ÉN time i himmelen!

Jeg burde ikke sutre og klage over alle disse smertene mine, men de er nå så intense og mer eller mindre konstante at jeg faktisk aldri har opplevd noe liknende i hele mitt liv. Legen har doblet dosen, både styrken og sekvensen, på alt jeg trykker i meg, uten at det egentlig hjelper noe særlig. Bortsett fra i går morges klokka ti over ni. Ja, jeg husker klokkeslettet. På sekundet.

 

Starta dagen som vanlig med en god neve tabletter i femtiden. Halv åtte, bare to og en halv time etter den første neven, tok jeg min første dose morfin for dagen. De skal jeg bare ta når det er skikkelig ille. Før den rakk å virke noe som helst hadde jeg så vondt at jeg slukte en til i ren desperasjon. Så gikk det litt over en time og haaaalleluja!

 

Helt og fullstendig smertefri. Kjente absolutt ingenting. Tør ikke fortelle hva jeg egentlig hadde tatt, men det virket. For første gang på mange år egentlig, og i alle fall første gang siden denne jævla prolapsen, hadde jeg ikke vondt. Herregud så deilig!  La gå at jeg var litt kvalm og småsuset i hodet, men det var verdt det. Så lenge det varte.

 

Det varte en time. Så var moroa over. Litt over ti var smertene tilbake med full styrke. Livet er herlig!

 

Til tross for alt så er det faktisk det. Kjærest og jeg er inne i en skikkelig god periode og vi har det virkelig, virkelig godt sammen. Det er så deilig å våkne om morgenen og høre lyden av nettopp henne og vite for sikkert at hun tenker det samme om meg når hun våkner. Det er ikke bare morfin som er avhengighetsskapende, men Kjærest er et vel så sterkt narkotikum. Hun er rett og slett helt fantastisk. Jeg er så glad for at hun dukket opp. Gleder meg til resten av livet.

 

Ha en omtåket dag!

26 kommentarer
    1. Vet at ryggsmerter er uutholdene.Er bekymret for at du blir/er avhengi av narkotiske medisiner som er en av sidevirkningene for Oxycodone. Andre sidevirkninger er forhøyet pustevanskeligheter, sedasjon og coma.Vet ikke om legen din har nevnt at is kan nedsette smerter.

    2. Finnes masse alternativer for smerter ved prolaps. Vet om et par som får epilepsimedisin kombinert med naproxsen. Og nei, det er ikke det minste rart. Epilepsimedisin roer ned nervene, og dermed blir smertene mindre. Ikke borte, men utholdelige.

    3. Æ syns du har lov å klage æ! Har sjøl hatt prolaps flere ganger og vet akkurat kor inni H……… ont det gjør !

      Når det e sagt , no e vi flere som har oppfordret en annen blogger « mammapåhjul « tel å stikke innom dæ da de skal overnatte i Alta på tur tel Vardø . E du der/ ser dem så stell pent med dem og👍
      Tel alle dokker andre ; sjekk den bloggen og👍

    4. Det er en skam, at du ikke får noe hjelp her. De vet jo hvor vondt du har. Du har fått beskjed om å ta morfin, når det er som verst. Vet du; nå må du faktisk be om Oxynorm og Oxycontin depot. Dette er morfin – men det hjelper. Oxycontin depot, skal virke i 12 t – og frigjør morfin etter behov – derav navnet depot. Du kan få dem i 15 mg. De tar ca 1- 1 1/2t før de virker. Før det, for å ikke ha vondt – tar du Oxynorm 10mg – denne virker i løpet av 15-30 min, og virker i ca 4t. Dette virker. Det skal ikke være nødvendig å måtte gå rundt å ha så vondt, og nesten ødelegge livet sitt pga smerter. Faren er jo at du blir avhengig.. men; hva skal du så gjøre? Det handler om livet ditt – du skal bli far Igjen snart! Du er bedriftseier! Nå må du ta det som er en mulighet for å dempe smertehelvete ditt, og ta heller den avhengigheten når det evt måtte komme! Den kampen tar du, når prolapsen gir seg eller at får operasjon. Så inntil det, gjør det som er foreslått. Vær så snill – dette er faglige råd.

      1. Jeg tar 200 mg nobligan depot 2 ganger i døgnet. Oxycodone/Oksynorm (5mg) tar jeg to av hvis det skal ha effekt. Da varer det ca en time. Ellers tar jeg 1mg paracet fire ganger i døgnet, samt tramadol ved behov, dvs hele tiden 😉

        1. Dette er et veldig alvorlig brudd på markedsføringsloven. Det er totalt ulovlig å markedsføre reseptbelagte medisiner med varseltrekant.

    5. Jeg har konstante smerter 24/7/365, men synes ikke det blir noe bedre av å syte og klage. Tvert imot blir omgivelsene til slutt lut lei. Ikke kan det gjøres noe med smertene heller. de er kommet for å bli, resten av livet. Snakk med legen om smertene dine, det er derfor du han han/henne, og spar dine nærmeste. De er fullstendig klar over at du har vondt, og de kan ikke gjøre noe.

    6. Hei. Hatt prolapser på.samme sted i ryggen både før og etter operasjon. Ble operert pga droppfot. Fått veldig god hjelp av kiropraktor etter og også kinesiotape. Hadde veldig intense smerter ned i isjasnerven. Fysioterapeuten satte på kinesiotape på hele baksiden av låret. Og siden har jeg ikke hatt smerter i den nerven. Helt merkelig. Men for noen smerter jeg hadde da jeg fikk droppfot. Ble hentet i ambulanse etter legevakt hjemmebesøk. Og fikk morfin ved ankomst. Var såpass dopet ned før operasjonen at jeg snakket i telefonen med en venninne samtidig som jeg sa til henne at jeg måtte ha mistet telefonen for jeg kunne ikke finne den ! STÅ på videre. Konsultere med en kiropraktor og be om operasjon.

    7. Fy fader for en tøffing. Med det smertehelvete du opplever fortiden, klarer du jaggu å karre deg avgårde på styrketrening. Rett og slett beundringsverdig er det 🙂

    8. Huff,og huff hvor du skal plages.ønsker deg god bedring ,ring sykehuset noe må de da kunne gjøre.lykke til.🦋🌞🏵🌻🌺👍

    9. Vil ønske deg og dåkker alt godt, men trur nok du må snakke med legen på nytt så hen kan skrive ny henvisning med hvor mye du plages ,å så får du ringe å mase på avdelingen du skal inn på, da kan det hende du rykket fram i køa.

    10. God morgen. Liker ikke å høre at du har så vondt av prolapsen, har sjøl hatt det og vet hvordan du har det. Syns at legene skal ta deg skikkelig alvorlig og operere deg for sånn skal du ikke ha det. Ble operert for 2 år sia av det samme og måtte slå i bordet til slutt og da ble det fart i saken. Hadde så sterke smerter at det var vanskelig å stå, gå og ligge. Smertene var borte samme dag som jeg var operert og var oppe å gikk samme dag. Jeg ville ringt sykehuset og forklart situasjonen. God bedring

      1. Takk! Ja, er helt utrolig vondt og helt ulikt alt annet jeg har opplevd av smerter og har opplev litt kan du si. Det sies at prolaps som regel går over, det er vel derfor de ikke vil operere ryggen før det er absolutt nødvendig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg