Det er det jeg er aller mest stolt over!

Etter at jeg skrev mitt første blogginnlegg i september i fjor har jeg mer eller mindre vært den mest leste bloggen i Norge. Sidevisningene har naturligvis variert, men i snitt har jeg hatt mellom tre og fire hundre tusen sidevisninger i uka. Omregnet til lesere blir dette ca 250 000 mennesker. Hver eneste uke. Fra første uke.

 

Dette har jeg klart uten å skrive et eneste negativt ord om noe annet menneske. Ikke en eneste gang har jeg hengt noen til tørk, verken direkte eller indirekte. Aldri har jeg latterliggjort andres meninger, klesstil, interessefelt eller utseende. Ikke har jeg hatt lyst til det heller. Hvorfor skulle jeg? Tvert i mot har brukt meg selv, med alle de styrker og, ikke minst, svakheter, som jeg måtte inneha til å få fram mitt budskap. Humor på andres bekostning har aldri vært min greie. Heller ikke tordentaler rettet direkte mot enkeltmennesker.

 

Sammen med dere har jeg ligget og rullet i søla, gispende etter luft, iskald og livredd for at jeg aldri skulle klare å komme meg opp i knestående. Sammen med dere har jeg etterhvert bevist, både for meg selv og alle som har giddet å lese, at det tross alt finnes lysglimt i en hver situasjon av livet. Sammen med dere har jeg både ledd og grått og oppriktig gledet meg over alt som har skjedd i løpet av dette halve året. Ikke bare at man har vært på TV og blitt lagt merke til, men viktige ting som at Datter nå bor her en uke i strekk og at jeg, sammen med Kjærest, har klart å skape et trygt og godt hjem for henne, for oss.

 

Jeg har delt både opp- og nedturer med dere. Har aldri vært redd for å sette meg selv i et dårlig lys, men jeg har vært opptatt av at Datter og Kjærest alltid har blitt framstilt på best mulig måte. Noe som riktignok har vært veldig enkelt, siden de beriker mitt liv og gjør det bedre på alle måter, men likevel. Og for ordens skyld, hvert eneste bilde og hvert eneste ord der de har vært nevnt har måtte framlegges til godkjenning og det er langt fra alltid at det har blitt godkjent.

 

Selvironi er veldig viktig for meg. Har sett at enkelte har ment at jeg har snakket meg selv ned noen ganger, men det har aldri vært min hensikt. Jeg har det bare fryktelig morsomt på egen bekostning, og finner det så ufattelig mye artigere enn å le av andre. Kampen mot mobbing, i alle dets forkledninger, har alltid vært kampsak nummer en for meg.

 

Ja, jeg mener oppriktig at blogg-Norge trenger folk som meg. Det er jeg ikke redd for å si. Blogg-Norge trenger mannlige bloggere som ikke ser ned på noen, men som tør å bruke seg selv som utgangspunkt for livets mange utfordringer. Som tør å kalle seg selv Bloggkonge med stor forbokstav samtidig som han ikke en eneste gang har turt å bruke sitt eget navn fordi han er litt introvert og egentlig ikke liker fokus på egen person. Som skjuler seg bak en kokkejakke og som ikke er redd for å fortelle verden det. Som tør å være både sterk og svak. Cocky og ydmyk. Trist og glad.

 

Jeg er ufattelig glad for at det er så mange som leser det jeg skriver. At mine ord kan ha betydning for så mange, og at det er mulig å lykkes, også på denne plattformen, som tett mann, 42, uten å tråkke på noen for å nå toppen. Det er det jeg er aller mest stolt over!

 

Takk for at du leser meg og tusen, tusen takk for alle heiarop og gratulasjoner både før og etter Vixen! Setter ufattelig stor pris på at dere bryr dere og at dere gleder dere sammen med meg. Skal ikke avslutte med å snakke ned andre sine lesere, men jeg er overbevist om at jeg har de aller, aller beste!

Tusen takk for meg!

 

 

89 kommentarer
    1. Liker veldig godt å lese bloggen din! Den er en veldig god avveksling fra alle de andre bloggene som handler mye om mote, barn og trening. Skal faktisk undervise elevene mine på 10. trinn om blogging og det å skrive blogginnlegg i morgen, og da skal jeg vise fram bloggen din 😊 stå på og gratulerer med Vixenprisen!😁 Gleder meg til boka!

    2. Din blogg er den eneste jeg leser, du er et friskt pust uten masse poster om #egenreklame eller #spons, hvor alle bloggerne sponser det samme – samtidig. Eller hvor alt skal være så stylet eller fullt av bling at man føler seg mindre verdt i arvet sofa og mismatch på fargevalg. At du ikke snakker andre ned, men opp, samtidig som du virker dønn ærlig rundt alle sider av livet, gjør at jeg ikke kommer til å slutte å lese deg med det første heller. Det er mange som er misunnelige på deg, det er mange som forsøker å snakke deg ned, men det sier mer om dem enn om deg. Du viser at man kan få til det meste, selv uten å tråkke på andre for å hevde seg selv. Sånt får man respekt av 🙂

    3. Oppriktig og dønn ærlig. Det liker jeg. Stå på du kokkejævel så skal huldra fra Trøndelag ta med seg alt du skriver 🤗

    4. Blogg verden treng virkelig en som deg ja 😀 arti å lese konatil sitt blogg innlegg om vixen kor du og kjærest blir skrytt opp i skyan 😀 nei fortsett du å skriv sånn som du gjør.. Det gledes til boka kommer..

    5. Du har den beste egenskapen noen kan ha; få andre til å le( inklusiv deg sjøl ).Tusen takk og stå på🤩👍

    6. Wow…👏🏻 lest nesten alle blogginnleggene dine på fb. Men må si at DENNE SATT! Fordi det er sant. Knallgodt skrevet OG ment! Feie for sin egen dør før andres er det noe som heter.. men likevel.. aldri lagt igjen kommentar men det vil jeg nå. Bøyer meg i støvet for ærlig,spontan, selvironisk, kreativ og uselvisk humor! Samt
      Men ikke minst..De små(men store) påminnelsene om store sorger i livet som en aldri kommer fra, som en daglig kjemper mot.. ærlig, rått og vondt. Liker det! Skulle ønske jeg kunne akrive som deg. Stå på Kokkejævel, Kjærest og Datter(og Maria)
      ❤️

    7. Den eneste bloggen jeg følget/leser er din. Fordi det er Livet mellom måltidene, hverdagsliv og det meste vi hverdagsmennesker kjenner oss igjen i. Ønsker deg og din familie “all the best”👍🌹❤

    8. Jeg kommenterte følgende på harmoghegseth på Instagram (de hadde jo bilder av en hel haug unge, kvinnelige bloggere, til forveksling like hverandre): Hvor har dere gjort av bildet av Kokkejævel? Var ikke antrekket hans bra nok? Var ikke smilet bredt nok? For folkelig? For lite opptatt av utseende? Disse jentene er jo så like at de kunne vært søstre.

      Svar fikk jeg også av en som kaller seg anstagram2909: ro ned næpa 10 hakk da, søk han no opp istedet for å sitt å klag, gamle dama på insta som suttre (og så to emojier som spyr).

      Dette er nøyaktig avskrift. Vet at du antakelig bryr deg filla om bilder og kommentarer av antrekket ditt (synes det var ganske kledelig!), men rettferdighet er det ikke her i verden. Gratulerer hjerteligst med prisen, og håper den inspirerer til å blogge og skrive mye mer! 😀

    9. Jeg har lest hvert eneste blogginnlegg fra det aller første du skrev. Du er den eneste bloggen jeg følger. Digger at du skriver “rett fra levra”, og at det er så ujålete. Gleder meg til å følge deg(og dine) videre. Stå på. Neste år blir det nok ennå flere priser på Vixsen😉😂😂👍🏼❤️

    10. Liker at du er du med dine ulike sider- på godt og vondt, en tvers gjennom ekte fyr❤️ For meg så mye mer ekte enn mange andre, jeg nevner heller ikke navn😜 Du har gjort noen av mine svarteste dager litt mindre svarte med å dele litt av deg og dine, takk❤️ Fortsett med å være deg🙏

    11. Eg digger deg Asbjørn, du er så utrulig flink med ord og ordlegge deg, du skriver på en så fantastisk måte som gjør oss så veldig nyskjerig 👍

      Fortsett og vær åpen og ærlig så kommer du til å gå ut av vixen til neste år med mange priser 🏆 👍

    12. Det er en grunn til at vi alle elsker din blogg. Du er jordnær og ekte ❤️. Du skriver om livets opp og nedturer, du skriver om livet slik det er. Og ja, – vi trenger en slik blogg! Stor takk til deg, til kjæreste og til datter ❤️.

    13. Du e den einaste æ følg på blogg. Det e fordi du skriver så jordnært. Har ikkje interesse av fjas. Ha en fin kveld videre. 👌😁

    14. Jeg har aldri brydd meg om å lese blogger før jeg oppdaget din via Facebook. Nå er ikke dagen fullkommen før jeg har fått med deg dine siste ytringer, alltid artig lesning!

    15. Du er fantastisk å skrive, det føles som en sitter å snakker med deg ved
      kjøkken bordet.

      Hilsen en ekte nordlending, sør på vestlandet.

    16. Stå på. Du e dein einaste blogger æ har orka å læst. Stekk bestandi innom håftepluss når æ e i Alta før å se ka du har i disken å nåkka å kjøp. Kos dæ me familie å fortsatt å skriv me et glimt i øyet. Klæm fra Maisi.

    17. Ja det skal du ha kred for, ikke skrevet et eneste negativt ord om medlemmer i bloggfamilien. Det er det “menigheten” din i kommentarfeltet på bloggen din som tar seg av. 😉

    18. 👏🏻👏🏻 Er egentlig tøffest med kokkejakka på eg og. På privaten er eg egentlig litt sjenert og dårlig på smalltalk, på jobb med jakka på er eg «dronninga» som kan snakke og spøke med alle , jakka , stoltheten over jobben og tryggheten i yrket gir selvtillit😊 Litt godt å ha to personligheter og iblant😉

    19. Jeg savnet bloggen din i dag. Tenkte på det når jeg satt og spiste middag. Jøss, da betyr det at den mannen skriver noe jeg bryr meg om tenkte jeg. Ble glad når jeg satt meg og fant et nytt innlegg fra kokkejævelen!
      Og det begrunnes med:
      1.du skriver ikke stygt om andre, men er trygg nok i dag selv.
      2. Du bryr deg ikke om Janteloven.
      3. Du har humor, og er raus, har masse livserfaring og bruker det positivt.
      Derfor liker jeg deg og bloggen din🙌💐

    20. Fortsett som du har begynt❣️Min far sa alltid til meg «vær deg selv, det kommer du alltid lengst med»! Dette har jeg prøvd å leve etter, og erfart at er det beste; å spille noen annen går ikke i lengden.
      Ønsker deg all mulig lykke til, og gleder meg til boka kommer👍😀❤️

    21. Fortsett som du har begynt❣️Min far sa alltid til meg «vær deg selv, det kommer du alltid lengst med»! Dette har jeg prøvd å leve etter, og erfart at er det beste; å spille noen annen går ikke i lengden.
      Ønsker deg all mulig lykke til, og gleder meg til boka kommer👍😀❤️

    22. Fantastisk å kan lese dine linjer du kaster ned på tastaturet, det er noe helt eget og ekte ved det 😊👍
      Stå på videre vi blir å følge deg videre
      Gratulere med Vixen 👍🙏

    23. Gratulerer så mye med Vixen, dette var velfortjent og helt på sin plass ! Noen trør folk ned i senk på vei oppover, mens andre gir av seg sjøl !! Du har gitt mer enn mye og regner med at det kommer mer, stå på, vi trenger deg !!

    24. Det er en fryd og lese bloggen din,fortsett i samme stil. Du e en nordlending som snakker rett fra levra. God tur tilbake til Alta .og ha en fin uke både du ,kjæresten og datter. .🤗🤗🌞😊❣🌹🌹👨‍🍳

    25. Fortsett å skrive slik du gjør 👌
      Du er en viktig stemme i bloggverden.. den trenger stemmer fra det Virkelige Livet… uten filter..
      Gratulerer med prisen og alt godt ønskes deg og dine 🍀

    26. Du e du, og nåen filtre må til ska man få til å skrive det man vil. Glad du har de riktige filtrene. Gratulerer med pris. Håpe du har guts til å fortsette bloggen, leeenge.

    27. Du er et HELT menneske – du viser hva du er og hva du står for. Du viser følelser – og forteller om nyanser som gir en annen stakkar kraft til å stå i hverdagen. Håper at “Tusen takk for meg” ikke betyr farvel!

    28. ❤️ Blitt kjempeglad i deg, Kjærest og Datter!
      Men ikke misforstå!
      Glad i deg/dere. Uten å kjenne noen av dere.
      Hel ved fremstår du og Kjærest frem som!
      Gratulerer med Vixenpris!!
      Noen som mottok pris burde lært litt folkeskikk!

      Gleder meg til fortsettelsen. Gleder meg til boken kommer. Bestiller herved en signert bok!

    29. Det er så fint å lese innleggende dine. Jeg har ikke lest fra starten… tror jaggu jeg må gjøre det. En annen ting som er bra…. innleggende dine er akkurat passe lang at jeg gidder å lese dem. Ser fram til fortsettelsen.

    30. Fortsett å skriv som du gjør,jeg digger deg…og Kjærest og Datter😃💖vi trenger en blogger som deg, som skriver om Livet..og ikke bare staffasje😊

    31. Helt siden eg ble gjort oppmerksom på din blogg,har eg heia på deg👏👏👏👍👌. Stemt på alle dine nominasjoner i vixen,ikke en annen blogger gidder eg å lese,ble så utrulig glad på dine vegne at du klarte å vinne en pris blant alle kjente å veletablerte bloggere🏆. Vet ikke om det har skjedd før etter så kort tid som du har blogget,så du må være superstolt😍. Lykke til videre med alt i livet,vi e så mange sø heier på deg💕💗

    32. Du er en viktig stemme i bloggverden.. den trenger stemmer fra det Virkelige Livet… uten filter..
      Gratulerer med prisen og alt godt ønskes deg og dine 🍀

    33. Kan jo ikke la være å bli betatt av denne dønn ærlige, hærlige, sterke, ydmyke, sjarmerende,rause, fengende. .m.m .. bloggeren av en kokkejævel. Klem til dæ og kjæresten og Datter med ønske om en fin uke. Heier på dere.

    34. Det er jeg faktisk sikker på at du har!!
      Nettopp fordi vi digger å lese om akkurat det du skriver, og ikke alt sånn fjas og tull!
      Gleder meg med deg! 🙌
      Fin søndag! 🌞

        1. Haha 😂 Hun er jo heldig som har deg in real life ( og du er seff heldig som har en så skjønn kjærest ) så får jeg nøye meg med drømmene 🤪

    35. Fortsett sånn framover og du vil nå langt enn lenger. Alltid interessant å lese innleggene dine. Husk også å ta vare på dæ sjøl, for så lenge du tar godt vare på dæ, ja da e du godt rusta for å ta vare på de du har rundt dæ. Ha en aldeles utmerket dag videre og hils Datter og Kjærest

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg