Dette irriterer meg skikkelig!

Jeg er ikke sint, jeg er bent ut sagt forbanna! Neida, så ille er det ikke, men jeg forstår ikke hvorfor vi som kjemper en desperat kamp mot sukkeret ikke kan få de samme gode smakene i Tines utsøkte serie med Gomorgen-yoghurter. I absolutt alle de sukkerfrie variantene har de tilsatt en eller annen smak som fraviker fra originalen. Hva er egentlig poenget? Jordbær for eksempel. Originalen inneholder jordbær, mens den sukkerfrie også har fått tilsatt lime. Hvorfor? Den er ikke like god!

 

Min favoritt, den brune med hakkede nøtter, smaker også helt annerledes som sukkerfri variant. Der har de funnet ut at de helt fantastiske, og naturelle, nøttene skal erstattes med et slags grusomt nøttekrønsj. Det er ikke sukker i nøtter, hvorfor endre det i den sukkerfrie varianten?

 

Synes Tine synd i oss med stramme belter og derfor prøver å gi oss noe ekstra siden vi ikke får sukker? I så fall, slutt med det! Hvis dere hadde ment at alt det rare dere putter i de sukkerfrie variantene hadde vært spesielt vellykket, så hadde dere jo brukt det i originalene også. Kan dere ikke heller gjøre de sukkerfrie variantene mest mulig like de vi egentlig har lyst på? Det eneste dere oppnår er jo at vi bare kjøper den sukkerfrie varianten en gang og det var vel ikke meningen?

 

Nei, kjære bondeorganisasjoner, dette er ikke et angrep på lille Tine, men rett og slett bare en enkel oppfordring til å lage gode sukkerfrie varianter av Gomorgen-yoghurten. Jeg vet de kan, for originalene er nydelige.

 

En god sukkerfri dag ønskes!

20 kommentarer
    1. Eller så kan du tenke som meg
      Eg kan ikkje smake på alle desse nye smakane fordi dei tilsette eit søtningsstoff som eg ikkje tåle ….

    2. Noe mange ikke tenker på, er at sukkerfritt ikke betyr at det automatisk er mer kalorifattig. I de sukkerfrie er det gjerne brukt annen søtning som kan inneholde like mye karbohydrater som sukker.

    3. Jeg kontaktet Tine å spurte om disse sukkerfrie varianter kunne brukes av personer som har diabetes. Fikk da til svar at det anbefalte de ikke fordi produktene inneholder “mye” sukker fra melken, fra frukten og den krunsjen var vist tilsatt et eller annet slik at det ville bli for mye sukker for en diabetiker. De anbefalte youghyrt naturell og heller tilsette diabetes syltetøy for smakstilsetning.

    4. Helt enig.. blei skikkelig skuffa når jeg skulle spise vanilje yoghurten med nøtter.. oxo var det pokker ikke nøtter..
      Forøvrig vil jeg bare påpeke en ting, den er ikke sukkerfri.. den er uten tilsatt sukker. Veldig dumt hvis folk tror den er sukkerfri hvis den ikke er det😉

    5. Haha
      jeg skulle ønske alle de spennende sukkerfrie variantene kunne kommet for oss som ikke spiser sukkerfritt. 😝

    6. Kjøp naturell yoghurt og bland inn det en ønsker selv. Da kandetbli både sukkerfritt, laktosefritt, glutenfritt og fettfattig.
      Problem løst.

    7. Ikkje greit for oss med laktoseintoleranse heller. Me får naturell eller jordbæryogurt, ingen andre smakar. Biola er blåbær, naturell eller rødbet( med nokre andre ting) Men eg kunne tenkt meg bringebær og/eller jordbær som ein ekstra variant. Lite utvalg

    8. Ja, Tine forstår tydeligvis ikke hva god smak er. Et annet eksempel: Tine har to laktosefrie varianter….. 2!
      Den ener er jordbær, og kjempegod med både mer protein og mindre sukker. Den andre er naturell.
      Siden den med jordbær inneholder smak fra konsentrat, er den dårlig egnet for low-fodmap-folket. Ergo sitter vi igjen med en – 1 – variant!
      Og det blir kjedelig, selv om den er god, den laktosefrie yoghurt naturell som Tine produserer.
      Ellers sukkerfri yoghurt er bare å glemme om man må spise low-fodmap

    9. De må vel tilsette noe skarpere smak for å maskere den ekle smaken av det kunstige sukkeret 😉
      Jeg vet at det forskjell på hvilke smaker folk kjenner – jeg synes alt kunstig sukret smaker ekkelt, at den smaken trer veldig fram. Andre påstår de ikke smaker forskjell nærmest…

        1. Stevia er naturlig søtning, bedre det enn alt det kunstige. Forøvrig er jeg enig med deg om hvorfor de bruker andre ting enn orginalen. Som diabetiker ser jeg også samme tendensen på mange andre varer også + disse varene også gjerne er dyrere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg