Det er ikke ofte jeg kommer listende inn rundt midnatt (lenger)

For 20 år siden var det ikke sikkert jeg hadde vært ferdig på jobb ennå. Kanskje jeg til og med tok meg et par kalde i baren før jeg vendt nesa hjemover. “Kalibrerte” kroppen før man gikk hjem til den sovende familien. Kanskje jeg til og med tok meg enda en øl. De sov jo uansett…

 

I dag, (eller i natt må vil vel si), så virker det bare helt fjernt og egentlig ganske egoistisk, men det er lett å være etterpåklok. For øvrig en av mine sterkeste sider, etterpåklokskapen. Jeg legger derfor den ballen (etterpå)klokelig død. Den fører ikke noe godt med seg.

 

Hvordan filmen var? Vel, litt skuffende må jeg si. Sønn sa også det. Ja, den var storslått og effektene, bokstavelig talt, av en annen verden, men historien, eller snarere mangelen på historie, ble for tynn for min del. Dessuten var det også en gigantisk ørkensandorm som bare, igjen bokstavelig talt, ble litt for mye for meg. Vi snakker tross alt om en planet som er så varm at omtrent intet liv kan leve der uten spesialutstyr. Hvordan i alle dager kan da slike gigantiske ormer på flere hundre tonn vokse og formere seg i golde sanddyner uten annet liv en en og annen bitte liten ørkenmus. Sorry, men det blir for dumt!

 

Ellers var det veldig trivelig å være på kino igjen med min sønn. Tror ikke vi har vært på kino sammen siden Hobbit-filmene, og det er faktisk et tiår siden. Da var det sannelig på tide!

 

Folkens, god natt, og ta godt vare på den nye uka som kommer. Hvem vet, kanskje blir det den beste uka hittil i livet. Før det skjer så skal i alle fall jeg gå og legge meg. Uten at jeg egentlig stresser med det. Mitt nye liv inneholder ikke vekkeklokke, så det eneste som kan vekke meg i morgen tidlig er Lillebror, og bedre start på uka kan jeg ikke få. 🙂

 

Godt natt!

 

PS! De fleste av dere vil sikkert lese dette i morgen tidlig, så til dere, god morgen!

 

9 kommentarer
    1. God morgen her😉. Her e det virkelig en nydelig morgen med sol fra skyfri himme😎. Det har vi hatt hele helgen👌. Etter alt regnet som har vært i høst,så fortjener vi litt sol og godvær.
      Lykke til med signeringsturen du skal ha🤗. Ha ei strålende fin uke😉

    2. Sov godt lille venn!
      Noen av oss – som for lengst burde gjort som deg – er fortsatt aktiv alt for mange timer i døgnet – langt inn i pensjonistalderen. 🙂
      MEN, i morgen skal jeg måle sukkerinnholdet i druene, her på Verdens Nordligste Vingård.. 🙂
      Utrolig hva som kan få en pensjonert og utslitt kokk til å fortsatt stå på, mer eller mindre døgnet rundt.
      Nyt uken og dagene kjære kollega.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg