Det skulle ikke skje, men det skjedde likevel

Livet er brutalt. Nærmest daglig skjer det hendelser som man på en eller annen måte må kjempe seg ut av. Det tærer på kreftene og hvis man ikke er positivt innstilt, bagatelliserer, fortrenger eller kjemien i hodet er slik den skal, så kan det på et eller annet tidspunkt bli for mye for et menneske. Da går man rett i bakken med et brak.

 

Jeg ante fred og ingen fare. Var trøtt, men det er jeg alltid, så fokuserte ikke noe spesielt over det. Gikk inn på badet. Øynene var hovne, så tok ikke på meg linsene. Da er verden uklar, men deilig ufokusert. Tok tannbørsten og satte i gang med poleringen av bilselgergliset. Nå skal jeg fortelle noe litt privat, så hopp gjerne over det siste avsnittet hvis du ikke vil lese, men når jeg pusser på morgenen liker jeg å være effektiv. Jeg både pusser og tisser samtidig. Det går helt fint hvis man er litt fokusert. Pusser med den ene hånden og sikter med den andre. Sparer i alle fall to minutter av livet hver eneste morgen. På ti år har jeg faktisk tjent inn ca 5 døgn jeg kan bruke til andre ting enn pussing og tissing. Irrelevant for historien jeg skal fortelle, men et litt artig apropos.

 

Kommer tilbake fra do og inn på badet igjen. Ja, det er to forskjellige rom og ja, jeg vasket hendene. Da ser jeg det. Herregud, tannbørsten jeg har hatt dypt inne i munnen min i flere minutter er rosa og ikke grønn! Jeg har rett og slett pusset med Kjærest sin tannbørste. Min største frykt og noe jeg har vært redd for hver eneste morgen i halvannet år har skjedd. Jeg kaster tannbørsten fra meg og skriker til. Kjenner at tårene presser på og det velter seg i magen. Jeg dunker hodet i badedøren i ren fortvilelse. Hvordan kunne dette egentlig skje?

 

Kjærest kommer løpende ut av soverommet og inn på badet. Prøver å riste liv i meg der jeg ligger i fosterstilling på badegulvet, kliss naken og skjelver. “Herregud, hva er det som har skjedd?” spør hun. Jeg får til slutt forklart situasjonen, at jeg ved en feil hadde brukt hennes tannbørste og at det var skikkelig ekkelt.

 

Hun begynner å le, akkurat som det var noe å le av, og sier beroligende: “Det gjør vel ingenting, vi har vel vært verre steder. Dessuten har jeg mange ganger tatt feil jeg også og brukt din tannbørste. Ikke verdens undergang. ”

 

Akkurat som det gjorde saken noen bedre!!!

 

 

 

 

44 kommentarer

Siste innlegg