Endelig hjemme! (Mot alle odds…)

Herregud så deilig det var å åpne døren til  den lille leiligheten som vi sammen har gjort om til et hjem vi lengter etter uansett hvor fint vi har det borte. Om det var gleden av at Maria ikke hadde fylt stuen med fugler og halvdøde mus eller vissheten at jeg hadde en iskald Ringnes Lite i kjøleskapet som gjorde meg mest lykkelig, kanskje en kombinasjon, vites ikke, men det var sykt deilig å (endelig) komme seg hjem!

 

Dagen startet jo hektisk siden jeg sov til intet mindre enn halv sju. Deilig å sove lenge! Til min stor overraskelse våknet også begge jentene i løpet av en halv times tid og derfra til å bestemme oss for å starte en time tidligere enn planlagt var ikke lang. Vi skulle egentlig ta ferga (45 min unna Tromsø) klokka ti, men siden vi alle våknet så tidlig alle sammen bestemte vi oss for å ta den klokka ni. Da ble det naturligvis hektisk aktivitet, men allerede klokka fem på åtte var vi klar til å sluke i oss frokosten som egentlig startet klokka åtte på søndager. Tror de var litt irriterte, men hei, toppbloggere gjør hva faen vi vil, he he.

 

Ha det, Tromsø, Det har vært helt fantastisk å besøke deg!

 

Egentlig kom vi fram til Alta i tre-tiden. Datter skulle overnatte hos en venninne og både Kjærest og jeg ble ganske glad da hun spurte om det. Selvfølgelig fordi vi er glad for at hun har så mange venner hun kan overnatte hos, men kanskje først og fremst, og nå er jeg som vanlig alt for ærlig, at vi fikk hele kvelden for oss selv. Det kan være godt det også. Veldig godt.

Nok om det!

 

Skulle bare en liten tur på jobb først. Forberede litt til i morgen. Det ene tok det andre. Plutselig hadde vi begge vært der i sju timer. 14 arbeidstimer til sammen. Er så mye å gjøre at man kan jobbe døgnet rundt uten å bli ferdig. Til slutt måtte vi bare gi oss. Var så sliten og lei. Og smertehelvete i foten var tilbake med nesten full styrke. Feen heller!

 

Hvorfor bildet av kjølebenken. Jo, nå skal du høre! (Mulig du har hørt den før…) Ble reparert i forrige uke etter at vi måtte kaste over 70 kg med finnbiff, grillskiver, koteletter, bidos, lapskaus og annet snask som var i disken . Da jeg kom tilbake nå skjedde det samme. Kjedelig, men orket ikke hisse meg opp for det.

(Nå lyver jeg. Kasta en hel bakke med sur rotmos i gulvet så det sprutet overalt. Tok over en time på vaske. Kjærest gjorde en kjempejobb mens jeg drakk kaffe og roet meg ned. )

 

Ferdig på jobb. Dro innom Alta bistro. Svikter aldri! God burger uten noen som helst form for dikkedarer. Et gatekjøkken som tør “innrømme” at det er nettopp det de er og vet du hva? Det er mer enn godt nok!

Terningkast fire (Det høyeste terningkastet jeg gir gatekjøkken)

 

Endelig hjemme,men skjønner godt at kontoen var tomt da jeg så alle posene vi hadde med oss fra Tromsø. Heldigvis går det 15 år mellom hver gang jeg kjøper meg et plagg, så satser på at kontoen rekker å vokse litt fram-til neste gang 😉

 

Så var det inn på bloggen for å oppdatere dere om tingenes tilstand og da ser jeg at det faen meg reklameres for min bok på blogg.no! Hvor sykt artig er ikke det???

 

Til slutt vil jeg avslutte med de flotte ordene som var i trappeoppgangen på fantastiske Hotell With i Tromsø:
“Keep moving, you look great!”

 

Ikke tramp på andre på din vei. Det føles så sinnssykt mye bedre når man kommer fram uten å vite at man har skadet andre bare for at man selv skal komme seg oppover. Framsnakk, ikke nedrakk!

 

På en eller annen uendelig måte er jeg glad i dere. Sosiale medier er underlige greier, he he 🙂

 

Hilsen den lille familien fra Alta!

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Dette er den eneste bloggen jeg leser akkurat nå – og den beste jeg har lest!! Du skriver om livet og om det som betyr noe; å ha sin lille flokk rundt seg og kjenne kjærlighet❤ Jeg er en mormor på 67 og har en liten men nydelig flokk som betyr mye❤❤Gleder meg sånn til å lese boka di som jeg håper er i postkassa i dag. Ønsker deg og din lille flokk alt godt🌷

        1. Helt klart at vi er det💙💙 Så gjelder det å ta varepå den lille flokken – og seg sjøl midt oppi alt😊❤❤🌷

    2. Så bra dåkker fikk noen dager ferie sammen, det er viktig, å være sammen, uten formye jobb.(blogg, signering og sikkert en haug telefoner), bare gjøre kose ting sammen, alle tre.
      Ha en fin ukestart😊

      1. Ja, det er det. Det er ikke så mange telefoner, men det er klart at vi er veldig mye på mobilen, både Kjærest og jeg, for å kunne besvare og orientere oss om alt det som skjer nå. Det må til og vi setter pris på det:)

    3. Gleda mæ såååå t å besøk plassan dine i mårra😊å når æ kjæm heim ligg boka de i postkassen å venta😊kan d bli bedre🙈

    4. Godt dere kom dere ok heim.Ble lang dag .Alt må vel være ordnet til i morgen. Bra dere er 2 som står på.
      Fint bilde av deg og dine kjære.

      God natt.

    5. Så godt å høre at dåkker e vel heime igjen😍. Da skjønner du at dåkker e som (en familie)for meg og sikkert mange her. Når noen i går fam.har vært her,så har vi ikke ro i sjela før de e trygt heime igjen💕. Håper ikke foten begynner å plage deg for mye. Ha ei fin uke😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg