En hilsen fra en du ikke kjenner

På torsdag fikk jeg en mail. Ikke veldig oppsiktsvekkende i seg selv kanskje, jeg får mange mail, men denne stakk seg liksom litt ut. Den traff meg på en slik måte at jeg faktisk måtte sette meg ned og tenke over hvorfor. På under et minutt, jeg tenker fort, ofte lite gjennomtenkt, slo det meg at dette er selve årsaken til at jeg blogger i det hele tatt. Å kunne gi andre mennesker noe positivt uten å forvente noe tilbake. Å gjøre en forskjell med de evnene man har fått utdelt. Å bety noe, for noen.

 

 

 

 

Hei Asbjørn. 

 

Du kjenner ikke meg og jeg kjenner ikke deg, men jeg har lest bloggen din og den har gitt meg noe. Noen gang underholdning, noen gang en pause fra mitt eget liv og noen gang matinspirasjon. Og kanskje mest av alt tårer og følelser og tanker om sorg, medmenneskelighet, empati og et reelt ønske om det beste for en familie i Alta, som jeg ikke kjenner, men som virker som flotte mennesker.

 

Vet ikke helt hva jeg vil med denne mailen, annet enn å være en motstemme til nettroll og anonyme hatere. I tillegg er det noen gang fint å ikke la en tanke bare bli med en tanke, men faktisk gjøre. Og dermed ble denne mailen til. 

 

Ønsker deg og din familie alt godt! 

Vennlig hilsen  …

 

E-posten er gjengitt med tillatelse fra avsender. Tusen takk!

 

 

24 kommentarer
    1. Glem nett trollan – det er for oss du skriver og vi digger deg! Nå fikk du meg til å grine litt på jobb igjen, men glade tårer. Er så enig med alle her – stå på! 🥰

    2. Som æ skulle sagt det sjøl. Tror æ har lest alt siden æ begynte å følge dæ og det har æ vel gjort snart ett år. Hadde knapt vært innom en blogg før det. Ønsker dæ og dine en flott dag😊

    3. Er helt enig med din ukjente avsender av den helt riktige e-posten, vi er der vi også. Heier på dokker og ønsker alt godt til dokker.

    4. Sånn. Akkurat sånn e det 🤗 Så utrolig fint at nån kunne sette ord på det førr mæ – og sikkert mange andre 💕
      Finfin uke ønskes dæ, familien og det kloke hodet bak eposten ✨

    5. God morgen,dette var virkelig koselig lesing😍. Er så enig med denne damen,har selv lest flere av dine innlegg,blitt så berørt at tårene bare renner! Det sier veldig mye,når en eg ikke kjenner kan bevege meg sånn. Har jo aldrig brydd meg om å bruke nå tid på å lese en eneste blogg,helt til eg ble tipset om kokkejævelen sin😉. Du er så tvers gjennom ekte vare😍. Ønsker deg en fantastisk fin uke,håper du får åpnet salat buffeten snart😋

      1. Denne mailen er rett og slett sannheten om din blogg, det er slik det er. Du skriver om selve LIVET det er slik det er av både oppturer og nedturer og sorg og glede. Derfor har du mange lesere for det er noe vi alle kan kjenne oss igjen i .

    6. Bloggen din er et lyst punkt for mange
      Du skiver fra hjerte og er ikke redd for å vise følelser
      For min del er du en inspirasjon kilde så jeg og tørr å slippe litt mer på
      Tanker og følelser.
      Tusen takk at du gidder og orker å dele
      Og takk for vi får være med på ditt liv
      Lykke til
      Klemz Solklem

      1. Så bra,hyggelig å få sånne fine ord, kan vel ikke få så mye bedre dager en når sånne ord detter inn i meil boksen.
        Super fin mandag og ukestart te dæ å kjærest.

    7. Åhhh veit du,d dær va fantastiske flotte ord og sammenfattet faktisk nøyaktig d som mange av oss føle, her vi sett å læs bloggen din kvær dag. Tusen takk te dæg og familien din før at dåkker byr på dåkker skjøll,rett fra hjerterota. Og takk te mailinnsendar’n som satte ord på ka mange av oss føle. Ha en superhærlig dag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg