Dette skulle egentlig, (som vanlig), handle om noe HELT annet!

 

Har sendt Kjærest på fotbehandling. Skulle egentlig i går, men noe kom i veien. Jeg er ferdig på jobb og sitter bare her og venter på at hun skal bli ferdig slik at vi kan dra ut på Bondens Marked å sjekke ut om det er noe nytt.

 

Tenkte å kanskje skrive om psykisk helse siden det er 10. oktober i dag, men en rask scroll nedover blogglista gjorde at jeg omsestemte meg. Tror jeg gjør bedre nytte  hva psykisk helse angår med mine små hverdagsepistler gjennom året, enn å bare skrive om det for å ha noe å skrive om eller fordi alle andre gjør det.

 

Det var da jeg så det og zoomet inn på bildet. Uten at jeg gjorde meg til i det hele tatt så fikk jeg fanget øyeblikket hvordan en mann ser ut AKKURAT i det han tar bilde av sin kvinne, og det vil jeg si er langt artigere å skrive om!

 

Ha ha, jeg ler meg i hjel!

 

Ha en fortsatt fin lørdag 😀

 

 

15 kommentarer
    1. Kokkejævel du gjør ingenting galt, du er bare deg selv på godt og vondt, og artig er du og, og hvorfor skulle ikke du få skrive om MR, og hva du tenker og opplever, alle blir jo redde når vi får noe vondt, ingen må si noe annet, hypokonder eller ikke hypokonder, men og beskylde deg for og være ufin, det blir helt feil, noe du så absolutt ikke er, jeg leser bloggen hver dag, av og til kommenterer jeg, og av og til ikke, jeg har og hatt kreft, men det må vi klare og ordne opp i selv, og du har ikke krenket noen, du skrev bare om dine tanker rundt dette med MR av hjernen, og det må du sannelig få lov til, jeg er helt med på den, ha en fin lørdagskveld med kjærest, og vi gleder oss til “lillegutt” kommer.🌹🌹🌹🌹🌹

      1. Kokkejævel du gjør ingenting galt, du er bare deg selv på godt og vondt, og artig er du og, og hvorfor skulle ikke du få skrive om MR, og hva du tenker og opplever, alle blir jo redde når vi får noe vondt, ingen må si noe annet, hypokonder eller ikke hypokonder, men og beskylde deg for og være ufin, det blir helt feil, noe du så absolutt ikke er, jeg leser bloggen hver dag, av og til kommenterer jeg, og av og til ikke, jeg har og hatt kreft, men det må vi klare og ordne opp i selv, og du har ikke krenket noen, du skrev bare om dine tanker rundt dette med MR av hjernen, og det må du sannelig få lov til, jeg er helt med på den, ha en fin lørdagskveld med kjærest, og vi gleder oss til “lillegutt” kommer.🌹🌹🌹🌹🌹
        Reply

    2. Synne det er ingen som sier at du må lese bloggen,hvorfor gjør du det når du blir så lei deg og får angst ,da må man nesten gjøre noe med det selv og det er enkelt og greit la vær å les bloggen. Det finnes jo mange andre . Du kan jo ikke bestemme hva en blogger vil dele. Dette er ikke mobbing men min mening ,og det er ikke mobbing selvom du ikke er enig.

    3. Er og en kreftoverlever, Synne, men så ingenting støtende med det han la ut, var ikke i mine tanker engang, hvis vi vil lese bloggen hans må vi ta han som han er, god, snild, raus, omsorgsfull, morsom, og gjerne litt på kanten😉

    4. Hei! Din kvinne er vakker, virkelig! Du tar godt vare på henne, og det er vakkert.
      Jeg vil bare si noen ord om hvordan jeg opplever det her i kommentarfeltet. Jeg har ingen fasit på ting, sånn at det er klart. Ikke er jeg perfekt heller, for de som tillegger meg noe sånt. Langt derifra. Mine små meninger er mine, og jeg forankrer de i dine egne utsagn og fortellinger om ditt liv på godt og vondt. Jeg har ingen agenda, jeg er tilhenger av saklighet og at man skal behandle andre ordentlig.
      Jeg bærer med meg mye skader fra livet. Mishandling, fysisk og psykisk, som barn og ungdom. Jeg er også kreftoverlever.
      Alt dette gjør at jeg reagerer på ting, muligens sterkere enn vanlig, og jeg ønsker å beskytte der det er mulig.

      Jeg blir lei meg når andre blir utsatt for ord og handlinger som rammer dem urettmessig. Ord som er ment å såre og degradere menneske og intensjon. Det er også trist når man er med på å bifalle kollektiv degradering som kan ligne på sjikane ved å ikke tre inn og si imot. Voksne som mobb? Under innlegget ditt i går ble jeg tema for noe som ligner på dette, kommentarer som du godkjente til publisering. Dvs. at du synes at kommentarene er på sin plass som reaksjon på det jeg skrev, altså du valgte å la de få hogge på meg. Det har du lov til, selvsagt, det er jo din blogg.
      I overført betydning kan man se for seg en ring av voksne mennesker rundt meg i midten, og hvor dere «steiner», alle enige i at det jeg hadde gjort var galt, feil, krenkende osv. Nesten alle. Flertallet seirer som oftest. Du velger å la de andre hogge på meg nedover hele kommentarfeltet fordi du lot de få lov. Lar du de få lov å uttrykke din reaksjon, indirekte, hva vet jeg.

      For meg er MR og CT alvor. Jeg burde kanskje sagt noe om det. Kreft, og tilbakevendende kreft klarer jeg ikke tøyse med. Jeg vet ikke om jeg overlever en ny runde, og nå er det lungene som utredes. Jeg klarer ikke tulle med det. Sånn er det.

      Det er helt greit å mene annerledes. Jeg savner saklighet fremfor degradering, harselering og ord som kan gjøre vondt.
      Det er mulig at jeg forventer det umulige. Jeg er litt rystet over hvor mange (voksne) som er med på sånt.

      Kanskje det er best om dette ikke publiseres. Det kan godt være. En del bør kanskje stoppes før godkjenning. Den makten eier du her på din blogg.

      1. Synne, jeg kan ikke skjønne hva som var galt med bloggen han skrev igår ang. MR. Om du har mange opplevde traumer fra ditt liv, og synes dette er vanskelig tema, så trenger vel ikke andre å ha samme syn, synes at det er vanskelig, traumatisk. Vi er, tydeligvis, mange som ikke så noe galt med innlegget.
        Når du da kommer med en negativ kommentar om innlegget, da utsetter du deg for hugg.
        Jeg skal være enig med deg i at alle må få ha sine meninger og det skal anerkjennes, men siden dette er en blogg for Kokkejævelen og hans liv og gjøren, så må han få skrive om hva han vil, på hvilken som helst slags måte. Liker du den ikke, så la være å les den!
        Vi som ikke føler oss støtt og ikke tar oss nær av innholdet, har stor glede av å lese denne bloggen 😊
        Ha en strålende helg, både du Synne, og Kokkejævelen og Kjærest 🌺

      2. Synne, tror ikke jeg skal gå i noen polemikk md deg, men dette du kaller “steining” av deg startet vel etter at du, helt anonymt, kommenterte både krast og nedsettende til meg under et innlegg der jeg hadde vært til MR av hjernen min. Håper det ikke er kreft, men hvis jeg ikke er Norges største hypokonder så er det i alle fall et eller annet som er riv ruskende galt der oppe. Så tøyser jeg, som alltid. Av og om meg selv. Det kommer jeg aldri til å beklage.

        Hva mobbing angår så ikke tråkk på det begrepet. Det er ingen her inne som vet hvem du er. Hva din kreftdiagnose angår derimot, så ønsker jeg deg alt godt som finnes i verden og var aldri i mine tanker at dette innlegget, eller noe annet jeg har produsert, kunne føle krenkende for folk kreftdiagnoser. Min aller varmeste medfølelse sendes din vei. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg