Endelig ble det kveld!

Det har vært et par tøffe dager, men jeg har kommet meg gjennom dem uten både nikotin, alkohol eller ekstra mat. Ikke en gang en ekstra skive tomat har sklidd ned i halsen. Det har ikke vært enkelt, men jeg har klart det, og det er jeg veldig, veldig stolt over.

 

Ingenting blir bedre av stimuli, men det kan midlertidig hjelpe på den jævla klumpen i magen. “Kjøpe” seg en liten pause, et pusterom. Eller søvn. Denne vidunderlige bevistløse tilstanden som fjerner alt av livets floker og problemer for noen timer hver eneste natt. Denne gangen har jeg ikke tatt i mot slik “hjelp”.

 

Jeg skulle aldri skrevet bloggen jeg skrev i morges, men jeg gjorde det likevel. Det angrer jeg på. Det som har skjedd egner seg ikke i bloggformat. I alle fall ikke ennå. Som jeg skrev, det er ikke alltid det som er riktig å gjøre er det som er rett.

 

I dag har jeg snakket med mange folk. Noen av dem har vært langt bedre utdannet enn meg. Noen av dem også klokere. Saken er så alvorlig at jeg ikke trenger å fronte den selv. Det er jeg veldig glad for, for det hadde jeg ikke klart. Ikke hadde det lønnet seg heller. For noen.

 

Det er vel noe i alles liv. Noen er snille. Andre har bare et pent smil. Ikke alle klarer å se forskjellen. Det var godt å få noen i ryggen. Noen med bedre utdannelse og bedre, i alle fall garantert klokere, formuleringsevne. Da kan jeg jobbe videre med det jeg tror på og står for. Åpenhet, kommunikasjon og ærlighet. (Ja, jeg vet jeg er en prektig jævel, he he)

 

Folkens, takk for at dere bryr dere om meg. Betyr mye.

 

Kokkejævel

 

31 kommentarer
      1. Nei, selv om fire øl gir en kjemisk reaksjon i hjernen så vil jeg ikke, (med mindre jeg setter meg bak et bilratt) gå så langt som å kalle meg for ruspåvirket, men forstår jo hvorfor du velger å bruke et så belastet ord. Et ord som for øvrig all hovedsak brukes om narkotika.

        Hva spørsmålet ditt om jeg har brukt alkohol som “flukt” i mange år, så har jeg skrevet nokså nakent og ærlig om dette i et par-tre blogginnlegg. Du finner dem under kategorien “Kokkejævelkuren”.

        Og takk for varme og omtenksomme spørsmål.

        1. Det å være påvirket av alkehol er å være ruspåvirket. Ordet brukes i daglig tale i fagmiljøer som feks politi og helsevesen.

          Ordet i seg selv er ikke nedsettende etter min mening, det beskriver bare en tilstand de fleste av oss har vært i, og de fleste har kommet i den tilstanden ved å innta alkehol, ikke narkotika.

          1. Vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn er det noe som sier meg at du verken jobber i politi eller helsevesen. Håper i alle fall ikke det. Uansett, hvis det å drikke fire øl er å være ruspåvirket, så ja, da har jeg skrevet både det ene og det andre i ruspåvirket tilstand.

            1. Vet ikke hvorfor du håper det, og det er heller ikke relevant for temaet, bare et dårlig forsøk på å trykke ned det jeg skriver. Et lite søk på internett, så vil du se at ordet ruspåvirkning, i form av alkehol, er helt vanlig tale innenfor disse to sektorene. Påvirket nok til å ikke kunne kjøre bil, men blogging har vel uansett ingen målbar grense for hvor påvirket man kan være når man skriver.

    1. Hvorfor sier du at du angrer på det første innlegget, samtidig som du linker til det? Og attpåtil lager innlegg nummer to om saken. Hvorfor sletter du bare ikke det første innlegget du hevder å angre på, og lar være å skrive noe mer om det? Angeren din fremstår ikke som så alt for dyp da.

      All svindel er en politisak, du sier at dette ikke er en politisak. Misbruker du ordet svindel, eller vet du ikke at all svindel kan og bør meldes til politiet, uansett hva det dreier seg om?

      1. Nei, all svindel er ikke slett ikke alltid umiddelbart en politisak. Det finnes andre myndigheter i dette landet som håndterer andre typer svindel. Svindel handler slett ikke bare om økonomi. Hvorfor jeg ikke bare sletter det første innlegget? Fordi det er skrevet og lest av mange. Det skader ingen, men er et idiotisk innlegg siden jeg ikke kan skrive hva det gjelder fordi det kan ramme så mange flere enn meg.

        1. Jo, svindel er uansett en sak for politiet! Svindel er straffbart, og da er politiet rette instans, i tillegg til eventuelt andre instanser man måtte trenge hjelp av. Men du sier at det ikke er en politisak. Er det fordi du selv velger å ikke ta saken din til politiet? Eller fordi du mener at politiet ikke tar seg av den type svindel du mener du har blitt utsatt for?

          Og innlegget ditt kunne du uansett slettet, selv om mange allerede hadde lest det du hadde skrevet. Da hadde angeren utad fremstått som mer troverdig enn å lage et nytt innlegg hvor det attpåtil linkes til det innlegget man påstår å angre på.

          1. Nei, du tar veldig feil og det er ikke slik at det blir mer riktig bare fordi du gjentar deg selv og bruker utropstegn. Denne aktuelle saken blir nå tatt hånd om av rette myndigheter, og disse har i mange tilfeller langt større makt i slike saker enn politiet. Det er mange lover som kan brytes uten at politiet er de første du ringer.

            Hva gjelder den angeren min som du er så opptatt av, så er det jo ikke slik at jeg går rundt med vondt i magen fordi jeg skrev det innlegget. Jeg angrer fordi jeg selv anser det som idiotisk å si A, men ikke B. Det er ingenting jeg har mer lyst til å skrive om hele denne jævla historien, men det er mange hensyn å ta, og de tar jeg. I alle fall ennå.

            1. At du kommenterer mine utropstegn og sier at gjentar meg selv gir ikke deg noe mer rett i denne saken, fremstår kun som dårlig hersketeknikk. Som jeg skrev, flere instanser enn politiet kan være involvert, men uansett hvordan du forsøker å unngå kjernen i det jeg skriver, svindel er uansett en politisak. Med mindre du selv ikke ønsker å lage en sak på det, og det var alt jeg spurte om. Så les heller hva jeg skriver og svar på det jeg spør om, istedenfor å kommentere tegnsetting.

              Og nå er det ikke jeg som har laget en sak ut av angeren din rundt innlegget du kom med, du lagde selv en sak ut av det ved å lage et blogginnlegg om det….

              1. Helt utrolig at du kan sitte der, uten å ane noe som helst om denne saken, å ikke bare overse det jeg forteller deg, men også BELÆRE meg at politiet er riktig førsteinstans i denne typer saker. Det er de altså ikke. Drister meg til et sitat fra den samme bloggen du sitter å kverulerer under:

                “I dag har jeg snakket med mange folk. Noen av dem har vært langt bedre utdannet enn meg. Noen av dem også klokere. Saken er så alvorlig at jeg ikke trenger å fronte den selv. Det er jeg veldig glad for, for det hadde jeg ikke klart. Ikke hadde det lønnet seg heller. For noen.”

                1. Jeg har ikke sagt at de er riktig førsteinstans, hvor har du det fra? Jeg har sagt at svindel alltid er en politisak, noe du har sagt at det ikke er i et annet kommentarfelt. Så får heller du belære meg om hva slags svindel som ikke kommer innunder politiet som en instans, det kan du sikkert klare uten å dra inn din egen sak. Leser og prøver du egentlig å forstå hva jeg prøver å si, eller er det alle pigger ute og rullegardinen ned? Spør siden du tillegger meg påstander jeg overhodet ikke har kommet med…

    2. Jeg finner ikke igjen innlegget om alkoholforbruket du kuttet fordi det viste seg å være bare en dårlig vane.

      Men, i det innlegget hevder du at det bare var en vane (som du riktignok trodde du trengte/var avhengig av), men i svarene er du krass og shamer folk for å snakke om at inntaket nok var langt over ok/forsvarlig mtp på familieliv og bruk av medisiner med rød trekant.

      At du har slitt nok etter det du har opplevd både først og fremst psykisk, men også fysisk, til å tenke at det som viste seg var en vane, var nødvendig, er faktisk helt forståelig.

      Men i innlegget jeg sikter til (og i senere innlegg), nekter du å bruke ordet alkohol om øl-vanen din, og du bruker aldri ord som alkoholiker eller alkoholmisbruk, utover når du shamer andre for å visstnok si ting som insinuerer at du har hatt et alkoholproblem.

      Samtidig blir du rasende på de som påpeker det og påberoper deg at slike kommentarer er grunnen til at folk ikke vil snakke om sånt. Du forsvarer deg som om DU blir shamet for å være alkoholiker/ha et alkoholproblem, og det skal man selvsagt ikke gjøre, og at dette er grunnen til at du folk ikke tør innrømme at de sliter med sånt.

      Hva er det folk sliter med, som reaksjoner på det innlegget gjør at de ikke tør snakke om, da? Er det alkoholproblemer?

      For du fraber deg at noen skulle våge å så mye som insinuere at du hadde et alkoholproblem, men vil samtidig ha deg frabedt at noen påfører deg skam fordi du hadde et alkoholproblem, og sånt gjør at mennesker ikke tør å snakke om det.

      Du hevder å være så ærlig og rett fra levra, men du forvirrer meg. Det fremstår som dobbeltkommunikasjon. Kan du klare opp i det?

      1. Det ble et langt innlegg, så for å presisere:

        Du hevder at folk insinuerer og vel så det at det du betegner som en uvane nå i ettertid var et alkoholproblem.

        Men når folk kommenterer negativt angående denne uvanen, svarer du som om de beskylder deg for å ha et alkoholproblem, og sånt må man ikke gjøre, for da tør ikke folk snakke om det.

        Hvis det bare var en uvane, hvorfor skal du da forsvare det med at sånn snakker man ikke om alkoholproblemer?

    3. Godt å ha noen i ryggen når det stormer som verst rundt en. Ta imot den hjelpa du kan få. Du er superflink. 👌 Ha ei flott helg videre og ta vare på hverandre. ❤️ Klæm på vei.

    4. Alt man gjør/skriver for å få folk til å klikke seg inn. Blir så irritert, på meg selv. Mange av disse innleggene handler nesten aldri om overskriften. Nå gidder jeg ikke mer.

    5. Godt du får hjelp, ta det med deg Ha en strålende helg
      Det går greit til slutt
      Ha en strålende helg

    6. SÅ godt å høre at du får hjelp til å løse opp i ting! 🥰
      💐🌹🌹🌹
      Her er litt “blomster” som forhåpentligvis kan hjelpe litt. ☺️
      Kos deg med dine vakre i kveld! Og resten av helgen! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg