Dette hadde jeg faktisk aldri trodd!

Selv om jeg har hatt Norges mest leste blogg i snart et år nå, så betyr det jo slett ikke at like mange er villig til å betale 400 kroner for å lese enda mer om meg, mitt og mine oppskrifter, men det gjør de altså! Boka mi, “Livet mellom måltidene“, er faktisk fortsatt på topp 15 av Norges mest solgte sakprosabøker! Det er egentlig nesten ikke til å tro og langt over det jeg forventet da boka ble sluppet. Jeg er veldig, veldig fornøyd med plassering. Klart det hadde vært enda mer stas å ligge på 1. plass, men det gjorde jeg jo den første uka, så har liksom gjort det. Ryktet sier til og med at jeg den uka var den mest solgte totalt sett også, så egentlig er det litt “klyp meg i armen”-moment. Hvem opplever det liksom? Vel, jeg, siden du spør 😉

 

Ferdig på jobb. Grusom dag. Har ligget “bakpå” hele dagen, så har hatt vondt stess i kroppen siden rundt halv sju. Etter det har det bare blitt verre og verre, men nå er det over. Kjærest og jeg skal i bassenget og slappe. Hun for å bli litt vektløs og hvile kroppen, jeg for å komme meg bort fra jobb, sosiale medier og alt jeg burde ha gjort. Rekker ikke halvparten av alt jeg skal gjøre i løpet av dagen likevel, så en time eller to i bassenger skader vel neppe. Kjærest koser seg i alle fall. Jeg også, men ikke si noe til henne. Jeg later som om jeg gjør det utelukkende for å glede henne. Et billig plusspoeng i boka der altså.

 

I kveld er planen å pjuske litt i hagen. Har ikke klipt plenen på halvannen måned. Har liksom aldri vært tid. I alle fall energi når man har slept sitt ben hjem fra jobb. Nå er imidlertid arbeidsdagene blitt litt kortere og det er både tid og anledning til slike deilige sysler.

 

Til slutt vil jeg be de av dere som plutselig har begynt å finne glede i å også ilegge Kjærest ulike diagnoser, slik dere har holdt på meg i månedsvis, eller årevis noen av dere fra Alta. Bare fordi Kjærest er glad i meg og skal gifte seg med meg så betyr det jo ikke at hun er like syk i hodet som meg eller har mistet alle sine grenser fullstendig og gjør absolutt alt for oppmerksomhet og noen skarve kroner på bloggen. Hun er jo bare glad i meg og må derfor leve med dette utskuddet av en mann. Hold dere for god til å tråkke henne ned i gjørma. Ta heller og skriv et par ekstra negative setninger om meg hvis det kan hjelpe.

 

God helg til alle dere andre vakre mennesker 🙂

PS! Hvis noen lurer på hvorfor jeg har hatt så mange skrivefeil de siste ukene, av og til har det faktisk sett ut som om jeg har “skrevet i fylla”, så fant vi ut i går hos øyelegen hvorfor. Jeg hadde nemlig en diger keratitt, hornhinnebetennelse, på venstre øye, som har gjort at jeg har sett “med promille” og dermed har skrevet veldig mye feil. Med den rette medisinen er keratritten borte i løpet av en uke. Sånn, så fikk jeg sagt det også 🙂 God helg!

Bare EN ting til: Gratulerer med dagen storebror!

36 kommentarer
    1. Kos dere og bare kjenn en slapper av helt inntil beinmargen. Nyt livet så godt dere kan .Regner med at de som skriver negativt har det skikkelig negativt med seg selv. Så det har jo ingenting med dere to turtleduer å gjøre. God bedring med alle “vontene” dine . Her hos oss har vi ikke noe baseng,men går vi utenfor døra får vi nok bli like våte . Det høljer ned her i vest. Deilig innevær og alltid 1000 ting å gjøre,om jeg gidder

    2. Hei!
      Gratulerer så mye med gode, og velfortjente resultater!
      Solid jobbing gir som oftest gevinst i lengden! Du er hel ved, og du står på for det du trur på. Du er ærlig, legger ikke noe i mellom, og du lar oss som leser komme under huden, på godt og vondt. Dette er du ganske aleine om, og derfor tror jeg at du lykkes så godt! Jeg husker de første blogginnleggene dine, på miniblogg. Du fanget interessen allerede da!
      Noen av oss sysler fortsatt på miniblogg, og selv så trives jeg greit der, selv om jeg selvsagt gjerne skulle hatt flere lesere, jeg også. Min blogg handler om livet etter kreftsykdom, og jeg bruker bloggen som terapi. Det er god terapi å lese din også! Da ser man at livet består av opp- og nedturer for alle!

      Vil bare gi deg en klapp på skuldra, og en helgehilsen!
      Beste hilsen fra Anne Marit, bakgardina på miniblogg 🙂

    3. Nyt helga og kos dere i bassenget😃 har bakt « verdens saftigste gulrotkake» 😃 Aldri fått så mye skryt for ei kake før👍😃

    4. Nå er det en gang sånn at man som blogger er avsender av et budskap.

      Hvordan mottaker tolker budskapet har avsender null kontroll over.

      Med – la oss si – 30 000 forskjellige mottakere, er det ikke til å unngå at noen tolker et kontroversielt blogginnlegg på en måte du opplever som urettferdig, eller ondskapsfull.

      Når du så bruker et barn, eller din samboer i innlegget, har du som avsender fremdeles ingen kontroll på hvordan ordene dine tolkes av de tusener som leser. Hvordan, i dette tilfellet, din kjæreste oppfattes.

      Sånn er det, beklageligvis.

    5. Kjærest e bare topp, så du får stelle godt med ho!!
      (Du e no forresten ikke så værst du heller 😀 )
      Ha ei riktig god helg, og kos dåkker med basseng og plen og så mye avslapning som mulig!!

    6. Syns kjærest er helt grepa. Har du tenkt på at kritikerne heller vil at du skriver hvordan du danderer kvitost skiva på knekkebrødet, istedet for det vanlige livet mellom måltidene 😝😝😝
      Jeg for min del blir mest imponert over de i kommentarfeltet som vil at du skal slappe av, før de ramser opp egne diagnoser/vondter. Folkens det går an at kokkejævel skriver at han har vondter, uten at dere må legge ut om egen sykdom/behandling/råd. Det er en grunn til at leger har 7 år + med utdannelse 😷
      Ha en strålende helg med masse kjærleik🌿🌼🌿

    7. Digger deg! Og nå vil jeg begynne å følge Kjærest sin blogg også 😊 Å sitte nede i midt-norge og bli kjent med den lille familien i Alta er utrolig fint og spennende. God helg til dere begge 🙂🌹

      1. Takk for det 🙂 Kjærest har ikke blogg, men blir jo relativt ofte omtalt på min blogg. Inntil nylig har folk faktisk holdt seg i skinnet og ikke skrevet/insinuert noe negativt om henne, men slik er det. God helg 🙂

    8. Kos dokke masse og nyt og plei kroppane.

      Til dokke som e født så negativ at dokke berre MÅ spy utover andre dokkers eder og galle:
      -for det første: SKAM DOKKE!!Ta deg sammen!!!
      -for d andre: prøv å sett deg å skriv en negativ ladda melding om deg sjøl å les den høgt til deg sjøl. Va d en kjekk opplevelse??
      Neivel, så spar andre for drittn , gå heller ut å bryt stein å snu nokka jord med gaffel og skei. Da får du brukt aggresjonen din på en mottaker uten følelsa.
      -for det tredje: utruli at du negative menneske e såååå utholdandes me å lese nåkka som nån du ABSOLUTT misslike så inderli skriv. Bare innrøm det , du syns Kokkejævel e både flink, sjarmerandes, arti, morsom og en smule småsprø i positiv rettning. D e derfor du bare MÅ lese han kvær dag, mange ganga for dag å enda til komentere……

      Heia Kokkejævel, stå på , kvil kropp og sjel og ha en fortryllendes helg fra nån som digge deg🤗🌞

      1. Ønsker Kjærest og deg en fin helg. Og folk altså. Skjønner ikke at folk ikke bare kan la være å diskutere dere/lese bloggen din om de ikke liker stilen/innholdet. Det er da helt frivillig. Selv storkoser jeg meg med oppdateringene fra både Kjærest & deg! Og feller noen tårer av enkelte innlegg og tenker at dere er sterke, prøvelsene har jo virkelig stått i kø. Men nå: Kos dere i helga med ting dere blir glade av:)

        Klem fra sør:) Mvh Inger

    9. De som kjenner Kjærest vet at hun er ei grepa dame med både stor visdom og fornuft. Meget dyktig og oppegående dame. At hetsen nå også rammer henne sier vel litt, de må finne på noe nytt å spy ut bak tastaturet, anonymt og feigt!! Stå på dere to

    10. Kooos dåkker masse i bassenget😍. Det fortjener både du og kjærest etter noen fæle dager med alskens plager,kjærest må være verdt sin vekt i gull for deg🌹💐. Sannelig litt av ei dame du har tenker det er mye misunnelse ute å går,ikke alle som har et sånt fantastisk samliv som dåkker to💕. Ha ei fantastisk fin helg,ønsker deg god bedring med alle plagene dine🤗

      1. Så bra at du kommer deg, og at du har det bedre, jeg skjønner ikke at noen kritiserer det du skriver, du skriver jo om livet ditt, på godt og vondt, og livet har gleder og sorger, visst noen tror at livet bare er rosenrødt, så har de misforstått alt, ja til og med livet, jeg har selv sett livets mørke sider, så jeg vet akkurat hva du mener, og hva du legger i det du skriver, så fortsett og skriv slik du alltid har gjort, for det er det vi liker, vi som følger deg, og leser bloggen din, vi skjønner deg, jeg har ikke kommentert så mye før, men jeg leser den hver dag, og det har jeg gjort lenge, og en god helg til deg og kjærest, hun er kjempeflink, gleder meg med dere til den lille kommer i oktober.

    11. Denne bloggverden er helt ny for meg. Jeg er ganske satt ut av hva folk skriver på/til en blogg/blogger.
      Alt er tydeligvis lov når man sitter anonym, bak ett tastatur. Og har man blitt Norges mest leste blogger er misunnelsen merkbar, og da må man spy ut eder og galle. Men, nå er det dette vel dette bloggere lever av, jo mer eder å galle jo flere lesere. Det hadde vel ikke vært like mange som klikket seg inn på bloggen til noen som ikke hadde slike krangler/irettesettelser/dritslenging som du opplever på din blogg.
      Verden er full av “besserwissere”, la de bare holde på.Hverken du eller kjærest ble født i går, dere har da tross alt levd en stund. Kanskje de som roper høyest i skogen her ikke har det!
      Ja, ja så har jeg gjort dette også, kun fordi en strikkeblogger kritiserte deg på sin blogg, takk til henne.
      JEG gleder meg til å følge den lille, store familien din frem over.
      Ta vare på hverandre ❣❣❣❣❣❣

    12. Godt å høre at du og din flotte kjærest skal ha litt kvalitetstid i bassenget. Det blir godt både førr ho og dæ. Ikke bry dåkker om surmaga bezzerwissera! (Ja vet det e lett å si 🙈) Ønske dåkker ei nydelig helg 💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg