Det e mandag førr fan, så tørk av dæ det jævla gliset!

Reklame | Kokkejævel.no

Ny uke, men min livsvisdom sier meg at den trolig blir omtrent lik uken som var. Ny runde i hamsterhjulet om du vil. På hele Norges gavebutikk, Kokkejævel.no, er det svært rolige tider etter jul. Folk har jo bursdager og slikt i januar også, så litt går det da, men kan naturligvis ikke sammenlignes med julesalget i det hele tatt.

 

Og det er helt greit. Da får jeg tid til å puste, bygge opp varelageret igjen og utvikle nye ideer. Det nye konseptet med kakepynt i “løsvekt” har, (til tross for at vi befinner oss svarteste januar), vært en kjempesuksess, og mange har vært innom for å kjøpe, titte og planlegge framtidige anledninger der kaker og desserter skal pyntes. Jeg har fått mange tips om hva folk ønsker deg, og allerede fra førstkommende fredag/lørdag vil jeg ha over dobbelt så stort utvalg. Artig med noe nytt! 😀

 

Ellers er det ikke så mye å melde. Ukene før hun kommer er  en slags vakuumtilværelse der vi egentlig bare går og venter på henne. Har fortsatt et par ting som må gjøres, som å pusse opp badet litt, men ellers er det meste klart. De første klærne er kjøpt, arvet og vasket. Hentesettet er snart ferdig strikket. Fødebagen er også snart ferdigpakket. Terminen er 21. februar, men om en uke eller to kan hun bare komme for min del. Tror hun som faktisk skal gjøre jobben og presse hun ut også er enig i det.

 

Vi orker ikke ta sjansen på å kjøre over fjellet midtvinters, så vi er forberedt på å føde her i Alta. Det er mest praktisk, men vi har ikke sykehus her, så det blir i så fall uten hjelp av eksempelvis epidural. Tror heller ikke det er leger på vakt om natta, men jordmødrene her er svært erfarne og flinke, så det går nok helst bra. Skulle likevel noe alvorlig hende vil jeg tippe de vekker en lege, får i henne en kopp kaffe og bestiller en ambulanse til Hammerfest.

 

Beklager den litt ramme overskriften, men det var slik jeg følte det da jeg satte meg ned for å skrive denne bloggposten. Nå kjennes det litt bedre, men De skal vokte Dem vel for å være altfor positiv og optimistisk likevel. Plutselig smeller det!

 

Lag deg en så god mandag som du kan. I morgen er det tirsdag. Ikke mye å skryte av den heller…

 

 

6 kommentarer
    1. Hva tenker du om språkføringen ift. deg som far, forbilde og referanseperson? Er selv forelder, og har alltid vært veldig oppmerksom på språkføring og generell god opptreden. Det mener jeg er viktig.
      Hvordan tenker du om dette?

      1. Jeg er enig med deg, men jeg aner nok at vi har litt forskjellig syn på både hva som er godt språk og god opptreden. Var det noe spesielt med språket mitt som du mener er moralsk nedbrytende for barn og unge?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg