Dette blir den beste uka i mitt liv!

Endelig har uka jeg har ventet på og gledet meg til kommet! på kommet! Uka er spekket med liv og spennende gjøremål fra morgen til kveld. Jeg gleder meg som en unge til å ta fatt på ukas aller første dag. Folkens, dette kommer til å bli så sinnsykt bra!!!

 

Tenkte jeg skulle prøve en variant av den teknikken der man sier til seg selv i speilet at man er flott og at magen bare gir pondus til en kokk, og vet du, det virker faktisk!

 

Det er ikke, så vidt jeg vet, noe spesielt som skjer denne uken, men jeg kjenner jeg, bare fordi jeg skrev det til dere, faktisk gleder meg vilt til å sette i gang. Eller, jeg HAR satt i gang allerede, jeg skriver jo blogg, og det er en del av denne helt unike uka! 😀

 

Det er dessuten en del nye elementer som er ekstra gledelige. Foten har blitt såpass bra at jeg kan gjenoppta min Komsalaia-vandring som sluttet så brått onsdag i forrige uke. Vaktlista er ENDELIG i en slik art at jeg kan kombinere jobbing på Hoftepluss med å holde åpent for turister og fans oppe i nettbutikken. Åpningstidene blir fra og med i dag 12-16, ish.

 

OG, bam-bara-bam, Datter begynner å jobbe der! Det gleder mitt hjerte helt ENORMT. Både fordi jeg da vi se henne langt mer enn jeg gjør i dag, men også fordi jeg er så stor tilhenger av at unger og ungdom må JOBBE for pengene de får. Jeg mener vi er i ferd med å ødelegge en hel generasjon med å kaste penger etter dem, men skal ikke ta den debatten nå.

 

Hvis du vil bidra til at Datter gjør seg fortjent til lønna, så går du inn på Kokkejævel.no og bestiller deg, eller noen du er glad i, noe godt.For noen er det sikkert litt stas at det er selveste Datter som har pakket forsendelsen 🙂

 

Jeg ble HELT ferdig med boka i går, og bare med den aller siste finpussen ble den veldig, veldig mye bedre, for den manglet virkelig prikken over ien, så ærlig må jeg være. Den var på alle måter en veldig god kokebok, men ikke sånn “wow, dette er bare en soleklar sekser!”. Nå er den det. Jeg er så fornøyd! 😀

 

På Hoftepluss begynner VIRKLELIG sommeromsetningnen å vises inne på kontoen. Det har vært en helt grusom vinter, men i løpet av et par måneder nå har vi snudd skuta og seiler nå i god medvind. Deilig å kunne gi fra seg bedriften til de nye eierne i god økonomisk stand. 🙂

 

Lillebror blir bare gladere og gladere og det er så godt for, (håper jeg), oss begge at jeg nå får litt mer tid med ham. Ikke bare tid i samme rom, men tid der jeg kan være med ham 100% uten at det kverner bekymringer ustanselig i hodet. Når vi er sammen nå er alt annet borte. Mye takket være Konemor naturligvis, for hun tar seg av alt det praktiske med ham. Det er hun som er omsorgspersonen. De er virkelig ett de to. Det er så vakkert å se. De er sammen absolutt hele tiden. Koser seg i lag. Jeg kan, innrømmer det, begynne å kjede meg etter noen minutter på gulvet, men hun gjør ikke det. Blir aldri irritert hvis han våkner for 7. gang en natt og skriker. Jeg tror det har noe med Lille Vakre å gjøre.

 

Det er selvfølgelig elementer i livet mitt, de jeg ikke skriver om, som fortsatt er fryktelig tunge og vanskelige, men jeg får ikke gjort noe med dem, og jobber daglig med å ikke la det prege dagene mine. Det er ikke lett, for jeg har mye vondt i magen, men jeg skyver det bort på dagen. Det er utenfor min kontroll likevel.

 

Jeg har det veldig bra og det håper jeg du også har! Det er en splitter ny uken folkens, og det kommer til å bli den beste uka du har opplevd noensinne! 😀

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Optimistisk kokk

22 kommentarer
    1. Long time no see….
      Dere er gift. Dere bor sammen. Dere har et felles barn.
      Er det da naturlig at det er kun den ene forelderen er den som tar alt det praktiske med barnet; stell, mating, nattevåk, kveldsbad? Og at du knapt sitter med han på gulvet noen minutter før du kjeder deg. Og at du generelt er lite tilstede i guttens våkne tid? At du prioriterer toppturer og ekstremt mye jobb foran tid med barnet? Synes virkelig konemor denne rollefordelingen er greit? At hun i praksis er alenemor med alt hovedansvar for barnet? Ser du ikke selv hvor merkelig det fremstår? Ingen tvil om at hun er en fantastisk mor og en god omsorgsperson, men hvor er du? Hva er din rolle? Og når planlegger dere ny graviditet og nytt barn…
      Med en baby knytter man bånd nettopp gjennom stell, rutinesitusjoner, tid, pludring på golvet og kos. Det er nå grunnlaget for fremtiden og båndene skapes, og det MÅ du prioritere. Selv om Konemor er fantastisk med han og er omsorgspersonen hans.

    2. Når du nå skal ha blogg og nettbutikk som hovedbeskjeftigelse er det vel like greit å merke automatisk hvert eneste innlegg med reklame. I alle fall dette som ikke en gang er i gråsonen, men et klart lovbrudd. Ha en fin dag 😉

        1. Jeg er ikke inne på loven ang. merking av reklame, men lurer på hva grunnen er til at dette innlegget ikke trenger å merkes?

    3. Ønsker deg ei fantastisk uke🤗 Å tusen takk for optimistiske og oppmuntrende ord en mandagsmårra 🤗 Kos deg me konemor å lillebror når kan🤗 Enig me deg i at ungdommen ska jobbe for pengene👍
      Fnfin dag te deg🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg