Det virker!

Som så mange andre kokker, ja kanskje mennesker generelt,  blir også jeg sakte men sikkert slitt ned av tidens tann. De siste femten årene har jeg hatt kronisk skulderbetennelse i  begge skuldrene. Den høyre har vært til å leve med, men den venstre har bare blitt verre og verre.  Det siste halvannet året har det blitt så ille at det har blitt mange søvnløse netter.

Smerten kan forklares som et glødende grillkull som ligger midt inne i skulderen. Der ligger det og ulmer, av og til lite, av og til intenst, men alltid til stede. For meg har nettene vært verst. Da er det som om noen spruter tennvæske på grillkullet.

 

Lang historie kort. Jeg er klarert for operasjon, men er så redd for rekonvalenstiden. Som driver av to serveringsteder har jeg rett og slett ikke mulighet til å risikere opp til seks måneder med sykemelding. Og det UTEN garanti for å bli bra.

 

Onsdag i forrige uke tok jeg den første av fem behandlinger. I går den andre. Tre til venter før vi er ferdig. Trykkbølgebehandling.

 

Flere tusen trykkbølger bankes inn i skulderen i løpet av en behandling. Det er vondt, men av vondt skal vondt fordrives sies det jo. Vet ikke hvem som sa det først.

 

Det første jeg merket da jeg sto opp i morges var at grillkullet var borte! Nå hadde jeg bare “vanlig” vondt. Det er som om at behandlingen faktisk er i ferd med å helbrede noe jeg har slitt med i femten år. Det er nesten ikke til å tro, men en SKIKKELIG god start på dagen! 🙂

 

Ønsker dere også  en så god dag som mulig 🙂

Vi smattes!

25 kommentarer
    1. Ja, sånn behandling e djevelsk ondt – men den funke! Det gjorde den iallfall på mæ👍 Lykke til!

    2. Så flott at behandlinga virker. Det gjorde det for meg også for noen år siden. Operasjonen ble avlyst og skulderen min er “god som bare det” . Smertefull behandling, men kan absolutt vøre verd det. Fortsatt god bedring 👍

    3. Så bra👏👏Ser noen nevner kortison sprøyte, det virker dersom legen “treffer blink” har jeg erfart😁👍 Riktig god bedring🤞👍😊

    4. Har du fått kortisonsprøyter rett inn i den “glødende grillkulla” ?? Hadde samme elendigheta i begge skuldrene…. den ene ble operert, den andte ble satt 1 kortisonsprøyte og ble krute god av begge behandlingene!! Uansett, ønska dæ god bedring og husk ….du ska ikke rett på jobb etter behandlinga…du må ta det helt piano 👍🥰

    5. Måtte slutte som kokk på grunn av kronisk betennelse i ene skuldra. 20 år senere, med mange runder med behandling underveis, hadde de på fysikalsk fått en ny behandlingsmetode – trykkbølge!! Etter en behandling i uka, i 5 uker, var skuldra god som ny og 20 års pine var over!! Håper du får samme hærlige resultat!! 🤞🤞🤞
      Uten om det sender æ en megaklæm ❤

    6. “Knusing” som æ kalle det e supert. Men fikk en rimelig lur opplysing. Se for dæ at det e en istapp i skuldra, den blir knust. Men om du ikke gjør noe med årsaken te istappen så e faren stor for at den kjæm tebake 😊 Så æ fikk øvelsa av fysioen min og bank i bordet den e ikke tebake . Og no e det 5-6 år sia. Så ønske dæ lykke til 👍

    7. Har ofte betennelser i kroppen og trykkbølgebehandling er jævelsk ondt, men det virker utrolig bra. Lykke til med videre behandling 🌹

    8. Masse god bedring! Har fått trykkbølge behandling for en vond skulder og ondten forsvant helt. Krysse fingran for deg 🤞ha en nydelig torsdag 😊

    9. Så godt å høre at det virker. Betennelse i skuldrer e ikke godt har sjøl nettopp hadd det og fikk voltaren. Har fulgt med deg en stund og du e en fantastisk person. Lykke til videre

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg