En helt annen mann!

Det er nesten ikke til å tro, men da jeg åpnet øynene i morges var det ikke morfin, tramadol og paralgin forte som kroppen skrek etter. Måtte faktisk kjenne etter om hele dette operasjonsgreiene bare hadde vært en vond drøm, såkalt mareritt,  og rykket tak i skulderen, men neida, var ikke en drøm. Jeg kjente det godt hvis jeg ville, men måtte gjøre en innsats. Holdt jeg skulderen helt i ro kjentes den ut som en helt vanlig skulder. Tror jeg! Jeg husker jo ikke hvordan en vanlig skulder skal kjennes ut siden jeg har hatt konstant betennelse der inne i snart to tiår, men du forstår hva jeg mener. Det jeg prøver å si med så mange unødvendige ord som mulig er at jeg ikke hadde vondt da jeg våknet. Jesus, kunne jeg ikke bare skrevet det med en gang da?

 

Herregud så deilig, og rart! Skal innrømme at jeg har vært litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av skuldre de siste dagene, men alt kom så brått på. Husk at jeg egentlig ikke skulle opereres før i september og plutselig får jeg en telefon og dagen etter våkner jeg opp og spyr av narkoserus. Man vet aldri når hverdagen snur og tar en ny vending.

 

Det som er viktig nå, og jeg forstår hvorfor jeg har blitt advart, er at man skynder seg langsomt med opptrening. Det er klart at når smertene ikke er like intense så kan det være enkelt å begynne å belaste skulderen alt for tidlig og kanskje ødelegge hele opplegget. Jeg skal ikke gå i den fellen. Skal kontakte manuell terapeut i dag og avtale timer for opptrening. Venter ikke i femten år på en operasjon får så å ødelegge alt fordi man er en idiot.

 

Hvordan det går med nikotinabstinensene? Går helt fint. Merker det av god til, men sjeldnere og sjeldnere. Bruker fortsatt nikotinfri snus, og planlegger å fortsette med det noen uker til, men målet er å kutte også det.

 

Mens vi er inne på oppdateringer: Kjærest har det bra, til tross for at bekkenet fortsatt gjør skikkelig vondt etter det sammenstøtet med Theo, hunden til boren min i pinsen. Hun skal på behandling igjen i dag, men hun blir nok ikke skikkelig bra igjen før ungen er ute. Til det var sammenstøtet for kraftig. Slik er det bare.

 

Så var det denne måsen som noen idioter hadde limt fast i gata på Sortland. Jeg vet ikke hva man burde gjøre med folk som gjør slikt, men kastrering uten bedøvelse kommer opp som et alternativ. Slike gener burde ikke spres videre. Vil også si til politiet som ikke hadde tid til å prioritere denne hendelsen, og til de som så og kanskje tok bilder, hvis en måse er limt fast i gaten så er det eneste riktige å gjøre å avlive den. Et hardt slag i bakhodet og den er død. Da hadde den sluppet å pines på gaten i et halvt døgn. Min mening.

 

 

Ønsker dere alle, bortsett fra de idiotene på Sortland, en forfriskende start på den nye uken!

 

 

12 kommentarer
    1. Høgskular er bedre
      Kjærest bør få krykker til avlastning av bekkenet og nok hvile mange gode råd på lkb.no – landsforeningen for kvinner med bekkenleddsmerter og det finnes noen likepersoner/likemannshjelpere å ringe til for råd og tips
      Jeg fikk plager for 32 år siden og har aldri blitt bra men da var der så som så med hjelp å få så jeg ble feilbehandlet og sliter med mye bekkensmerter i dag også
      Skynd dere sakte både med svangerskap og skulder

      1. 32 år her også, Det som kanskje skremmer meg mest er hva som læres bort til helsepersonell. Så Kjærest, – lytt til likemenn, rettere sagt likekvinner. Hold deg i ro! Små, korte steg og avlastning da du ligger i sideleie. En sammenrullet dyne eller lignende mellom knær og lår. Og begge ben samlet da du stiger ut og inn i bil. Som jeg nevnte i et tidligere innlegg.. behandle bekkenet som en forstuet ankel. Null belastning og null stress.. ❤ Landsforeningen for kvinner med bekkenløsning nevnes her. Anbefaler at denne foreningen kontaktes. Om det er noe vi “erfarne” bekkendamer kan hjelpe med, -bare spør.

    2. Dette var jo fantastisk å høre👍👏. Tenker at det måtte føles utrulig godt å våkne opp uten smerter😉. Riktig God bedring framover,du har jo sjøl oppskriften,skynde seg langsomt😍. Da kommer dette til å bli en fantastisk sommer for deg å alle dine fine💞.

    3. Godt å høre om skuldra! Håper den forblir bra, også 😁

      Samboeren min opererte sin skulder i september i fjor. 100% vellykket på alle mulige måter. Så kom desember, å vi skulle på butikken. Han presterer å gli, kakker albuen(!) i baklykta på bilen, å etter det har skuldra blitt enda verre enn før operasjonen :/

      Så mitt råd til deg: ikke gli på isen å kakk albuen!

    4. Super godt å våkne uten smerter er deg vel unt 🙂
      Bruk den Tia du skal til å bli frisk i skulderen
      Med andre ord skynd deg langsomt 👍
      Dessverre fins det mange slike idioter som de på Sortland
      At de ikke tenker på dyras beste?
      Ha en flott dag
      Solklem

    5. Så bra🙂👍 nå går det bare en vei, opp og frem 🙂 men ta det langsomt, ikke overdriv, vil jo ikke ha den dritten tilbake. Fra i dag er det vel du kan gjøre små sirkel bevegelser når armen henger ned?? Du fikk vel beskjed om det e op?? I alle fall, forysatt god bedring 🙂

    6. God morgen,så bra at du ikke har smerter , bare vær forsiktig. Ja,snakk om idioter som gjør noe sont,huff,huff,håper de blir tatt.ønsker masse god bedring til kjæresten.må dere ha en strålende dag i vakre Alta.🌞🤗👏👏👍🌻🌼🦋

    7. Å skynde seg langsomt e nok oppskrifta di no😁
      Det gjør vondt i hjertet mitt at noen med viten og vilje kan gjøre slikt mot et vesen!
      Ha en fin og rolig dag til deg og kjærest 🥰

    8. Så fint at du har det bra i dag,å at skuldra kjennes bra ut, supert.
      Det med måka, skjønner ikke hadde går av folk,hvordan kommer de på sånt, hører jo stadig vekk om tragiske dyremishandling, som for gjør ja kastrering/sterilisering uten bedøvelse e vel beste måten å få bukt med det på.
      Håper kjærest blir litt bedre, ellers blir det et langt vondt svangerskap.
      Super start på uka te dåkket alle ønskes.

    9. Så fantastisk å høre at du er smertefri👍
      Lurt å skynde seg langsomt og få riktig og gid opptrening.
      Synes synd på Kjærest, krysser fingre for at bekkenet er på «plass « igjen snart.

      Man kan lure på hvilken idiot som kom på ideen om å lime fast ei måke på gata😱 Sadister😱

      Ha en strålende mandag🌞🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg