Endelig mandag!

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har vært våken i natt, men det har vært mange. Har omtrent ikke vært en ørens fred å få. Det har vært et leven uten like. Senga har rista og fjærene har virkelig fått kjørt seg. Det har vært pusting, pesing og høylytt stønning. Inn og ut, inn og ut av rommet og do. Å prøve å sove med en høygravid kvinne ved sin side kan du bare glemme. Er det virkelig nødvending å lage så mye lyd, så mye vesen av seg? Jeg vet jo hun er gravid, ser henne om dagen. Hun trenger da ikke bruke hele natten for å overbevise meg at det faktisk ikke bare er sjokolade inne i kulemagen. Egentlig er det ganske egoistisk å holde på slik. Psykopatisk? Hun vet jo at jeg skal tidlig på jobb og trenger søvn. Faen heller!

 

Neida, jeg er selvfølgelig ikke sånn, men det er veldig lite søvn for tiden. Tror de fleste som har vært gravide i siste måned, eller som har prøvd å sove sammen med en slik, vet hva jeg snakker om. Og inn og ut på do. Hele natten. Knaske halsbranntabletter. Og kvalmestillende. Sette seg opp for å unngå å spy.

 

Jeg beundrer henne noe så sinnsykt! Hver eneste natt går hun gjennom dette uten å sutre og bære seg over det på en blogg. Tenk hvis jeg hadde hatt det på samme måten. Jeg hadde skrevet side opp og side ned om hvor trøtt, kvalm, sliten og utkjørt jeg var. Jeg hadde garantert hevdet at ingen hadde opplevd noe i nærheten av det jeg opplevde. Noe som jo for så vidt hadde vært sant siden mitt svangerskap hadde vært en medisinsk sensasjon. For ikke å snakke om et mirakel…

 

Der ble klokka fem over halv seks. Må avlutte og dra på jobb. Gleder meg faktisk i dag. Var der i hele går og har forberedt oss så godt at vi ikke kommer til å merke den sykemeldingen i det hele tatt. Det er deilig, for mandager kan være ekstremt hektiske. Masse som er tomt etter helgen og mye rot overalt. Mye produksjon. Alt dette ble tatt hånd om i går så jeg gruer meg ikke litt en gang. Eller kanskje litt. Normalt kommer det en kveldsvakt klokka 14, men i dag kommer det ingen før 16:30, så blir en lang vakt for foten min, men med litt ekstra i dosetten skal også det gå bra.

 

Jeg er i godt humør og det er skikkelig deilig å kunne skrive litt til dere på morgenen igjen. Det har jeg virkelig savnet. Disse korte små snuttene av tanker og ord før jeg flakser ut døren og ut til verden.

 

Tusen takk for alle tilbakemeldinger i går! Herregud, sier jeg bare. You raise me up!

 

Lag årets så langt beste mandag!

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. Du bør ikke legge ut på en blogg at dine ansatte er sykmeldte. Alta er en liten plass og det vil ikke være særlig vanskelig å skjønne hvem som er sykmeldt. Så av hensyn til dine medarbeidere bør du la være å skrive denne type informasjon. Helse er dessuten en sensitiv personopplysning som man ikke har lov å gjengi grunnet personvern. Ettersom du gir tydelig uttrykk for at du er sliten og at det er svært hektisk på jobb, så vil helt sikkert den/de sykmeldte ha dårlig samvittighet for at de er fraværende og påfører deg en ytterligere belastning.

      1. Gud bedre sier jeg bare, her er ingen personopplysninger oppgitt. Hvilken arbeidsplass opplever ikke sykefravær, om det er egenmeldt eller legemeldt fravær kalles det for det samme. Om dette er galt kan han jo ikke skrive om noe, ikke har han sagt et negativt ord om denne sykemeldingen.

        1. Som jeg skrev lengre opp så er det jo negativt ladet att det blir mer jobb, det er nok ikke gøy for den sykmeldte og lese dette. Og det er da virkelig ikke noe en bloggleser trenger og vite om!

    2. SLUTT OG SYT😂😂😂😂😂, det er din skyld at hun har det slik hun har det. Trodde du var sparket ut av senga?

      Neida kos deg med våkenetter, det blir flere fremover😁

      Mona

      1. A Og du må kommentere, da blir det 3 . Det er vel ikke sagt noe galt det er slikt livet er i virkligheten og denne bloggen er fra livet mellom måltidene.

        1. Men den ansatte har det vell ikke noe med virkeligheten og hverdagen i denne bloggen og gjøre? Det er jo negativt lagt frem av att noen er sykmeldt og att det blir mer jobb, hvorfor i det hele tatt nevne att en av dine ansatte er sykmeldt💁‍♀️

    3. Hei.
      Huff føler med kjæresten din.Tungt å ligge o.s.v.
      Da får du jo også lite søvn. Dere treng begge kvile.
      Ha en fin arbeidsdag.

    4. God morgen til deg og de kjæreste. Må dere ha en super mandag begge to. Og husk og ta vare på hverandre.🤗🌞🤗🦋🤩🍁🍂

    5. Go morgen. Så trivelig å ha deg tilbake på bloggen. -Var liksom blitt vant til å lese den før mårrasfjøset.
      Fint å få servert et innblikk i en virkelig hverdag, på godt og vondt. Det kalles for Livet.
      Ha en fortsatt go dag dåkk toan. 🥰

    6. God morgen! Sove dårlig siste måned er bare forberedelse til våkenetter 😉
      Tips Kjærest om Lovehearts om hun ikke har prøvd, stoppet både halsbrann og kvalme på meg!

    7. Go morgen,og fin start på uka, godt å høre at du e i perle humør,forde om nattesøvn mangler, får håpe dagen ikke blir for tøff for foten din.
      Ha en strålende dag på jobb😊
      Det var godt å finne innlegg fra dæ i dag👍😊

    8. Mårnings! Håper du får en super dag med en fot som oppfører seg ordentlig! Og ikke minst at Kjærest får til å sove litt i løpet av dagen 💖 Slike huleboere som har okkupert kroppen er ganske krevende også før de titter ut i verden

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg