Det har skjedd noe med meg!

De av dere som leser meg daglig har trolig fått med seg at livet mitt de siste ukene har vært så langt unna sex, drugs og  rock’n’roll som det er mulig å komme. Det har i alle fall vært veldig lite rock’n’roll. Stille og fredelig. Babyboble og soving har stort sett vært det som har opptatt meg mest. Dette har jeg naturligvis fått ramsalt kritikk for. At jeg hver eneste dag sitter og skriver så kjedelige tekster som folk må lide seg gjennom. Jeg kan ikke gjøre annet enn å bøye meg i støvet og beklage. Lover at jeg skal bli mer spennende utover våren. Kanskje jeg begynner med narkotika eller, vent, får lungekreft! Nei, dårlig idé. Da får jeg bare kjeft for at jeg sutrer og klager over at jeg snart skal dø og blir bedt om å skrive i en mer lystbetont tone.

 

Leste du innlegget mitt i natt? (Hvis ikke, les det HER) Leste gjennom det i morges, og selv om jeg satt søvnløs, eller nettopp derfor, så kjente jeg at kroppen og hodet mitt var i ferd med å komme tilbake til normalen. Jeg har vært så inderlig trøtt så lenge nå, og kjent meg fysisk uvel hver gang jeg nærmet meg Hoftepluss og, hvis jeg har vært nødt til å være der mer enn noen minutter, så har kaldsvetten silt nedover ryggen på meg. Man trenger ikke være lege for å stille diagnosen.

 

Det var derfor en stor glede for meg at jeg ikke fikk sove! Det betyr jo at kroppen begynner å bli mettet på søvn. At energien sakte, men sikkert er i ferd med å kroppen. At jeg igjen snart kan stå opp om morran, brette opp ermene og gyve løs på dagens små og store utfordringer. Ikke ligge der under dyna og sove eller se på endeløse tv-serier. Det går en liten periode, men nå holder det. Dette er min siste “hvileuke”.

 

Fra og med mandag vil jeg igjen ta en større del av styringen av Hoftepluss. Ikke slik at jeg skal tråkke i beina til Martin, men jeg har faktisk drevet den butikken med relativt stor suksess siden 2013, så noe har jeg nok å lære bort til nysjefen tenker jeg. Mandag er også dagen jeg igjen setter fokus på nettbutikken. Har nesten ikke gjort noe der siden nyttår, og det ligger masse spennene, både nytt og gammelt, som venter på å bli lagt ut. Mellom annet har det kommet både tørket reinkjøtt, reinhjerte og elgkjøtt. Skal prøve å legge det ut i butikken i løpet av helgen 🙂

Jeg begynner faktisk å bli glad igjen og da er det langt enklere for meg å hanskes med både saklig og usaklig kritikk. Noen av dere har meg så i vranghalsen at dere til og med prøver å vri denne trakasseringsaken 180 grader, der et tilsynelatende oppegående menneske, bruker både jobb og fritid til å skrive små og store, hundrevis i tallet, negative kommentarer, antagelser og karakteristikker om meg i sosiale medier, og gjør meg, som etter flere år setter foten ned for slik oppførsel, til en mobber som skriver om dette og kontakter henne arbeidsgiver. Hva faen mener dere jeg skal gjøre da, bare åpne kjeften og svelge unna kloakken hennes?

 

Jeg er ikke sint altså, og lovet å ikke skrive mer om dette mennesket, men når hun fader meg, etter å ha lest det jeg har skrevet, fortsetter å kommentere i samme stil, og det endatil med ulike nicks slik at det skal se ut som det er flere, så må jeg faktisk sette meg ned å vurdere hva jeg skal gjøre. Det er nesten litt ekkelt og småskummelt. Hvem vet hva et menneske som er så besatt kan finne på å gjøre? Kanskje jeg virkelig  gå til politiet med denne saken. Har ikke tro på noen dom, men det blir litt som den siste riksrettssaken mot Donald Trump. Den er jo egentlig unødvendig siden han allerede har gått av, men hva skal de gjøre, de jo markere på et eller annet vis at oppførselen hans har vært fullstendig uakseptabel. Litt slik er det i denne saken også. Sette en slags grense for hva jeg kan tolerere av et voksent, såkalt resurssterkt menneske,  med både viktig jobb og tillitsverv.

 

NOK OM DET!

 

God helg! 😀

 

 

 

 

44 kommentarer
    1. Godt å lese at du er på vei opp igjen, at energien er på tur tilbake👍😊 Så digg å være i en slik boble som dere tre er i nå, nyt det ❤
      God helg til deg og dine🥰

    2. God morgen 😊 Vær så snill gå til politiet å anmeld, er så mange nett troll der ute som knekker både barn og voksne. Sett et eksempel på at det er ikke greit hetse andre.
      Hvem vet. Kanskje vedkommende også terroriserer den “13 år gamle jenta som blogget om livet i stallen, eller legger ut tegninger eller av den nye jakken hun endelig fikk kjøpt seg”

      DET KAN POLITIET faktisk finne ut av og du har da kanskje fått stoppet det 🌹

      Ellers gjør deg en fin dag og ta vare ❤️

    3. God morgen 😊 Vær så snill gå til politiet å anmeld, er så mange nett troll der ute som knekker både barn og voksne. Sett et eksempel på at det er ikke greit hetse andre.
      Hvem vet. Kanskje vedkommende også terroriserer den “13 år gamle jenta som blogget om livet i stallen, eller legger ut tegninger eller av den nye jakken hun endelig fikk kjøpt seg”

      DET KAN POLITIET faktisk finne ut av og du har da kanskje fått stoppet det 🌹

      Ellers gjør deg en fin dag og ta vare ❤️

    4. Synes det er rart at en som har bøtta på dæ med masse dritt, plutselig e den som blir mobbet.
      Trur ikke vedkommende helt forstår begrepet mobbing.
      Er ingen som tvinge ho til å lese din blogg.
      Men kanskje ho no får kjenne litt på det å være en man snakke om, hviske om, skrive om. De fleste i Alta vet hvem ho e og æ kan ikke skjønne at ho ikke tar det til sæ. Håpe ho får nok tilbakemeldinger på oppførselen sin.
      Alta e en fin plass å bo i, at det er elementer som prøve å gjøre andre ondt er heldigvis ikke i flertall.
      Håpe du og familien får mere ro.

    5. Nå er jeg jammen begynt å bli nyskjerrig,lurer på om ditta “trollet” er ei som ikke har klart å innynde seg hos deg i gamle dager? ubesvart kjærlighet svir lenge.. kanskje jeg er helt utpå viddene her,men dette var altså min tanke. Ønsker kokkejævel med familie en koselig,fredelig og fantastisk helg. Go klem

    6. Ta kontakt med politiet du. Vil tru at du har bevis nok til at de må gjøre nokka.
      Ha ei nydelig helg med kjærest og lillebror du❤️

    7. Mobbing er når han eller hun gjentatte ganger over en viss tid blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere personer.
      Og det du holder på med er vel negative handlinger. Du spyr ut om igjen og om igjen samme regla hver gang. Og selvom Alta kommune svarer kokkejevel slik de gjør, så ville jeg nok tro at de vil ta det opp med vedkommende, men sier ikke det ut offisielt da det blir en personalsak som er konfidensiell.

    8. Narsissisten som mobber deg er mentalt sykelig opptatt av seg selv og krever oppmerksomhet og hyllest til enhver tid. Narsissisten tåler ikke og bli oversett.

    9. Herregud. Å lese her var både ekkelt og ubehagelig. Denne personen burde kontakte en psykiater for hjelp istedenfor denne trakasseringen.
      Her trengs det hjelp fra det offentlige.

    10. Særriøst, kjære menneske! E det ikke på tide å gi seg nu? Om ikke for Asbjørn sin del men får ungan dine, barnebarna dine, gubben din og fosterdattra di sin skyld? Aner du i det hele tatt kor jævlig det e for døtrene dine å sitte å se ka du holde på med? Du treng profesjonell hjelp å snart påføre du resten av familien din også behov for profesjonell hjelp.

    11. Eg blir såå glad av å lese at du begynner å kjenne glede igjen,etter så lang tid med plager og motgang👌. Du må ha hatt et stort underskudd på søvn,så no går det bare bedre for hver dag😉. Så får eg håpe at nettmobberen gir seg snart,ellers må du nok bare anmelde hen.
      Ønsker deg og dine en koselig helg😍

    12. Herre min! Sier jeg. For en syk interesse å hetse folk de ikke liker. Igjen og igjen. Gir seg ikke den dama der! Gå til politi, konfliktkontoret eller hvor enn det måtte være, for å få stoppet henne.
      God helg til deg og kjærest 🤗❤

    13. Helt fantastisk å tenke på kor mye energi det lille mennesket der bruke på å terrorisere andre menneska. E ikke det bare så enkelt å la vær å lese bloggen om alt du gjør irriterer ho så mye?! Om noe irriterer meg lar jeg ganske enkelt være å lese det, gidder hvert fall ikke bruke kalorier på å skrive en ekkel kommentar 🥸
      Gå til politiet og la det lille mennesket få som fortjent!
      Ellers ønskes det en god helg 👌🏻🙌🏻

    14. Jeg jobber i kommunen ! ( ikke i Alta:)). Jeg jobber med en utsatt gruppe . Selv uten om jobb er det ikke innafor å verken plage andre , dele rasistiske innlegg osv . Om det ikke er ulovlig tar det seg IKKE ut , Tar seg vel ikke ut om en jobber på butikk heller ,MEN når en jobber med mennesker bør en oppføre seg 24.7! Vår sjef har faktisk bedrfolk om å slette innlegg på Facebook selv om de er lagt ut på fritiden 🙂

    15. God hælg! godt æ høre det går fremover! går bare opp etter å å vært i bunn 🙂 noen hindringer her og der blir det resten av livet for oss alle. Livet skjer. 🙂 å læse dine innlegg får mæ til å forstå min egen mann, så takk for at du skriv kvær dag. Ha en fin hælg til dokker 🙂

    16. Vet du egentlig hva mobbing er?
      Folk som svarer deg på blogg kan virke negativt, enig i den. Men så lenge ingen kaller deg direkte, fysisk eller verbalt er ikke det mobbing. Du må tåle at noen svarer deg i kommentarfeltet, ikke alle er enig i det du skriver. Det må du respektere som blogger.

      1. Fra Regjeringen.no. En vanlig, generell definisjon av mobbing er følgende: En person er mobbet når han eller hun, gjentatte ganger og over en viss tid, blir utsatt for negative handlinger fra en eller flere andre personer.

        Å være uenig er noe helt annet.

    17. Skrev du ikke SISTE KAPITTEL.
      Skulle du ikke legge det død nu?
      Du klarer ikke å la være å nevne ho, du hiv bare mer tennvæske på bålet.
      Hva er du skal prøve å oppnå?, at ho skal svare deg mer? Så du har noe å skrive om.
      Har du tenkt på at du bor i et lite samfunn, der dine barn skal vokse opp. Skal dem ikke få lov å vekse opp i et trygt samfunn, så dem slipp å høre baksnakking om sin far.
      Kanskje du tenker deg om 2 ganger til om hva du egentlig holder på med.
      GOD HELG

      1. Ser du, endelig, har vært smart nok til å få fjernet navnet ditt i innloggingen, men hvis du skal fortsette å terrorisere meg, så holder det ikke bare å endre kallenavnet, du må også skaffe deg noen flere ip-adresser. Da ser det heller ikke så teit ut når du kommenterer under flere kallenavn i samme tråd. Lån telefon fra barn og barnebarn, så blir det ikke så lett for meg å holde styr på.

        1. Måten hun formulerer seg på, og ikke minst ordfeilene som går igjen, avslører henne. Det er nok ikke bare jeg som kjenner igjen stilen nå.

      2. Haha denne var morsom: “skal dem ikke få lov å vekse opp i et trygt samfunn, så dem slipp å høre baksnakking om sin far”. Hvilken logikk er dette? Skal den som evt blir baksnakket ta ansvar for at dens unger ikke må vokse opp med en forelder som blir baksnakket…? Makan til merkelig tankegang. “Anna” her mener at det er den som blir baksnakket som lager et utrygt samfunn, ikke den/de som baksnakker. Et slikt sted heter bakvendtland og fins ikke på ordentlig “Anna”, beklager å måtte fortelle deg det. Bruker du samme logikk til dine barn, hvis du har noen, om de blir mobbet? At de selv må ta ansvar for å ikke bli baksnakket på skolen, slik at du slipper å være forelder til en som blir baksnakket? 😀

        Kjære vene, slike mennesker som dette kan man bare ikke forholde seg til. Argumentasjon er nytteløst. Bare sperr ip-adressen til vedkommende, alle vedkommendes familiemedlemmer og evt også arbeidssted.

        1. Om “Anna” opplever at barn og/eller barnebarn (gud forby) blir mobbet eller trakassert, så må hun ta en alvorsprat med sine, og be dem slutte å oppføre seg på en slik måte at de blir mobbet og/eller trakassert. Så trist.

      3. Det var jo en posetiv komentar.. Det eg ikkje skjønne i min vilaste fantasi e.. Koffor skal folk lese blogg.. Så bestemme hva som skal skrives.. Da foreslår eg at de leser blogg der de kan gjøre det.. En mote blogg er bloggere glad for innspill.. Men ikke en blogg som handler om livet… At de som leser bloggen skal ha føringer.. Vi har faktisk lov og skrive ned egne meld i en blogg.. Der e derfor det heter blogger.. Men nå tror jeg at jeg forstår det gikk eit lys opp.. For jeg leste bloggen og komentarer fra langt tilbake

    18. Sku næstn tru at ho e sjalu å vil ha deg førr seg sjøl. Kanskje ho e hæmmeli førrælska i deg 😝 ho må uansett va sjuk i høvve nårr ho oppføre seg sånn

    19. Godt å «høre» på måten du skriv på at du har det bedre🥳 Æ ville mye heller gått til politiet enn til hennes arbeidsgiver. Arbeidsgiver kan faktisk ingenting gjøre! God helg t dæ og dine🌟

    20. “Fortsetter å kommentere i samme stil, og det endatil med ulike nicks slik at det skal se ut som det er flere”.

      Sikker på at det ikkje e du som er paranoid da?
      Hehe 🙂

      1. Jeg forstår at du skriver det med et glimt i øyet, men du skal få et seriøst svar tilbake. Jeg har skrevet om dette flere ganger, men tenk deg at du, omtrent daglig, leser om hvor hvilket dårlig menneske du er, enten det er som blogger, forretningsmann, kjæreste, pappa og medborger. De som skriver dert er anonyme, så du vet ikke om det er to eller hundre som skriver. Du vet ikke om det er dama du møter på apoteket eller læreren til ungen din. Da må du ha ganske sterk tro på deg selv for å ikke føle deg litt paranoid når du går gjennom Amfi. Hva gjelder akkurat denne saken, så har dama det gjelder gjort en feil første gang hun logget seg inn, så hennes eget navn vises i kontrollpanelet mitt. Dette har verken hun eller jeg vært klar over. Jeg ble egentlig veldig lettet da jeg så at det var henne, som også offentlig har vært “kritisk” til meg i mange år, for det er klart man tar til seg så massivt mange negative kommentarer. Når man da ser at det kommer fra en fanatisk person, så gjorde det ikke like vondt lenger. Dessuten kunne jeg sette halen på grisen.

    21. Syns du ska politianmelde! Trur ikkje nåkka ainna funke….eg e rysta over Alta komm. si håndtering av hetsinga 😱Lag ei fin helg familien di og deg ❤️

      1. Kjære kokkejævel! Ikke minst Asbjørn med familie!

        Å har fulgt facebooken din sia før bloggen, å har fulgt bloggen siden den spede begynnelse! Å har ledd me dæj å dine å æ har grått med dokker som så mange andre.

        Æ e ikke enig i alt du alltid skriv, forstår kanskje ikke alle meningen dine bestandig. Men æ respektere dæj å dine meninger fordeom!

        Men kjære dæj.. mennesket du omtale må jo være skikkelig forstyrra. For din egen å din families skyld,koffer i jessu navn har du faktisk ikke kontakta politi enda??

        Bortsett fra det: ønske dokker ei flott helg! Å må energien fortsette å stige,jamt med gleden!

    22. Hvis den personen har såå mye imot det du skriver så burde vedkommende slutte å lese bloggen din🤪
      Jeg synes du burde gå til politiet og anmelde denne netthetsen. Skal jo ikke være sånn at denne personen bare kan fortsette og spy ut eder og galle.
      God helg🌺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg