Er det altså i natt det skal skje?

Det er ennå noen dager til termin, men noe er definitivt på gang. Noe er i emning. Det skjer alltid en endring i sluttfasen og endringen har allerede skjedd. Når tid som helst nå kan det vi alle går rundt og venter på skje, og jeg vedder den største marsipanrosa jeg har på at hun garantert ikke drøyer helt til 19. februar før hun stanger seg ut i friluft.

 

På bildet ser dere meg på den første og siste turen på sykehuskiosken før vi, pga korona, ble låst inne på rommet i sju dager til ende da alle trodde Lillebror skulle komme. Siden vi har den dystre forhistorien som vi har så ble også far innlagt, derav bekledningen. Les mer om den bisarre, og langdryge, fødselen til Lillebror HER.

 

Skal legge meg på sofaen nå. Etter 5-6 uker uten sterke smertestillende er helvete i ferd med å komme tilbake. Etter 2,5 år fra og til med faenskapen så begynner vel etter hvert å innse at jeg kommer til å bli en kroniker, kanskje resten av livet, så kommer ikke til å skrive særlig mer om det. Fikk ny resept for 10 dager siden. Den skulle holde i 30 dager. Det gjorde den altså ikke.

 

Folkens, i morgen kommer Datter! Jeg gleder meg alltid i dagevis i forkant. Da skal det bakes og pyntes, etter hennes ønske, en saftig og deilig gulrotkake som vi skal ta med til Svigermord til søndagsdessert. (Pluss at vi må pynte den farlig gode ostekaka som jeg akkurat har tatt ut av ovnen…). Og mens kaken steiker drar vi sammen ned i butikken og plukker ut kakepynt. Jeg gleder meg veldig. Timene med Datter er uvurderlige for meg. Håper og tror at de også er verdifulle for henne <3

 

Til tross for alt, eller nettopp derfor, føler jeg meg som en meget, meget heldig mann. Jeg ønsker meg ikke all verden og setter umåtelig stor pris på det jeg faktisk har. Ja, jeg vet at alt kan forsvinne på et øyeblikk, men det skjer ikke. Ikke denne gangen. Ikke nå.

 

Og snart, veldig snart, kommer hun. Den fullbårne. Den siste. Den fullkomne.

 

 

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Ble det ikke noe av den operasjonen som du skrev om i begynnelsen av januar?? Tror det var til Trondheim du skulle.

    2. Så utrolig hyggelig at datter kommer i morgen! Er sikker på at hun også skatter stundene med deg! ❤️
      Lykke til med kakebakingen!

      Spennende tid dere går i møte! Lykke til både mammaen/bittelillesøster /pappaen. ❤️❤️❤️

    3. Æ tenkte faktisk på dåkker og lillesøster, i dag. D e like speinnanes som da lillebror kom til verden ♡

      Kos deg med datteren, lillebroren og konemor

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg