingen vei tilbake. Nå må beibien presses ut og dere gå maaaaange turer før klærne passer går æ utpå… etter alle de glædes middager dere skal ha🤣🤣🤣🤣
      Usnsett, lykke til med planleggingen til kjærest og du fortsatt å skriv, så er vi liksom også med 💃🌺♥️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg