Dette skjer ikke en gang på film!

For bare noen få minutter siden måte jeg hjelpe en kvinnelig kokk fra en annen restaurant. Hun hang fast i den ene armen helt øverst på bildet. Hun hadde stukken hånden inn i et av hullene i rulleporten fordi nøkkelkortet ikke fungerte slik det skulle, og rulleporten føk plutselig opp og stoppet ikke før armen ble rullet inn i porten øverst. Helt syke greier! Skjer liksom ikke i virkeligheten.

 

Jeg hadde vært nede på kontoret i kjellren med dagsoppgjøret da jeg hører et svakt “help” når jeg kommer ut i korridoren. Ser ingen, men da jeg skal gå ut av porten ser jeg at det henger en kvinne etter armen der oppe. I all verden! Innser ikke alvoret med en gang og spør henne hva hun gjør der oppe. Hun sier bare “help” en gang til og jeg ser nå hvordan armen ser ut der oppe. Prøver å løfte henne ned, men armen sitter bom fast.

 

Hun river og sliter mens jeg holder henne, men til ingen nytte. Armen må skjæres løs. Jeg finner heldigvis en tom melkegrind i nærheten og velsigner den som ikke har giddet å rydde opp etter seg og plasserer den unge kokken på toppen av melkegrinden og går selv etter en kniv.

 

Etter mye om og men får jeg skjært henne løs, men det var uhyre vanskelig helt inn med armen. Porten var rullet så hardt at armen var helt stiv og jeg måtte presse kniven mellom huden og porten like ved pulsåren. Litt skummelt, faktisk veldig.

 

Det gikk heldigvis bra. Fikk skåret henne løs. Ingenting var brukket, men armen så ikke ut. Hva gir dere meg? Slike ting skal liksom ikke skje. Det siste du forventer er at det henger en kokk etter armen fastklemt øverst i en rulleport. Heldigvis gikk jeg ned. Det er ingen andre på jobb så tidlig og hadde ikke jeg vært der hadde hun blitt hengende der i over en time før vaskerne hadde kommet. Det tror jeg ikke armen hadde tålt.

 

Syke greier!

15 kommentarer
      1. Hei Job,
        Jeg får inntrykk av gjennom å lese dine nesten daglige og gjennomgående negative kommentarer at du ikke liker denne bloggen spesielt godt. Hva om du bare slutter å lese den? Så slipper du å skrive sure kommentarer hver dag, og vi andre slipper negativiteten din😊 Eller liker du det? Gir det deg en god følelse å slenge ut anonyme sure kommentarer? Da synes jeg faktisk litt synd på deg, for da er det mulig livet ditt ikke har så mye annet innhold. Prøv å heller spre glede og positivitet, så skal du se du får det samme igjen😊

    1. Oyyyyy. 🙄🙄 Litt av en start på dagen for dere begge to. Håper det går fint med damen. Godt at du var i nærheten. 👌 Ha en fin dag videre.

    2. Så bra det gikk bra med armen til kokken ❤️ Håper din skulder tålte dette nå da 🤔 Leste først at du hadde skåret AV armen, måtte lese om igjen……

    3. Oj litt av en start på dagen, ja du kom nok i grevens pølsetid der, og berget en dame for mye smerte.
      Håpe resten av dagen ikke blir så dramatisk.

    4. Huff, godt du kom i grevens tid å fikk løs damen. Håper at alt gikk bra med henne💖 ønsker deg en finfin dag🤗 ja å go bedring te den dama💖

    5. Håper damen oppsøkte lege og at det går bra med henne! Det var bra du kom, i grevens tid. Der teller hvert sekund!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg