Det får briste eller bære!

Reklame | Hoftepluss

I morgen klokka 12:00 eller litt før åpner vi Hoftepluss igjen etter tre stengte uker. Planen er å holde åpent mandag til fredag fra 12:00 til 17:00. Ingenting er spikret da ingen egentlig vet noe som helst. Vi prøver i alle fall med bagetter, kaffe og vaffel og de mest populære rettene. På onsdag tar vi inn fersk fisk og til helga kommer forhåpentligvis digre, saftige Varanger-reker. Kjøper du rekene og fisken på Hoftepluss så ikke bare får du topp kvalitet, men du støtter også en liten lokal aktør. Kjedelig hvis det bare skal være kjeder igjen etter krisen.

 

Jeg er egentlig optimistisk hva åpning angår. Tipper det kommer til å være mye folk på senteret i dagene framover. Er ikke helt sikker på hva jeg mener om akkurat det. Frykter vi går rett tilbake til start hvis vi strømmer tilbake til gatene. Det er vanskelig dette. På en måte vil jeg jo at så mange som mulig skal komme, ikke bare til meg, men også de andre butikkene, og samtidig frykter jeg at god omsetning også betyr god smittespredning. Samtidig så  vi jo på et eller annet tidspunkt bli smittet av dette. Hvis ikke blir vi jo aldri ferdig. Jeg vet ikke. Er heldigvis ikke helseminister.

 

I alle fall, er på jobb nå og forbereder åpningen i morgen. Har blant annet laget vaffelrøre slik at vi kan selge rykende ferske vafler til de som våger seg ut. Bordene er plassert slik at det er over en meter mellom hver sitteplass, og vi desinfiserer bordene flere ganger om dagen, så det skulle være trygt å spise. Det blir naturligvis ikke plass til så mange mennesker med denne ordningen, så begrenset hva vi får solgt, men vi skal i alle fall prøve. Det får briste eller bære.

 

Nå skal jeg gjøre meg ferdig. Må lage noe eggerøre og skive opp røkt laks fra Kranes så vi har til bagettene i morgen. Skal også lage vaniljeolje til reinkjøttet. Og tyttebærkrem naturligvis.

 

Tusen takk til Kjærest, dere ser henne til høyre i bildet, som har vært her nede og hjulpet meg. Ingenting er som gratis arbeidskraft i disse tider 😉

Håper vi sees i morgen. Hold avstand og desinfiser hendene dine på de oppsatte stasjonene. FyFader er dessverre fortsatt stengt, men jobber med en løsning der inne også 🙂

Vi smattes!

Jada, dere skal selvfølgelig få en oppdatering på hvordan villsvinet smakte. Kommer sikkert i morgen tidlig 🙂

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg