Det var bare dette som manglet!

Jeg har jo blødd litt noen uker, men jeg har bare trodd at det har vært et lite sår. I morges var jeg imidlertid helt våt i det høyre øret. Var da voldsomt til ørevoks tenkte jeg, men da jeg tok ut q-tipen så jeg at det var noe helt annet. Pinnen var helt gjennomtrukket i ferskt blod. Jessufader, var bare det som manglet liksom.

 

Jeg har ingen smerter, der inne i alle fall, og ingen synlige sår. Aner ikke hvor blodet kommer fra egentlig. Vet jo at mange, men selv inkludert, kan være plaget med neseblod hvis man er stresset, men jeg har aldri hørt om øreblod før.

 

Siden jeg ikke har smerte gidder jeg ikke ringe til legevakta, men tenkte å høre med dere om dere hadde vært borti noe lignende. Jeg blør ikke på dagtid, men blodet kommer i løpet av natten. Kan det være Kjærest som stikker nåler langt inn i øret på meg mens jeg sover? Jeg vet jo at hun kan være litt irritert på meg nå som jeg er så mye hjemme, men kan hun virkelig ønske meg så vondt? Er hun egentlig en psykopat som på dagtid spiller snill strikkekjerring, mens hun forvandles til et ondskapens monster med en gang jeg lukker øynene? Syns det høres merkelig ut, men i disse tider kan man ikke vite noe som helst.

 

Hva tror dere?

54 kommentarer
    1. Kjekt å vite, jeg fikk det samme nå i dag. Urimlig at man ikke kan ha maks arbeidsbelastning så lenge man vil uten fysiske konsekvenser.

    2. Typisk mannfolk!!!! Siste utvei er liksom lege, nei kom deg til lege. Du vet jo at noe er galt…. Hva hadde du anbefalt andre å gjøre?

    3. Min datter har hatt ett sår/sprekk på ca 1 cm nederst inne inni øregangen noen uker. Det har klødd veldig. Da det ikke ville gro så fikk vi til slutt en salve som jeg mener inneholdt kortison og antibiotika. Nå er sprikken lukket og det klør ikke. Selvfølgelig burde du dra til legen, men ville bare dele min erfaring med sår som ikke gror av seg selv inni øret Så det KAN være ett sår som er infisert og at du kanskje han klødd i søvne. Og da MÅ du ha noe middel for det. Lykke til.

    4. Lurt å sjekke med en lege..selv om det sikkert er en “bagatell”.. Gode ønsker både med øret og ellers i disse utfordrende tider 🙂

    5. Kjenner en som begynte å blø fra øret,dro til legen. Fikk beskjed om at han hadde mellomørebetennelse. Ble satt på en antibiotikakur,det gikk helt over. Han hadde heller ikke vondt. Krysser fingrene for deg,du har no sannelig hatt nok å stri med😍.

    6. Du har en leserskare som mange lokale aviser misunner deg. Det er nesten slik at du må begynne å tenke på redaktøransvar med Vær Varsom Plakaten. Har ingen problem med å skjønne at du som toppblogger vil ha flere øre pr. klikk. Du følger bloggoppskriften.. mer om det senere… hva mener dere?.. osv. Du er flink. Det er i disse dager vi alle for hugget i stein vårt ettermæle.

      1. Svarer meg selv. Om du eller noen annen ringer et umenneskelig overbelastet helsevesen for å skrike om blod i øret. Før du ringer.. google NHI.. Norsk helseinstitutt. 100% årsak, uvettig bruk av Q-Tips.

    7. Ring fastlegen på mandag. Og en ting til: skutt med den pirkinga med q-tips i øregangan e du snill.

      – Maja –

    8. Du har fått så mange gode råd her at jeg nøyer meg med å si:
      God bedring! 🌞
      Gå til legen i morgen.😷😀

    9. Mange gode råd, så sparer meg for det. Ønsker deg masse god bedring, det vil nok gå bare fint👍😘🌺

    10. Siden du ikke har vondt, har trommehinnen sprukket. Bør behandles med antibiotika eller penecelin. Har en sønn hvor dette var hverdagen mange ganger i året helt opp til tenårene. Ta en telefon til fastlegen i morgen. Synes helt sikkert det er greit å få noe annet enn coronaspørsmål.
      God bedring

    11. Du kunne jo om ikke anna ringt 116117 bare for å høre med dem om ka det kan være å sånt. ☺️
      God bedring

    12. Huff.Du må få kontakt med lege i morgen.
      Kan vel være trommehinnen som er sprukket??
      Ikke grev mere i ørene.

    13. Er ikke alle som får vondt av at trommehinna sprekker. Fikk også blod ut av øret om natten. Legen fant ikke ut hva det kunne være men han så jo blod. IKKE bruk Q tips i øran 👎 Fy

    14. Du skal I alle fall ikke bruke bomullspinner I øregangen. Der skal du ikke stikke noe inn som er tykkere enn albuen. Kanskje har du sår I øregangen som du klør opp på natta. Det kan blø forholdsvis mye. Behøver ikke være være enn det.

    15. Sannsynligvis betennelse i øregangen. Foreslår øredråper med antibiotika + kortison. Du må ha resept. Ikke bruk q-tips!!
      God bedring 😃

    16. Kan være betennelse uten at du har smerter eller andre symptomer. Du kan også ha sprukket trommehinne. Hvis du har sprukket trommehinne pga betennelse så kan du få arrdannelser og nedsatt hørsel. Men umulig å si hva det er når man ikke har undersøkt deg. Syntes du burde ta en tlf til legevakt (ikke sikkert du trenger å reise dit, men greit å høre hva en lege sier om saken). Hilsen sykepleier

      1. Seier meg enig i at du bør kontakte legevakten. Samboeren er nettopp kommet seg etter operasjon grunnet sprukket trommehinne

    17. I disse koronatider kan du få en e-konsultasjon hos fastlegen din. Logg inn på ditt legesenter (mulig du må via Helsenorge.no) og bestill en e-konsultasjon.

    18. Dette er ikke normalt. Kontakt lege for det er den eneste som med sikkerhet kan si hva dette er. Ellers så blir kun vill gjetning her, fra dine følgere

    19. Nå vet ikke jeg om du er et “ørebarn”.
      Blod kan komme om trommehinnen sprukket, egenerfaring er at dette kan være smertefritt.

      Det som er rart er at dette har pågått over flere dager, høres ikke bra ut. Enten er din teori om kjærest riktig🙈😂 Eller så er det noe som ikke stemmer, ville ha kontaktet legen…

        1. Vanlige årsaker til blødning kan være betennelsetilstander eller sprukket trommehinne. Men siden du har hatt små blødning i flere uker og uten smerter ville jeg ringt fastlege. Betennelse og sprukken trommehinne bruker å være smertefult. Skulle du begynne å blø enda mer i løpet av dagen ville jeg ringt legevakt.

    20. Hvis trommehinnen er sprukket vil du kunne få blødning. Men da opplever du smerte også, når den sprekker (iallefall opplevde jeg det) Det kan også være en betennelse i øret. Ta en tlf til legen og rådfør deg. Lykke til og God bedring!

    21. Jeg tenker at jeg heller ville tatt en telefon til fastlegen min jeg . Ikke alt som gir smerter,så greit og få sjekket ut uansett. Ganske sikker på at blod i øregangen ikke er innenfor normalen liksom.

      God bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg