Eldre dame brutalt kidnappet i Alta!

Ingen er fader meg trygge lenger! Her skulle hun bare dra ned til byen for å kjøpe en liten bukett og litt røykalaks til sønnen som fyller 58 på søndag. Herregud, som årene flyr! Lukker hun øynene ser hun han fortsatt for seg der han spratt rundt i litt slitte kortbukser og den der sixpencen som han fikk fra faren da han kom hjem fra Vietnam etter den vonde krigen. Han var amerikansk statsborger på den tiden, bygutt fra Detroit, og måtte gjøre sin plikt. Kom seg heldigvis fysisk helskinnet gjennom de tre årene han måtte delta, men helt fram til han døde under litt komiske omstendigheter da Odvar Brå brakk staven, hadde han slitt med voldsomme mareritt. Dette førte til at de etter hvert hadde hver sine soverom. Noe hun egentlig satte pris på da han snorket voldsomt mellom marerittskrikene. Dessuten drakk han ganske tett og luktet egentlig veldig sjeldent godt.

 

Hun skulle bare kjøpe noen blomster til sønnen da gjengen kastet seg over henne bakfra. Overfallet ble ikke fanget opp av kameraet, vinkelen var for skrå, men en gjeng med pensjonister som hadde samlet seg utenfor blomsterbutikken fikk med seg opptrinnet og fikk viddformidlet det til en stadig tettere kokk, 42, som tilfeldigvis gikk forbi.

 

Neida, men jeg syns det alltid er så artig når jeg ser slike rullatorer eller rullestoler stående uten mennesker. Husker en gang, for mange år siden, da jeg jobbet på et utested, og det sto en rullestol inne på handicaptoalettet søndags morgen. Da måtte jeg også flire.

 

Ha en artig dag!

 

 

 

15 kommentarer
    1. Nei, gjør meg ikke til kjenne, hvorfor det? en prosent av dine hjertekjære av 500000 , femtitusen i menigheten din heier på deg. Så agressiv du er mot et sekund kritikk, er vi anonym. Har for mye kjærleik , omsorg, som kan ikke brukes til en « Sleip grisk, tigger» Kokkedjevel.. i Finnmark vokabular er en sleip, grisk, tigger en grepa kar.. I min verden er det som en kynisk aksjemegler på Aker Brygge.

      1. Det er ikke kritikk du holder på med, det er anonym trolling. Du har holdt på hele uken. Send meg heller en melding så jeg vet hvem du er. Du vet jo hvem jeg er.

      2. Job burde finne seg noe fornuftig å gjøre. Det mest fornuftige nå er å slutte å følge Kokkejævelen. Eller, forresten, Kokkejævelen tjener jo noen ører for hver gang du klikker deg inn, så fortsett med det 😄 Men de surmaga kommentarene dine, som jeg opplever som sjalusi, kan du egentlig bare holde for deg selv.
        Du ødelegger leseopplevelsene til oss som faktisk ønsker å lese Kokkejævelen og som ønsker han alt godt.

      3. Enig med Bjørg! Har du ikke noe godt å si Job…så la vær. Dessuten trenger du opplæring i norsk grammatikk.

      4. Kanskje du burde være så real at du stod frem med hvem du var og fortalte hvorfor du har så mye imot kokkejævel. Det er ganske feigt å være anonym når du kommer med slike uttalelser du er tøff i trynet når du kan hjemme deg bort. FEIGING kaller man slike som deg nett troll

    2. Hvor høyt skal vi klatre på blogglisten, hvor dypt skal vi synke i ettermæle og aktelse for tre ører.

    3. Må flire litt jeg nå.. vi hadde en kafé her jeg bor da min datter var liten. Og det var et fast treffpunkt for eldre damer og herrer..men det var trangt inne i lokalet, så alle satte rullatorene sine utenfor. En dag vi kom stod det mange der, og da så min datter: Å se mamma, nå er hele radiator-brigaden på plass 🤣🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg