Dette sa kirurgen:

Kirurgen både så og hørtes mistenkelig ut som Silje Nordnes i P3-morgen, og da jeg tok det opp med henne ble hun tydelig brydd, som om hun var avslørt, og for å avlede oppmerksomheten om temaet begynte hun å slå meg frenetisk på begge knærne og nedover leggene med en diger gummihammer. Herregud, hva er dette for noe tenkte jeg, og så meg fortvilet rundt etter et kamera i et desperat håp om at dette bare skulle være en dårlig skjult kamera episode på en eller annen shabby tv-kanal, ikke en virkelig konsultasjon med en vaskeekte nevrokirurg som kanskje skulle legge meg i narkose og skjære meg i ryggvirvlene.

 

Neida, tuller kanskje litt. Riktignok lignet hun på Silje Nordnes, men hun virket dyktig nok og sa, som sant var, at  så ulidelig vondt som jeg har gått rundt det siste halve året kunne jeg jo ikke gå rundt. For å få operasjon måtte jeg også  krype et par måneder. Hun ba meg derfor komme krypende tilbake i begynnelsen av november for en ny vurdring.

 

Sorry, jeg kunne ikke dy meg 😉 Etter en kjapp undersøkelse satte hun meg opp for operasjon. Ventetiden var bare seks måneder så her var det bare å kaste seg rundt og alyse alle planlagte helgeplaner.

 

Så kjørte vi hjem. Kjærest kjører siden jeg spiser så mye sukkertøy, men jeg både starter og avslutter bak rattet. Jeg syns faktisk det er skikkelig flaut å ikke kjøre, så jeg setter meg bak rattet og kjører ca til Kvenvikmoen (1 mil fra Alta). Da overtar Kjærest. På hjemturen gjentas byttet på Kvenvikmoen. Denne illusjonen hadde fungert aldeles utmerket hvis jeg ikke hadde vært så idiot å skrevet det på bloggen.

 

På bildet ligger jeg og sover på ferga. Jeg sover hvert eneste ledige minutt jeg får. Er trøtt helt inn til margen. Det har vært en voldsom sommer. Et voldsomt år egentlig. Jeg er glad det høstes Da får jeg tid til å hente meg litt inn igjen før vi blir foreldre og man kommer til å være livredd hver eneste gang man våkner opp.

 

Fortsatt, 13 år etter, kan jeg våkne midt på natta, rive av meg dyna og springe inn på rommet til Datter bare for sjekke om hun puster. Det skjer ikke så ofte lenger, men det hender. Flere ganger i året.

 

Nei, nå skal Kjærest og jeg nyte denne siste kvelden av “ferien” før arbeidsdagen atter innhenter oss i  morgen. Håper det ikke hørtes negativt ut, for det var det ikke. Jeg liker livet mitt. Bare jeg får puste.

 

Lag en vakker aften, bak gjerne en eplekake. Det er tross alt søndag!

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Husk å ringe ambulansen hvis du ikke klarer å gå på do. Nr 1 altså. Da blir det fort operasjon dagen etter.
      Synes og 6 mnd var lang tid. Noen velger å gjøre det privat og.
      Lykke til 😊
      Hilsen fra Jæren.

    2. HAHAHA! Æ ser for mæ kirurgen, og æ er enig at ho både ligne og høres ut som Silje (har jobbet med henne). Æ trur mest ho ble litt satt ut fordi du e kjendis 😉

    3. Hei Asbjørn
      Hvis du er sykemeldt vil du få tilgang til private sykehus og du vil sannsynligvis få hurtigere operasjon. Sjekk ut dette så er du kanskje ferdig til babyen kommer.

    4. Jeg spår at du er er operert før det er gått en måned. Så ille som du har det kan det bare gå en vei, nedover. Jeg tuller ikke. Prolaps kan, ved en litt uplanlagt bevegelse, skli helt ut. Du får hverken gjort nr en eller to på do. Så begynn å sette opp vaktlistene plan B allerede nå.
      Så er du sprek og fin til julestria. Aldri så galt osv…
      De er forøvrig veldig flink i Tromsø.

    5. Godt at du nå får hjelp 👍Det var veldig lenge å vente. Ble ryggoperert for snart 3 uker siden å er så langt veldig fornøyd. Jeg kan anbefale Hagavik Kysthospital, de er eksperter å det er jo fritt sykehusvalg. Tror ikke ventetiden er så lang, du kan skjekke det på nettet.
      Ønsker dere alle alt godt fremover 🥰

    6. Det var lenge å vente, får håpe dem finn et smutthull til deg fort, så du får gjort det før lille kommer 🤞,du har jo jule stri og bryllupsplaner.
      Ikke rart du er utmattet, med så mye vondt som du har, snakker av erfaring, har selv gått på krykker siden november, måtte legge inn årene etter ferien, ble litt mindre utmattet da, ( jobber som frisør, så er avhengig av kunne gå på egne bein), får ny hofte på mandag , etter 10 måneder venting, Grue gleder meg, det var nok om meg.
      Fin kveld ønsker jeg deg og kjæreste 🥰

    7. Satse på du kommer forran i køa! Må være grusomt å ha den angsten,lammelsen og redselen konstant ,om det pustes eller ikke . Fy fader for ei påkjenning! Ikke så rart at det e vanskelig å ikke tenke på det. God tur hjem 😊

    8. Det hadde vel passa perfekt med en operasjon de nærmeste ukene?! Håper du står av julestria, du og den foten din, OG en baby… Du kommer vel krypende for operasjon i januar.
      Nei skal ikke ta sorgene på forskudd. Med nok sukkertøy innabords klarer du deg vel gjennom det også 🙂
      Ha en strålende kveld i heimen 🙂🌺

    9. Om de får en avbestilling fra en annen pasient.må vel du kunne kalles inn på kort varsel? Det skjer jo at planlagte operasjoner blir utsatt,da får de jo mulighet å kalle inn en annen vil eg tru🤔. Så bra uansett at de har satt deg opp for operasjon!! Synes det var lenge å vente til neste konsultasjon,i november. Ha en fin kveld med kjærest😍

      1. Jeg er HELT avhengig av å planlegge operasjonen denne gangen, ikke bare plutselig dukke opp. Det er MINST en måned sykemelding i etterkant og det kan jeg ikke ta i førjulstria. Januar er perfekt for meg 🙂 Det med november var tull 😉

    10. Faktisk å høre at du ble satt opp til operasjon👍 håper du slipper å vente lenger enn 6 mnd og at du får en vellykket operasjon.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg