Det var en mørk og stormfull morgen…

Vinden pisket inn mot vinduene og det var tilløp til panikk en periode da vi plutselig kvakk til av et voldsomt brak ute på trappa. Med livet som innsats tok jeg ansvar og sendte henne ut for å sjekke hva som hadde skjedd. Hun kom tilbake med dødsangst i øynene, tok Lillebror instinktivt opp og holdt han tett til seg for å beskytte ham. “Nå er det alvor, Asbjørn. Kosten har ramlet!”

 

Den dramatiske kosteepisoden var i går kveld. Nå har det roet seg og blåser nesten ikke i det hele tatt. Likevel våknet jeg tidlig. Skal faktisk intervjues av svensk radio. Ja, helt sant! Tror det er om de der “gifte seg på Hennes og Mauritz”-greiene. Vet ikke om de har fått med seg at vi kan gifte oss i kirken. Problemet nå er at vi må ta festen på HM, for det er ikke lov å samles mer en 20 stykker etterpå. Vi lever i en underlig tid, men det er tross alt bedre enn å ikke leve i det hele tatt, og det er det Covid gjør, tar liv.

 

Har kommet enda flere bestillinger fra nettbutikken i løpet av natten, så fram til lusnj i dag skal jeg pakke disse. Etter lunsj blir det utelukkende bokjobbing på meg. Skal ha møte med fotografen i morgen for å planlegge første fotografering om 14 dager. Det kommer til å bli veldig hektisk framover. Planen er å ta mellom 10 og 20 retter hver gang. Det krever en voldsom planlegging fra min side, og enormt mye arbeid, men vi må gjøre det på den måten hvis vi skal rekke å ta alle bildene fram til mai.

 

Blir godt å få de første bildene klare, samt omslagsfotoet. Frank Rune i Frikant, de som tok bildene til den første boken, er en magiker med kamera, så tror dette blir veldig bra. Er selv en helt håpløs fotograf, men jeg vet hvordan det skal se ut. Vet bare ikke hvordan jeg får det til. Er nok best at jeg holder meg til maten, he he.

 

Og dere, tusen, tusen takk for alle tips jeg fikk i går ang. morgengave! Jeg vet ikke om det ble noe lettere, men jeg fikk i alle fall mange nye ideer. Tusen takk 😀

 

Nå ringer de fra Sverige! Wish me løkk. Ha en strålende mandag 🙂

 

6 kommentarer
    1. Lykke til imorgen 😀 du har endel å stå i med framover. Ønsker at alt går som planlagt – godt du har kjærest til å ta de skumle situasjonene 😄

    2. Ordrene hagla inn i natten.. Phu.. hadde rødvinsbriller på like før jeg trykte send. No i edru tilstand ser jeg at krydderhyllen er rimelig bra fylt opp. Så da spør jeg.. er det mulig å kjøpe 10 tomme Kokkejævel krydderbokser med bilde av deg? Så kan jeg blande selv. Men det viktigste av alt er at alle mine venninner blir sjalu når jeg har deg på øverste hylle …

    3. Så herlig å få seg en god latter,du e no bare herlig👌. Lykke til med telefonen fra Sverige😉.
      Så fantastisk å se at du har så godt salg i nettbutikken med det nye produktet ditt👏👏.
      Blir så glad på dine vegne når ting går bra,ha en nydelig mandag😍.

    4. Ønsker deg tykke te me intervjuet 🤗 Ønsker dokker alle tre en kjæmpe fin mandag 😍 Gleder meg veldig te neste bok🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg