Endelig hverdag! + Vinn 10 signerte bøker!

Reklame | The Kokkejævel

Påsken er over for denne gang og det er helt greit. Jeg liker hverdagens gjøremål aller best og er for å være helt ærlig ganske dårlig på å ha fri. Gjennom tiår er jeg så vant til å være, tenke eller planlegge jobb, at når plutselig alt stenges ned , og det forventes at du også legger arbeidet ned, så vet jeg nesten ikke helt hva jeg skal gjøre. Helt klart en yrkesskade, men har hørt om verre skader.

 

Nå er i alle fall hverdagen tilbake, og jeg får postet pakkene jeg har sneket meg til å pakke i løpet av påsken. Blir for øvrig en travel uke. Skal gjøre meg ferdig med de 20 oppskriftene vi fotograferte for 14 dager siden, samtidig som jeg skal forberede 20 nye retter som skal fotograferes førstkommende mandag. Det har rett og slett vært så mye annet at jeg ikke har rukket, giddet eller prioritert å ferdigstille de oppskriftene, (det er så kjedelig), men i dag og i morgen skal jeg bli ferdig!

 

TS Foto Design

Tenk at jeg er en gift mann! (Og tenkt at ingen, gjennom en hel dag, sa til meg at jeg så ut som en dust på håret!!!)

 

TS Foto Design

Jeg har blitt skikkelig glad i dette bildet. Et øyeblikk av ekte glede, samtidig som jeg hadde en blå rose i knappehullsblomsten.

 

TS Foto Design

Og i brudebuketten. Den symboliserer at Lille Vakre er med oss. Han hadde blå roser som tema i bårebuketten sin. Jeg syns det var fint å ha ham med oss på den store dagen, og er glad og stolt over at jeg fikk æren av å være pappaen hans.

 

Legg merke til hvordan jeg krediterer fotografen under hvert eneste bilde. Selv om bildene er av meg og jeg har betalt tusenvis av kroner for dem, så er de kun til privat bruk, samt her på bloggen, og de må kontraktmessig krediteres. Da Dagbladet ville bruke bilder måtte de betale fotografen enda en gang. Det syns folk er helt greit, til og med rett og rimelig, men at jeg tar betalt en femmer for oppskriftene mine, mitt fag, det syns mange fortsatt både er teit, kynisk og griskt. Jeg er ikke enig. Kokkfaget, med sine oppskrifter, er vel akkurat like mye verdt som en fotograf, musiker, maler, forfatter, filmskaper eller hvilken som helst annen yrkesgruppe.

 

Det er forresten veldig mange som betaler, som forstår verdien, og alt arbeidet, bak en god oppskrift. Det er ikke bare en oppramsing av ingredienser, men nøyaktige mål og framgangsmåter. Prøving, feiling, smaking, måling og veiing tar oppskriftsmakeren seg av, slik at du trygt kan få en god kulinarisk opplevelse. Ja, jeg oppfordrer folk til å betale 100 kroner slik at de fritt, og med god samvittighet, kan benytte seg av alle mine oppskrifter og kulinariske råd et helt år, uten å måtte betale en femmer hver gang de skal lage noe godt fra mitt arkiv. Gå inn på vipps, skriv Kokkejævel  _eller_ 599299 og betal for “abonnementet” slik man gjør for alt annet i dette samfunnet.

 

For ordens skyld kan jeg nevne at pengene slett ikke går inn på min private konto slik mange insinuerer, men til bedriften min, Kokkejævel AS, pengene blir kontoført i regnskapet som “Salg oppskrifter”, og for hver 100-lapp som kommer inn, går 25 kroner rett til staten i form av moms. Hvis det blir noe overskudd igjen av de resterende 75 kronene, etter at råvarer, utstyr, husleie, ev. lønn ol. er betalt, så trekkes det i tillegg  22% i selskapsskatt.  Jeg er ingen svindler. Ikke en gang i nærheten.

 

Jeg driver en reklamefri blogg, det vil si at jeg ikke har “solgt” meg til en eneste aktør annet enn meg selv. Selger jeg noe i nettbutikken er det ikke fordi jeg får betalt for det, men fordi jeg finner produktet så genuint mye bedre enn andre i samme klasse, og ønsker ut fra det å tilby det til mine kunder, for ja, jeg driver butikk. Det har jeg aldri lagt skjul på. Det være seg Hoftepluss, FyFader, Kokkejævel.no eller oppskrifter. Jeg elsker å skape, klare meg selv,  få noe til, vokse, se framover, men har heller ingenting i mot å tjene penger. Det er i bunn og grunn det sunne bedrifter handler om. Hvis ikke står man på bar bakke og går konkurs. Har ikke fryktelig lyst til det.

 

I over 10 år har Kokkejævel delt oppturer og nedturer, det være seg både økonomiske som personlige. Jeg har fortalt dere når det har gått bra for bedriftene mine, og når det har gått dårlig. Jeg har tatt dere med på de aller dypeste avgrunner, men også så høy opp som en person på lykkepiller kan komme. Som forrige helgs hendelser. Jeg liker å dele og er glad for at dere, i alle fall de aller fleste av dere, finnes i livet mitt, men jeg lever ikke av “likes” og delinger på FB. Regningene mine blir betalt av akkurat det samme som dine, nemlig penger. Man kan like det eller ikke, men det er ikke noe jeg har funnet opp, det bare er slik, for oss alle.

 

Jeg tigger ikke, men på lik linje med for eksempel en nettavis, så tar jeg  betalt for et digitalt produkt. Et produkt jeg er veldig stolt over, nemlig oppskriftene mine. Jeg er proppfull av kreativitet og der det i hodet til en musiker popper opp melodi- og tekstlinjer, så popper det opp idéer til oppskrifter i mitt hode. Siden jeg knapt klarer å stå på de verste dagene, kan jeg ikke jobbe på et travelt kjøkken lenger. Da er målet mitt at jeg i framtiden kan leve av oppskriftene mine, både i bokform, men også digitalt, for det er jo tross alt derfor jeg i sin tid ble sendt ned til menneskene, for å spre kulinarisk nytelse og glede,

 

VINN SIGNERT BOK!

Jeg lodder ut 10 signerte bøker og 10 kokkejævelsåper til  alle som kjøper et årsabonnement, så  hvis du ikke har gjort det allerede  kan du enkelt kjøpe deg et årsabonnement på absolutt alle mine digitale oppskrifter ved å gå inn på Vipps, skriv Kokkejævel, _eller_ 599299 og betal 100 kroner. Da får du fri tilgang på hundrevis av oppskrifter i et helt år, samt gratis veiledning hvis du trenger det. Jeg syns det hører ut som en god deal!

 

Husk å skriv i kommentarfeltet hvis du vil være med i konkurransen. Vinnerne vil bli trukket kl. 20:00 i kveld.

(Ja, man må kjøpe et årsabonnement for delta i konkurransen. Koster 100 kroner. Samme pris som for såpa. Boka koster 399 🙂 )

 

Let the game begin!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

 

EDIT:

Enda flere premier legges ut. 36 til sammen! Les om det HER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

41 kommentarer
    1. Hm, er mest opptatt av at du betaler vel mye i moms. Hadde jeg tatt inn 100kr hadde jeg nøyd meg med å betale 20kr i moms. Da ville varen/tjenesten kostet 80kr uten mva og 25 % av dette blir 20kr, tilsammen100kr. Hvis varen/tjenesten koster 75 uten mva, blir mva 22,5kr. Jada, er mattenerd, så klarer ikke la være å kommentere…….

      1. Mattenerd regner også feil 😉. 75 uten mva, blir mva 18,75
        Klarte ikke la være å kommentere 😊

        1. Haha, prøvde å regne 25% av 75 uten kalkulator, og kom fram til et høyere tall enn 25% sv 80kr og godtok det….

    2. Da vippser jeg 100 i dag, har brukt bare oppskrifter i boka de, men det er mye nytt å prøve, så herved er jeg med.
      Ha en fortreffelig aften til dere 🌹

    3. Jeg vil være med i konkurransen og samtidig få tilgang på supre oppskrifter! 🙂 Har vippset 100 kr

    4. Da har jeg vippset 100 kr for årsabonnement 😊Skulle bare mangle at man ikke betaler for oppskriftene 😊Håper på vinnerlykke🥰Ha en fin dag🌺

    5. Da har æ vippsa 100,-. Har vippsa tidligere også, men da bare for noen oppskrifte. Et tips, jeg kjøper veldig mange strikkeoppskrifter på nett fra petiteknit.com. Betaler og får da en lenke for nedlasting og en epost med oppskriften med en gang. Tydeligvis et automatisk program for jeg kjøper til alle døgnets tider. Kan kun lese noe på forhånd (dvs garn, mengde, strikkefasthet). Kanskje noe du kan bruke? Forøvrig ingen som reagerer på at de må betale for disse oppskriftene, så forstår ikke hvorfor noen reagerer på å måtte betale for dine.

    6. Har ikke prøvd noen av oppskriftene fra bloggen enda, så ikke vippsa. Har markert et par oppskrifter i boka æ skal prøve etterhvert.
      Men om/når oppskrift på Alfa Omegas bounty iskaffe legges ut skal æ selvfølgelig vippse en hundrelapp. Det e den verdt *sikle*

    7. Har betalt for årsabonnement for noen uker siden.Har prøvd noen av oppskriftene med stort hell👍.Vil gjerne være med.Vel overstått påske😎Ønsker alt godt for deg og din familie

    8. Har Vippsa 100 kr. (for ca. 14 dager siden) Og gleder meg til og prøve einesåpene ,som ble kjøpt i helga. Fin dag til dæ og famiien 🌞

    9. Vippsa for årsabonnement på oppskrifter. Skulle bare mangle. Testa ut en god håndfull oppskrifter allerede 🙂

    10. Synes konseptet ditt er genialt. Det er til dags dato ikke laget en oppskriftsbok der jeg ønsker å prøve ut ALLE oppskriftene (og jeg har sikkert 30 ulike bøker) (Kanskje din nye er det?) Men i ditt konsept kan jeg betale for de oppskriftene jeg ønsker å benytte meg av. Digger denne løsningen. Har jo betalt noe tidligere. Men kjøper et årsabonnement så kanskje jeg får meg ei ny bok.

    11. Vippset for ca en uke siden 👍 Men vil veldig gjerne være med i konkurransen. Hadde vært topp å vinne boka di 😍

    12. Har vippsa for årsabonnement 😊
      Hadde vært kjekt å vinne 🤞😊
      Ønske deg og dine en nydelig dag ❤️

    13. Har betalt for et årsabonnement tidligere…Er eg med i konkurransen og kan eg vinne ei bok..? Eller bør eg betale kr 100, en gang til ?

    14. Jeg vil gjerne være med😊 Betalte for oppskrifter på nyåret, og har prøvd mange av dem med stort hell😋

    15. Vippser, vil jo bruke oppskriftene dine 🙂
      Men du…… hvordan tilbereder du kjøttet som brukes i Lavvo Lars? Oppskrifta sier ingenting om dette (gjelder oppskrifta som står i boka)

    16. Vel overstått påske🐣🐤. Selvfølgelig vil eg være med på dette😊. Skal vippse 100 kr.hadde vært såå kult å vinne😍. Ha en fin dag videre😉

    17. Let the game begin !
      Ha en strålende tIrsdag morgen.
      Kjærest. Lillebror. Kokkejævel og resten av din vakre storfamilie. 🌞💐💞
      Klart jeg er med!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg