Herregud, hva kjøper man egentlig i morgengave?

Dagen startet relativt normalt med at jeg åpnet øynene og konstaterte at jeg fortsatt var i live. Tror klokka var rundt halv åtte og ved min venstre side satt som vanlig Kjærest og rautet mens Lillebror sugde med sedvanlig intensitet fra begge jurene så melkespruten sto veggimellom. Et voldsomt leven.

 

Etter melking sto vi opp. Ikke noe langdryg morgen i dag, for bestillingene på min serie med krydderblandinger var over all forventing, og hvis jeg skulle rekke å få pakket alt i dag hadde jeg ikke mer enn tiden og veien. Dro hjemmefra halv ti og nå er klokka sju og jeg er akkurat ferdig. Deilig!

 

Jeg er jo et “one man show”, så jeg må pent gjøre absolutt alt selv, men Kjærest og Lillebror kom innom litt midt på dagen og hjalp meg litt, pluss at de hadde med seg enda flere ordrer som hadde kommet etter at jeg dro.

 

Det er jo egentlig helt sinnsykt at jeg bare kan lage min egen krydderserie, klikk HER, og selge så godt allerede første dag. Utrolig artig er det i alle fall. Håper de aller, aller fleste blir fornøyde, men ikke alle. Hvis det er ingen som er litt misfornøyd er det ikke godt nok. Da er det så mainstream at man like gjerne kunne kjøpt noe på Rema eller Kiwi. For at noen skal like noe skikkelig godt må noen andre like det tilsvarende dårlig. Da har du særpreg og karakter. Slik har jeg alltid tenkt når jeg har komponert matretter også, selv om jeg nok har blitt litt rundere med årene. Både på den ene og den andre måten, ha ha.

 

Hva kjøper man egentlig i morgengave? Det er jo bare en måned til jeg våkner opp som gift mann, og med det en forventningsfull gift kvinne ved min side som vil ha morgengaven som hun sikkert har drømt om siden hun var liten. Hva er liksom vanlig? Smykker, wienerbrød, massasjestaver, rulleskøyter? Og hvor mye skal det liksom koste??? Tusen kroner burde det vel i alle fall være, men et smykke koster jo ofte langt mer enn det. Hvis du ikke går på Glitter da, men frykter det fort kan blir misforstått. Har dere noen gode forslag? Hva fikk forresten du og ble du skuffet?

 

Nå skal jeg hjem og lage meg mat. Steike noen skiver med svinefilet med litt ris og grønnsaker. Ja, har begynt å spise litt ris igjen. Mennesket klarer seg meget vel uten raffinert sukker, men er ikke skapt for lavkarbo!

 

God søndag!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

33 kommentarer
    1. Fikk ikke “en ting”, men fikk våkne opp sammen med den jeg siden har delt seng med (45 år den 28.2) ❤️
      Det var god nok gave til meg 😉

    2. Jeg fikk øredobber og smykke i hvitt gull og diamanter. Brukes hver dag, med unntak av de gangene det trengs større smykker. Jeg ble veldig glad, hadde ikke forventet akkurat det. Svigerfar hadde tatt sønnen sin for seg og spurt om han trengte hjelp med å ordne morgengaven. ❤️ Diamonds are forever, vet du. Vi giftet oss i -04, still going strong.

    3. Ha ha. Jeg har ikke fått min ennå enda er gift allerede i 30år:)
      Jeg mener at du er nok gave i seg selv. Min mann bruker å si det det til meg. Er det meg eller gaven du vil ha? Jeg kunne sagt begge deler, men vet at det sjelden virker:)

    4. Et flott smykke som heter Livets tre.Din kjære har jo skapt noe flott og fint .En flott og fin morgengave.💐

    5. Et gavekort hos en tatovør. Der eneste betingelse er at din kjære frue samtykker i at ditt blide fjes blir tatovert der du har bestemt det skal pryde hennes kropp 😂

    6. Tror ikke morgengave var noe som ble snakket om da jeg ble gift i 2000….

      Hva jeg kunne ønsket meg? Vetta… jeg har alt jeg MÅ ha, jeg trur faktosk å få våkne med mannen i mitt liv hadde vært gave nok❤️ 44 og nøktern, trenger ikke smykker og diamanter.

      Men å FÅTT den dritdyre trekkselen jeg kjøpte til bikkja nå, det hadde fader ikke gjort no🤣 2000 kr, og kun fordi kroppen er litt herpa og bikkja må trenes på enkel måte! Kjøpte elsykkel i fjor av akkurat samme grunn, men nå har jeg klart trene meg opp så jeg klarer sykle uten motor 💪🏻

      Skrev meg bort…. jeg kjenner jo ikke kjærest, men ho virker som ei innmari søt jente! Trur ærlig talt ho ikke ønsker seg noe annet enn deg, en deg som har det så godt du kan ha det❤️ Og om ho ikke er veldig glitter og fjong, har ho en interesse, så kjøp noe som passer det.

    7. Topp til tå behandling på en hudsalong😍 DET fortjener hun, vettu😘

      Gratulerer med kryddermerket🥳

    8. Kjøp noe varig – et tidløst smykke hun kan bruke hver dag – eller f.eks en fin, klassisk klokke. Så kan du skrive et litt cheesy kort om «å være sammen til evig tid» eller noe i den duren 😅 Superromantisk ❤️

    9. Gå på garn butikken,så lager dei ei flott kake av garn,pyntar den pakker den pent inn. Tenke Kjærest blir glad 🥂🍾 Ville legge inn et bilde av garnkake,men får det ikkje til…

    10. Siden hun er glad i håndarbeid , hva med å hekle et sengeteppe til dere … eventuelt strikk matchene gensere til dere 3?

    11. Jeg fikk en liten diamant. Forslaget mitt er at du gir henne et smykke med hennes månedsten. Prøver å Legge inn et bilde i tråen på FB. Tror ikke jeg får gjort det her. Lykke til.

    12. Hva med ett smykke med lille bror sitt navn,ilag med han som dro i forveien? Med hver sin fødtsels stein.?

    13. Jeg fikk et Bismarck armbånd, som var på mote da. I gull💗Har det, men ikke brukt det på mange år. Og 21.februar 2021 var armbåndet 51 år og ja æ har samme snille gubben enda 🤣

    14. Jeg ga min mann slipsnål og mansjettknapper i sølv, hvor jeg fikk gravert inn bryllupsdatoen bak på slipsnåla. Jeg har ikke fått min morgengave enda, har aldri fått rotet seg til det. Skulle få en diamant innfelt i gifteringen min. Nå bruker jeg ikke ringen lengre, da den er blitt altfor stor….
      Er enig med en annen her, om å finne noe som blir satt pris på, f.eks maskemarkører 🙂

    15. Jeg måtte kjøpe morgengave selv (han var med og betalte) Øredobbene har vært på i snart 27 år ♥️Prøvde å hinte om at det var vanlig å gi noe når et barn ble født, men ingenting etter tre barn 😀

    16. Eg fikk et smykke med en liten diamant, blei kjæmpegla, og har brukt det hver dag i alle de 20 åra vi hittil har vært gift💖

    17. Jeg fikk kamera og min kjære fikk mansjettknapper med bilde av barna i sort/hvitt ❤️ Kan anbefale smykker fra Trine Lorange (Lorange Støp), har utrolig mye fint og lager spesialting på bestilling 👌👌

    18. Trenger du å gi en morgengave da? Da vi giftet oss, holdt det å våkne til å se mannen min i øynene, med alt av følelser som følger med 🙂❤️ Snart 14år siden og kjennes fortsatt like bra. Savner ingenting 🙂

    19. Jeg fikk ny fluestang og ei utrolig flott fluesnelle og ei ny vadebukse. Kokfornøyd!!!!!! Men så er jeg jo litt rar. Men rart med sånne hobbyer, så mitt tips er få laga noen særegne omgangsmarkører fra sølvsmia i Kauto med inngravert dato. Men initsialene til lillebror, storebror og dere to. Meget personlig og noe ho kommer til å bruke mye. Vet ikke om kjærest er en smykkeperson, men hos meg hadde dyre smykker blitt liggende i ei skuff

    20. Æ fikk en nydelig klokke med diamanter, som minner mæ om min mann hver gang æ ser på den❤️ Den kosta nokk nån høvdinga, men æ va hvertfall veldig fornøyd❤️
      Å vi e fortsatt gift😊 Du finner nokk på nokka som passer for dokker og dokkers økonomi. Trur ikke din kjære forventer at du ska blakke dæ eller sette dæ i gjeld for å kjøpe en gave.😊

    21. I morgengave fikk jeg våkne sammen med verdens beste mann, min livs bestevenn og kjærlighet. Reprise på bryllupsnatten ble det visst og.
      Kan ikke si jeg var skuffet.

    22. Har ingen anelse, da jeg ikke fikk noen morgengave. To ganger til og med. Husker jeg ønsket meg et smykke av noe slag. En ring med en liten diamant, eller et halsmykke (hjerte)med en liten stein/diamant. Fikk jeg det da? Nope. Måtte til å med koke kaffen min selv. Kanskje derfor jeg ble skilt begge gangene. Pga mangel på morgengave 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg