Endelig skal den senga fylles igjen!

I over et år nå har sprinkelsengen stått inne på soverommet vårt. Først som et åpent sår som på brøkdelen av et sekund kunne få følelsene til å renne over, selv på en i utgangspunktet god dag. Etter hvert utviklet jeg teknikker for å ikke se direkte på sengen, selv om soverommet er ganske lite og sengen står nesten helt klistret inn til garderobeskapet.

 

Husker ikke helt, men tror det det tok flere måneder før vi klarte å skifte på sengen. Etter det ble det litt lettere. Slapp å se sengetøyet som han lå i. Det lille putevaret. Smokken.

 

Nå skal sengen igjen fylles! Lå og så på sengen før jeg sovnet i går. Alt har hun ordnet klart. Babynestet som hun sydde i fjor skal igjen befolkes. Jeg gleder meg til til å kjøre tilbake i morgen tidlig!

 

Selv om Maria er koselig nok hun. Sitter alltid i trappa og venter nå man står opp. Hun sover inne på Datter sitt rom, men med en gang hun hører vi våkner så står hun opp og setter seg i trappen og venter. Litt artig.

 

Ellers er det en nydelig vinterdag i Alta. Får snart besøk av min mor, før jeg drar ned på jobb og ordner en del til nettbutikken. Har vært ganske mange som har bestilt boka mi og forstykker den siste uka, så tenkte jeg skulle få pakket og sendt dette til de heldige.

 

Klokka seks kommer de andre barna mine. Da blir det taco på bordet og facetime på tven, så får de liksom vært sammen med Lillebror selv om de ikke får sett han i virkeligheten ennå, både på grunn av det ene og det andre.

 

Tusen, tusen takk for alle brev og små gaver som jeg finner i postkassa! Så utrolig hyggelig og rørende. Tenk at det er så mange som bryr seg om Lillebror. Blir helt satt ut. Blomster får vi ikke, for jeg har avtalt med Mester Grønn at de setter alle leveringer på “vent” fram til vi alle forhåpentligvis er hjemme om en drøy uke.

 

Det er koselig med blomster forresten. Husker jeg sa til Kjærest  om alle blomstene vi fikk da Lille Vakre døde, at “han fikk flere blomster i døden enn han gjorde i hele sitt liv”. Det er et tankekors, selv om vi selvfølgelig var svært takknemlige for blomstene vi fikk da han døde.

 

Nei, ble litt negativt igjen her nå. Det er bare så lett å gli inn i de tankene akkurat nå, men jeg er ikke trist, jeg er kjempeglad. Lillebror er født og er frisk. Alt annet blir  av mindre betydning!

 

Jeg håper dere alle får en helt fantastisk fredag! Takk igjen for at du bryr deg. Nå bare MÅ jeg ringe Kjærest og Lillebror på facetime før moder`n kommer. Hørte rykter om noe bading…

 

 

 

40 kommentarer
    1. Så deilig å få de hjem igjen! <3 Alltid hyggelig å lese dine blogginnlegg; er så godt at noen snakker rett fra levra uten filter! <3 Lykke til med hjemkomsten!

    2. Hørte nettopp at Hammerfest sykehus vil bli tømt for pasienter etterhvert . Dere havnet virkelig i et kaos. Håper alg ordner seg for dere.

    3. Har liksom blitt fast å lese om dokker hver dag.Er veldig spennende å følge dokker.Selvom man ikke kjenner dere privat.Så føle man at man kjenner dere på en måte allikavell,sånn på det du skriver.For det blir på en måte en tankevekker for oss andre,som ikke har vært igjennom det dokker dessverre har måttet vært igjennom.Men nå MÅ da alt gå bra for dere på både den ene og andre måten.Ønsker dokker masse lykke tel med den lille fine prinsen.❤

    4. Hei, har ingen problem med å skjønne at det er veldig vanskelig for en kremmer å ikke reklamere for egne produkter på en blogg som har 100 000 pluss/minus potensielle kunder.

      Tillater meg å gjenta Forbrukertilsynets klare retningslinjer når det gjelder merking reklame:

      “Når du driver egen næringsvirksomhet, og legger ut egenreklame, dette kan for eksempel være at du har egen nettbutikk, og det du legger ut på din personlige profil i sosiale medier , eller på en offentlig blogg er med på å fremme salg av varer eller tjenester som du har interesse i. Krav til merking gjelder alle medier. Et innlegg skal merkes med reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt dersom det har markedsverdi.”

      Forbrukertilsynet skriver videre: Vår anbefaling er at du bør merke dersom du er i tvil – da unngår du å bryte loven. Det er aldri feil å være ærlig og tydelig overfor følgerne sine” Sitat slutt.

      Og det er du vel kanskje enig i 😉

      1. Hvorfor er du egentlig så besatt av dette? Innrømmer at linken min i akkurat dette innlegget kanskje er i grenseland, men hvorfor er det viktig for deg? Jeg tror ingen, ikke en gang du, mistenker meg for å lure leserne mine inn i en personlig blogg bare for at jeg skal selge et eller annet. Ja, jeg driver to serveringsteder, har gitt ut en bok, samt her en nettbutikk, men det er jo ikke derfor jeg skriver bloggen, for å selge noe. Og en annen ting, hvorfor finner du på sitater? Det ser bare teit ut.

        1. Om du mener sitatet, som står på Forbrukertilsynets hjemmeside, ser teit ut, anbefaler jeg deg å henvende deg dit og be de om at de endrer på loven om merking. 🙂

          1. Glemte å svare på spørsmål… nei, jeg er ikke besatt i det hele tatt. Men har ikke noen særlig respekt for folk som sniker. Enten det er de som bedriver snikreklame, sniker i køen, eller generelt sniker 🙂

          2. Job: Hvorfor oppfører du deg som et «blogg politi» og pirker på hver ting du kan finne som ikke er slik du mener det skal være på denne bloggen. Gjør du slikt på alle blogger du leser? Det er opprettet et eget organ som følger med regler blir holdt blant de som blogger. De gir beskjed hvis en blogger ikke merken som han eller hun skal. Måten du holder på kan faktisk oppleves som trakassering er min personlige mening. Jeg synes du bør roe ned kritikken din i kommentarfeltet, og overlate jobben til de som faktisk har den. Hvis bloggeren skulle ønske råd så ber han nok om det.

            1. “Bloggpolitiet” har gjort en veldig viktig jobb de siste årene. Har satt flombelys på kroppspress, reklame for lurium produkter, og eksponering av barn i ord og bilder. Spesielt bruk av barn i reklameøyemed. Dette har gitt gode og sunne resultater.

              Det organet du nevner er Forbrukertilsynet, og de takker “bloggpolitiet”. De har ingen mulighet til å følge med på alt. Derfor har de opprettet et enkelt varselsystem på sin hjemmeside. På den samme side finner bloggere lettfattelig meny med how to behave.

              Å nei, det er ingen trakassering, er bare opptatt av “Fair Play” på alle livets områder 😉

              1. Glemte et viktig poeng. Får få år siden var manglende merking innen content markedsføring wild west. Med noen veldig få unntak er det slutt på dette, også takket være “bloggpolitiet” 😉

                1. Ja, d er bra ting er blitt mer orden på. Men min mening er at det endel ganger kan bli vel mye pirking som kan oppfattes negativt. En blogger har stor påvirkningskraft, stor følgerskare og det er nå blitt mer kontroll enn det var tidligere. Jeg mener det er bra en har fokus på kroppspress, plastiske operasjoner etc. Men denne bloggeren skriver om sitt hverdagsliv, og om han i et hektisk øyeblikk skulle formulere seg på en spesiell måte, velge et bilde som ikke faller i smak, eller glemme merke med reklame (som jeg faktisk synes han er veldig bevisst på) så synes jeg at en ikke trenger kommentere hver minste ting. Samle heller opp ting du synes ikke er bra og send en samlet melding. For den «konstante», ja jeg setter det på spissen, rekken av kommentarer av den art oppleves ihvertfall for meg som noe negativt. Jeg snakker om mine meninger, ikke bloggeren, han kjenner jeg ikke utenom det han formidler gjennom denne bloggen. Konstruktiv kritikk tror jeg de fleste er åpne for, men ta det da under en melding inni mellom. Vis til hvilke innlegg du reagerer på. Viktig ha respekt for hverandre. Det gjelder begge veier. Jeg ønsker at bloggeren skal kunne formidle sitt liv uten en jevn strøm av påpekninger av hver ting du ikke mener er rett. Det blir mye. Enige blir vi nok ikke. Men et råd fra meg er at ønsker du bli hørt for det du er opptatt av, så oppnår du det bedre med å gjøre det på en annen måte enn nå. Å gi kritikk, eller påpeke feil er riktig i noen tilfeller, men like viktig gi ros når ting er bra. Jeg håper du velger ta dette som et råd fra min side, og ikke for å være trasig mot deg. Da skal jeg ikke oppta mer plass i kommentarfeltet her om dette tema. Veien videre er ditt valg. Med ønske om ei god helg, og at det er lov være uenige. Hilsen Synnøve

                  1. En innehaver av Verdens lengste salatbar glemmer ikke smittevernreglene. Innehaver av Norges største blogg glemmer ikke reklamereglene.. håper og tror jeg.
                    Når det gjelder å bry seg om bloggerbarn av utleverende/utagerende foreldre, slutter jeg aldri å bry meg. Til det er konsekvensene for triste, vet jeg en del om. Slutter her nå.. før det blir en og en bokstav på rekke på mobilskjermen 😉

    5. Har fulgt deg/dere over en tid. Skriver Ike så ofte, men leser alle blogginnlegg. Det er så godt å lese om din lykkefølelse nå! Det fortjener dere alle! At du er lykkelig! Gode tanker, og lykkønskninger sendes🌟✨🌟 God helg!

    6. I dag har jeg alle følelsene på utsiden og gråter for alt og ingenting. Jeg gråter av glede for at Lillebror endelig har kommet til dere, og jeg gråter for de som reiste til evigheten, inklusiv min egen datter. Slike dager kommer om vi vil eller ikke og styrken har vi til å klare oss igjennom de. Alle gode ønsker til deg og hele din familie, og velkommen til Lillebror ❤

    7. Ønsker dokker alle en fantastisk fin kveld med både taco og facetime❤💙 Ønsker også kjærest og Lillebror en fantastisk fin kveld❤💙

    8. Blir så utrulig glad hver gang du har litt oppdatering her,setter virkelig stor pris på å følge deg her,ikke minst få se de nydelige bildene av kjærest å lillegullet❤💙. Kos dåkker masse med taco å facetime i kveld😍. Blir nok stas for alle sammen😊. Kjør no pent til Hammerfest i mårra,Ha ei nydelig helg der😉😊.

    9. Masse lykke til med Lillebror❤️gratulerer til storesøsken, deg og Kjærest med et lite vidunder ❤️

    10. Ha en fantastisk dag og god tur til kjærest og Lillebror i morgen. Kjør med andakt.
      Ønsker dere en flott helg ❤️

    11. Så fint at det virker som frykten har sluppet litt🥰🤞. Så koselig det blir med mamma besøk, og Taco fase time med storesøsken i kveld, kos dåkker.
      Ha en fin fredag 😍

      1. Jeg mener ikke å skremme eller være negativ, men Landsforeningen for uventet barnedød anbefaler verken babynest eller kosedyr i sengen. Dette fordi babyen kan få ansiktet inn mot kanten på babynestet og dermed ikke få puste. Det samme med kosedyr. Babynest bør kun brukes under oppsyn på dagtid. Selv tør jeg ikke å bruke det på min snart 8 uker gamle datter av redsel for krybbedød.

        1. Samme her, fulgte lub. Kun dyne eller ullpledd i senga til han var 2 år. Da fikk han en liten pute og fikk lov å ha med seg en bamse eller to.

    12. Koselig å følge dere. Ønsker deg og barna en hyggelig taco kveld med facetime. Og så håper jeg Kjærest og lillebror har det fint.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg