En spennende dag!

Jeg har blitt så pass gammel at jeg det nødvendigvis ikke trenger å skje så mye i løpet av dagen for at jeg skal føle at den har vært verdt å leve når jeg legger meg om kvelden. Av og til er det mest spennende som skjer å titte ned i handleposene når Kjærest har vært på butikken. Det er kanskje ikke et adrenalinkick, men er jo spennende å se hva man skal spise til middag, er det ikke?

 

Derfor blir det jo rene fallskjermhoppingen i dag når fisken kommer om vi får solgt alt eller om jeg har tatt inn for mye. Blir det fiskekø eller bare en og annen forvillet kunde som kommer og snakker om at fisken har blitt så dyr, he he. Husker forresten da jeg startet på Mega som 14-åring for riktig lenge siden. Da kom folk også til fiskedisken og klagde over at fisken var blitt så dyr. Noen som husker om fisken egentlig noensinne har vært billig? Klart, den er jo dyrere nå enn den var i 1914, men tror lønningene har steget litt siden den gang også. De fleste lønninger i alle fall. Selv har jeg gått ned med 200 000 i året for å prøve å sikre bedriften. Kanskje jeg selv må stille meg på utsiden av fiskedisken og klage over prisene, ha ha.

 

Nei, blir spennende. Skal selv ikke jobbe i dag. Blir bare fotografering. Fire retter pluss meg selv skal foreviges. Blir lett å ta bilde av meg siden jeg er så fotogen og vakker. Trenger nok bare et par knips før vi er i mål. Heldig stilt sånn sett.

 

 

En forfiskende dag ønskes dere alle!

 

(Gjør oppmerksom på at dette er et arkivfoto og at vi ikke får inn reker i dag. Kommer i morgen)

 

 

13 kommentarer
      1. For en som er så dårlig til å ta imot kritikk som meg, så har jeg lært meg at lønn er det ingen vits å diskutere lønn. Du tar forresten feil, men det spiller sikkert ingen rolle for deg. Send meg en melding på messenger, så vet jeg hvem jeg snakker med 🙂

    1. Tenk om eg hadde vært nær deg i dag😋. Skal lage kremete fiskesuppe til middag,med heimebakt focassia😉. Må nøye meg med torskefilet fra frysedisken,har heldigvis igjen litt sjølfiska ørret og ha ilag med torsken. Vi må kjøre nesten 1 time til nærmeste butikk med fersk fisk disk🤔. Derfor må jaggu meg Altaværingene skjønne kor utrolig heldige de er🤗. Lykke til med salget og fotograferingen til boka😍

    2. Lykke til med salget !! OG jeg er helt sikker på at fotograferinga bare må bli vellykka med en så flott mann !!!

    3. Ja. Det er stiv kilopris på fisk, men jeg betaler det som det koster for å få villfisk.
      Men sånn kunne jeg ikke tenke da barna var små.
      Lykke til! Både med salget og som fotomodell! 🌞🌧️
      Gleder meg til boken kommer!

    4. Ønsker deg en fantastisk dag 🤗 Lykke te me både fiskeslag og fotografering 😍 Hadde jeg bodd nærmar så sku jeg ha kommet å kjøpt fisk hos deg 😍 Har fisk 3-5 ganger i uka😍

    5. jeg betaler gjerne litt mer om jeg er garantert norsk mat,nå mer enn noen gang før ,att fisken vår blir sendt til Kina for å bli sprøytet fulle og pakkket før dei kommer tilbake til Norge som så selges til oss som Norsk fisk,nei takk den fisken vil ikke jeg ha :=) ha en fin dag da

    6. Lykke til med salg og fotografering.
      Blir fiskemiddag her i dag, men ikke fra deg, blir nok ovnsstekt laks, med pasta og salat.
      Ha en superfin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg