Driveplikten gjeninnføres!

Reklame | Omtale av egen bedrift

Fra og med mandag 4. mai er det ingen bønn, da må vi igjen forholde oss til senterets normale åpningstider. Det betyr at vi vil holde åpent mandag til lørdag fra 10:00-18:00, med snarlig utvidelse til 20:00. Det er både positivt og negativt. Det positive er at kundene vet at alle butikkene er åpen når de besøker senteret. Slik det har vært de siste ukene har noen holdt helt stengt, noen åpent med reduserte åpningtider og noen har holdt åpent helt som normalt. Vanskelig for kundene å holde oversikten da.

 

For min egen syke mor, Hoftepluss, syns jeg det har vært helt topp at vi har kunnet holde stengt på mandager, ukens dårligste dag, og heller holde åpent ukens fem resterende dager. Det er lønnsomt, samt veldig mye enklere å legge opp en redusert vaktplan for fem dager i stedet for seks. Med seks åpningsdager trenger vi økt bemanning for å få vaktplanen til å gå opp, og i mine øyne er ikke økt bemanning det aller første bedriften trenger akkurat nå. Det er jo ikke slik at jeg har badekaret breddfullt med penger etter fire stengte uker. Har ikke en gang et badekar.

 

Selv om livet tilsynelatende er i ferd med å vende tilbake til normalen så har jeg en gnagende mistanke om at det bare er stille før stormen igjen slår inn over stranden. Selvsagt bare en antagelse fra min side, men ville forundre meg stort hvis Viruset viste seg å bare fordampe av seg selv i løse luften. Om noen uker får vi svaret. Da vet vi om Viruset igjen blusser opp. Noe jeg er helt sikker på at det vil gjøre.

 

Derfor holder jeg igjen. Har så redusert bemanning som jeg kan. Bruker ikke en krone mer enn jeg behøver. Ikke fordi jeg ikke vil tro at alt er over, men fordi jeg vil ha penger i banken også hvis det blir en ny nedstengning. Slik det har vært de siste to ukene har ikke omsetningen vært enorm, men den har vært litt større enn utgiftene. Ikke mye, men nok til at jeg overlever bare jeg er forsiktig og smart nok. Det gambler jeg ikke med. Da ville jeg vært idiot.

 

Jeg er full av framtidstro, men jeg mener vi ikke må stresse dette nå. Vi må ta det rolig. Bruke små skritt. Ikke glede oss for tidlig og late som om alt er normalt, for ingenting er normalt. Det bare virker slik.

Hold fortsatt avstand og slutt aldri med å vaske hendene dine. Tenk at vi nesten har klart å knekke den vanlige sesoninginfluensen og omgangsyken bare fordi vi har begynt å vaske og sprite hendene våre. Håper butikkene aldri noensinne tar vekk spritdispenserne ved inngangspartiet og at de fortsetter å vaske handlevognene flere ganger om dagen.

 

Hvor var jeg? Jo, åpningstider! De nye åpningstidene blir altså mandag-lørdag fra kl. 10:00-18:00 🙂

Ha en åpen og ærlig dag!

 

 

 

12 kommentarer
    1. Er helt enig med deg i alt du skriver her – syns noen ganger at de som legger føringer som andre må følge, er litt hodeløse innimellom. Litt fleksibilitet må det da kunne gå an å vise i en så usikker tid? Når det gjelder problemet med selvbetjent buffet, har min tidligere jobbkantine løst det ved å sette fram ferdige tallerkener med ulike retter (stadig til selvbetjening), istedenfor å la folk forsyne seg direkte fra kildene selv, og dermed var den saken løst. Mtp. kravet om et svært begrenset antall spisegjester om gangen kunne du kanskje supplert ved å la noen ta med seg akkurat samme maten hjem og på den måten øke omsetningen?

      1. Problemet mitt er at konseptet er 16 meter med mat, ca 100 ulike elementer. Folk plukker alt fra 100 g til over et kg. Vi er avhengig av over 300 kunder om dagen for å tjene penger.

    2. Dette blir nok bra, men synd du må følle senterets åpningstider ,å ikke kan ha redusert tilbud, det skal utrolig lite til før dagene blir verre, å det blusser nok opp igjen. Vi får vaske holde avstand og prøve å være positiv.
      Go mandags kveld.

    3. Ja ,vi får vaske hender og holde avstand ,så går det nok veien denne driften også.ønsker deg masse lykke til ,måtte det gå veien. Og det gjør det for snille barn, vet du. Ha en super mandag,og fin uke..🤗👏👏👏👏🤗😎🌞

    4. Ja ,vi får vaske hender og holde avstand ,så går det nok veien denne driften også.ønsker deg masse lykke til ,måtte det gå veien. Og det gjør det for snille barn, vet du. Ha en super mandag,og fin uke..🤗👏👏👏👏🤗😎🌞

    5. Bare ikke i dag..🙈 Den ene mandagen æ e i Alta, og har såå lyst på noe godt fra disken din…😬 Håper ting normaliserer sæ, og at neste gang æ ser dæ sitte i spisesalen er d fordi du sitter der i lunsjen din å spiser…👍🤞

    6. Lykke til. Bra det begynner å bli noe normal.
      Så lenge vi vasker,spriter og holder avstand går det vel bra.
      Ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg