Denne gangen er det alvor!

Reklame | Meg og mitt

Jeg NEKTER å tape kampen mot korona! Derfor gjør jeg nå KRAFTIGE grep på både FyFader og Hoftepluss for å prøve å overleve denne krisen.

 

På bildene ser dere maten vi serverer på FyFader framover. Vi har kuttet ut to av seks varmedisker og i tillegg kutter vi ut 3 av fire salatdisker. Dette, pluss noen andre grep, gjør at vi kan redusere lønnskostnadene der inne med 75%. Det er fryktelig trist for de ansatte, men det er helt nødvendig hvis de skal ha en jobb å komme tilbake til etter krisen.

 

 

På Hoftepluss reduserer vi også utvalget for å unngå svinn og dessuten bruke mindre arbeidstimer. Jeg håper å kunne gi alle som er i fast 100% stilling jobb ut året i alle fall. Hva som skjer i januar og februar er det ingen som vet.

 

Vi har også tatt en lang rekke andre grep for å redusere kostnadene. Selv har jeg redusert lønnen min helt ned til 35K i måneden. Noe mindre enn det nekter jeg å jobbe 24 timer i døgnet for. Da legger jeg heller ned og får meg en vanlig jobb som normale folk og er ferdig for dagen når går hjem.

 

Hart snakket med manga andre serveringsteder i det siste. Det fortelles om omsetningssvikt på 60-70%. Helt ville falltall. Det skal liksom ikke være mulig i virkeligheten, men vi lever i en tid der absolutt ingenting er umulig lenger.

 

Selv er vi ikke riktig like hardt rammet. FyFader kanskje, men ikke Hoftepluss. I kriser som dette opplever vi at veldig mange kommer og handler hos oss bare for å støtte, og det setter vi utrolig stor pris på. Tusen, tusen takk! Hvis vi overlever dette så er det takket være dere.

 

Til slutt vil jeg bare oppfordre alle til å kjøpe så mye dere kan hos små lokale aktører. Forretninger som du virkelig kommer til å savne hvis de blir borte. De finnes over hele landet, så er ikke bare meg og mine. Ta vare på oss. Vær så snill.

 

Nei, nå skal jeg hjem! Jobber bare til 12 i dag, har jo tross alt en netthandel å drifte(rekk opp en hånd alle som er lei av at jeg gnåler og gnæger om djævla en netthandelen. Du vet den nettbutikken der jeg samler alle mine favorittprodukter fra mine favorittleverandører og gjør den tilgjengelig for alle i hele landet?)

 

Lag en fantastisk lørdag, folkens!

 

(Tenk at jeg kan ha det så bra som jeg har nå bare litt over et år etter at livet mitt ble bombet sønder og sammen. Menneskesinnet er merksnodig, men vi overlever alt. Kjenner faktisk veldig på dårlig samvittighet fordi jeg har klart å “gå videre”. At jeg klarer å være glad på virkelig, ikke bare late som. At jeg kan våkne opp om morgenen og glede meg til dagen.

 

Jeg har det veldig godt akkurat nå. Ingenting kan knekke meg. I alle fall ikke et virus! Jeg er som en kakerlakk og kryper bare videre hvis du deler meg i to. Ser at det var et lite heldig bilde å bruke, men du forstår hva jeg mener.

 

Jeg overlever. Alt.

23 kommentarer
    1. Hei. Leser din blogg med interesse og beundrer både ditt og din families pågangsmot. Imponert over hva du får til. Legger ved en link til en Japansk nettside hvor man kan abbonere på mat, godteri, te etc. Morsomt konsept hvor det følger med et hefte som forteller om de forskjellige tingene, litt om kultur, årstider etc. Tenkte at du kanskje kunne ta dette kosneptet inn som en ide sammen med dine forskjellige leverandører da dette Japanske konseptet baser seg på småprodusenter over hele Japan. En ide for fremtiden sammen med VisitNorway?
      https://www.bokksu.com/pages/first-box
      MVH
      Ann-Kristin

      1. Takk for tips! Denne gangen skal jeg imidlertid ikke gå i “vekstfella” slik jeg gjorde med Hoftepluss. Der vi i utgangspunktet hadde en flott liten butikk, men higen etter omsetningsvekst førte til den mastodonten, i mine øyne, av en bedrift med 20 ansatte. Det orker jeg ikke en gang til. Denne gangen skal jeg kun sysselsette meg selv, Kjærest og den nærmeste familien. 🙂

    2. Elsker at folk er flink å bidra til lokal handel. Her i Harstad ble omsetningen til Bakerinnen (lokal kafé) økt, for de begynte med utkjøring av matposer. Og vi unnet oss ferskt nybakt brød og boller levert på døra i ny og ne. Nå er det mye viktigere å kose seg enn å slanke seg for oss i rød sone😊 det har værtfall vi bestemt i vårt hjem🤪

    3. Så utrolig mye god mat, skulle virkelig bodd i Alta!!! De er jammen heldig som har mulighet til å kjøpe dette. Jeg håper lokalsamfunnet fortsetter støtte opp slik bedriftene kan finnes både i 2021 og årene fremover. Krysser fingrene 🤞 Hilsen Synnøve

    4. Det hadde vært spennende å prøve reinsdyrpinnekjøttet ditt. Hva er godt å servere til dette, slik at det yter råvaren full rettferdighet?

    5. Jaggu har du mye snadder i diskene dine 🙂 og dokker fortjener å føle på livsgleden uten dårlig samvittighet. Lykke til med alt dokker gjør.

    6. De 5 siste innleggene er reklame. Skjønner at du vil, kan og MÅ markedsføre deg, men blir litt mye 🙂

    7. Masse godt i disken der! Håper lokalbefolkningen stiller opp for deg og andre i samme situasjon.
      Må likevel klage litt: Synes nok bloggen din har gått fra underholdende til kjedelig i det siste…veldig mye reklame 🙂
      Likte bedre de litt mer personlige innleggene du hadde før.

    8. Ja,det har dessverre blitt en vanskelig og usikker tid for mange no🤔, håper samfunnet består så vi har igjen noen tilbud å benytte oss av når koronan roer seg 🤞,bra du har trua tar grep😊.
      Go lørdag til deg og din familie 🥰

    9. Æ sku så gjerne ha kommet til fy fader og spist og smakt på alt som ligger ute i de diskene du har igjen med så utrulig god mat, for e så sykt sulten no!

      Men ligger her dagen etter termin datoen og e så sykt klar for at lille frøkna skal komme ut, men Ingenting skjer, annet enn å ha smerter og ubehag. Vil at nåt skal skje No for e så utålmodig.. Men ho kommer når ho e klar, that I know… Men e bare lei No av å gå gravid, så vil ha ho ut at vi kan bynne å bli kjent med ho på utsia av magen 👶❤️😊

      Ha en fin helg vidre og kos dæ med familien din ☺️

    10. Håpe folk i Alta og omkrets, vil støtte dokker både med butikken og på nettet, hadde æ bodd i Norge ville æ i allefall bestilt på nettet. E bare litt lagt og ekstra dyrt å få det sendt til Dubai😊😊

    11. Må man så må man🙂Har akkurat vært i Alta. Handlet masse hos deg😄 men måtte støtte de andre og så jeg spiste lunsj på Stakeriet… Vi var 3 gjester der kl 15. X fingran for at det går bra med bedriftene dine og alle de andre nisjebedriftene👏👏💪 Ha ei god helg og kos deg med familien❤️

    12. Eg blir så utrulig glad på dine vegne,at du lykkes så godt med nettbutikken din😍. Ikke minst at du personlig endelig kan kjenne på gleden av å leve og kose deg med dine fine💕. Så godt å høre det,og at lillebror vokser å trives😉. En nydelig liten krabat,ikke vanskelig å skjønne at han fyller 💕 dåkkers med kjærlighet❤💙. Ha ei fantastisk fin helg,det har dåkker ærlig fortjent. Masse lykke til videre med nettbutikk og alt😊

    13. Hei, leste innlegget ditt før jeg tok turen til City. Tenkte jeg skulle ta lunsjen min hos deg idag..litt i kassa fra meg er bedre enn ingenting. Vel..jeg gikk inn, vi var 5 kunder i lokalet og 4 ansatte. 2 bak kassa og 2 som var og rørte i grytene i mellom oss. Jeg skjønner de vil røre i de så det ikke snerker seg og ser uappetittelig ut. Men når vi står 5 kunder i et trangt lokale og skal prøve å holde 1 meters avstand, så syns jeg de skal trekke seg tilbake og gi plass til kundene. Det endte opp med at jeg dro uten lunsj i det 6 kunde kom inn og de fortsatt rørte og flyttet på ribbestykker, diskuterte fløtepoteter eller hva det var. Ikke ment som noe negativt, men oppfordre gjerne de ansatte at de gir kundene plass når de kommer. Mulig jeg er overhysterisk når det kommer til avstand. Men jeg satser på lunsj en annen dag. 😊

    14. Heia
      Skjønner at det ikke er enkelt. Skulle gjerne bodd nærmere de stedene dine.
      Selger du middagspakker?
      Hadde digga å kunne bestilt og hentet ferdig middag fast feks 1 dag pr uke.
      Kanskje noe å tenke på? Middagsabonnement👍

    15. Veldig trasig at det skal være slik – skulle ønske at jeg bodde i nærheten, for dette så veldig fristende ut 🤩🤩

    16. Skjønner at du er bekymret for forretningene.
      Hvis dette fortsetter får folk flest (mye) dårligere råd – og da er det klart at luksusvarer er det som må vike i en husholdning. Selv om maten din ser veldig god ut hadde jeg f eks ikke handlet hos deg særlig ofte. Og jeg er ikke blant de med dårligst råd, heller – men ser ganske nøye på prisene på dagligvarer før jeg handler.

    17. Kakerlakker kan overleve i 9 døgn etter at hodet er revet av!!! Bare til info!! Hadde eg bodd i Alta, ville eg handlet hos deg hver dag. Skal bestille fra nettbutikken straks trygda er på konto 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg