Den ALLER siste 12-timers jobbsøndagen noen sinne! (I alle fall midt i sommerferien eller til jeg åpner opp noe nytt, og det er LENGE til!)

Det tok liksom ALDRI slutt! Etter en kort, men veldig koselig morgenstund med Konemor og Lillebror, så bar det ned på Hoftepluss i dag morges. For å drive et relativt velholdt sted med den logistikken som følger den enorme omsetningen vi opplever nå på sommeren, så kreves det sin kar bak roret. Vareflyten er betraktelig mye større enn normalt og belastningen på de ansatte og utstyret er ikke ubetydelig.

 

I tillegg til å jobbe “på gulvet”  selv (noe jeg strengt tatt egentlig ikke har rygg til for øyeblikket), så gjør jeg hva jeg kan for å legge til rette for både ansatte, kunder og bedrift, for det er slett ikke alltid at hensynene til disse tre går i samme retning, men man kan prøve å gjøre det beste ut av de virkemidlene man har.

 

Var ferdig på Hoftepluss rundt klokka 12. Da bar det opp til kontoret i nettbutikken. Det har seg nemlig slik at jeg slett ikke var ferdig med boka slik jeg trodde her om dagen. Nei da, fikk en laaaaang mail fra redaktøren med ting som måtte gjøres. Greit nok det. Jeg VIL jo at dette skal bli en salgssuksess, og jo bedre boka blir jo større er jo sjansen for nettopp det.

 

7 timer og 21 minutter senere var jeg ferdig med ALT hun hadde bedt meg om å gjøre. Det er ikke VELDIG ofte jeg er fornøyd over eget arbeid, men akkurat da var jeg det. Hadde dessuten glemt kveldstablettene mine (visste ikke at det skulle ta SÅ lang tid…), så jeg ville HJEM.

 

Måtte bare pakke ordrene i nettbutikken først. Selv om det er fellesferie og ikke akkurat høysesong i nettbutikken, så kommer det inn ordrer, og disse må naturligvis pakkes med like stor glød som de i høysesong. Var for øvrig lett og pakke med glød og spetakkel i dag, for på dette tidspunkt, rundt 19:30, så hadde prolapsen tatt tak i fotnerven og klemte til med stadig sterkere styrke.

 

Måtte bare pakke med meg lokalvarene som det var fritt for på Hoftepluss. Har jo det siste året hatt litt felles distribusjon siden jeg eier begge sjappene. Enklere for meg.

 

Sånn, nå skal jeg bare bestille Bama og Tine, så er jeg ferdig 😀

 

Nå er klokka 20:56 og jeg skal spise litt speilegg før jeg legger meg. Ja da, jeg vet hvorfor jeg er litt strømlinjeformet, men en mann må jo kose seg også. Er jo sommer”ferie” for pokker! 😀

 

(Må nevne, før jeg blir halshugd for å bry meg katta om Lillebror, at jeg, mye på grunn av han, har solgt Hoftepluss, og er en “fri” mann fra 17 august. Han og Konemor har også vært på besøk på nettbutikken i dag, og nattasangen tok vi må Messenger 🙂 )

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Arbeidskar

6 kommentarer
    1. Ikke ha dårlig samvittighet, enn de som har forelder som jobber på båt, plattform ol.
      Stå på!! 💪

    2. Sånn bare til underettning…
      Jeg bestiller NULL varer fra nettbutikken din. Bestilling kommet nok den dagen du sluttet å klage på arbeidsmengden der.

    3. Ingen kan vel være i tvil om at du jobber skjorta av deg nettopp for å kunne ivareta lillebror, datter, konemor, de andre ungene dine OG bedriftene du eier/er på vei ut av💪👍😊. Nyt de få timene du har fri sammen med dine fine🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg