Er dette slutten for Kjærest og meg?

Kjærest hentet bilen i dag slik at jeg kunne gå hjem fra jobb. Har gjort dette noen ganger nå for liksom bli tvunget til å gå. Av årsaker jeg ikke forstår, tror det er tablettene, har jeg lagt voldsomt på meg de siste par månedene. 10 kg faktisk. Det er mye så skader i alle fall ikke med 20 minutter spankulering hjem fra jobb.

 

Da jeg kom hjem satt Kjærest og strikket i den nye sennepsgule lenestolen vi har kjøpt. Grusom farge, men Kjærest liker den. Jeg er mann og sier bare “ja, kjære, den var flott. Vi kjøper den”. Orker ikke diskutere over en stol. Happy wife osv…

 

Poenget er ikke gåingen, vektøkningen eller stolen, men det faktum at jeg bare gikk rett forbi henne da jeg kom hjem. Smilte naturligvis og pratet, men jeg gikk rett inn på kjøkkenet. Ingen klem. Ingen kos. Intet kyss.

 

Vi er veldig nøye med at før vi drar og når vi kommer så skal det koses. Et lite kjærtegn, et lite kyss. En anerkjennelse av at den andre er den viktigste i verden og at man er glad for å møtes. Hverdagsromatikk. Ikke ta den andre for gitt.

 

Jeg gikk altså bare rett forbi. Hun tenkte ikke over det hun heller før hun plutselig ser på meg mens jeg sitter her og sjekker omsetningen på jobb: “Du kysset meg ikke da du kom!”

 

Jeg måtte tenke meg om. Jo, sa jeg, det gjorde jeg vel? Men jeg gjorde det ikke. Jeg tenkte ikke på det. Jeg gikk rett forbi. Og det er jeg faktisk veldig lei meg for!

 

Det er ekstremt viktig å ta vare på romantikken med disse små kyssene, berøringene og jeg kommer aldri, aldri til å glemme det igjen. Når jeg først er så heldig at Kjærest faktisk ønsker å gifte seg med en gammel hest, så skal jeg fader meg være verdt det! Hun fortjener en som bryr seg. En som elsker. Og en som viser det i hverdagen.

 

Jeg vil være han. For henne.

44 kommentarer
    1. Viktigste er at man kan kan si i fra og snakke om ting. Rette opp i det som er galt. Også er det som du sier viktig å vise kjærlighet og ta vare på de små øyeblikkene i livet der man føler seg elsket.

    2. Det er jammen med ikke lett, og det er grusomt lett for andre å komme med pekefingeren og si «skjerp deg!».
      Vært sammen med gubben nå i 20år, og det er kjapt å gli vekk fra romantikken – kjenner også det koster litt ekstra å være oppmerksom.
      Men når man først klarer det, så kommer sommerfuglene tilbake 🥰

    3. Ønsker dere en fin 17 mai Tenker på at du må vurdere navnet ditt når du nå har begynt å bli kjendis Kanskje kokken fra nord eller ?Om du kommer internasjonal så er Djevel ikke noe fordel for deg Bare en tanke Ønsker du kan tenke litt på det Håper jeg får svar også Har en stor lykke ønske til dere alle og takk for det du legger ut til oss dine tanker

    4. Viktig med kjærtegn uansett hvor lenge en har vært sammen. 😘👌 Ha en fin kveld og God 17. Mai uansett vær. 🇧🇻🎺🎶🎵🎼

    5. Hvis det er antidepressiva tabletter du bruker så legger du på deg, i tillegg til at du aldri får bearbeidet følelsene,antidepressiva gjør følelsene flate, det stenger av alt det som vi må føle på. Det er kun mennesker som er klinisk deprimerte som kan gå på antidepressiva. Vi som har vært igjennom en vinternatt før får ikke hjelp av antidepressiva, det bare utsetter de følelsene vi må kjenne på til slutt uansett. Hilsen en som har vært igjennom seksuelle misbruk som barn i tillegg til fysisk og psykisk vold i voksen alder, og som nå får traume behandling av psykolog. Jeg dempet mine følelser med rus i tillegg til antidepressiva i mange år. Dette har jeg sluttet med, å det er nå jeg virkelig får kjenne hvor vondt det gjør, men jeg må føle på det og gå igjennom det for å få det ut av kroppen min. Bearbeiding tar tid, og det er en beinhard jobb. Ikke bedøv det med tabletter, da blir det bare å ta enda lengere tid før du er ferdig med de vonde følelsene.

        1. Joda, kommenterte den, ikke som clickbait, som brudd på content marketing etter Forbrukertilsynets skjerpede lover overfor bloggere.. Ha en god Syttendemai , tom for reker, og kom i hug, det er barnas dag 😉

    6. Det er viktig og ha litt kjærlighet i hverdagen.kos dokker, og ha en strålende helg.og god 17.mai.💏🌹🌻🎀🇧🇻🇧🇻🇧🇻

    7. Eg tenker at kjærest tilgir deg for denne ene gangen😍😉. Du har jo tross alt gått langt etter arbeidsdagen,da e det fort gjort å glemme😊. Blir vel ikke glemt flere ganger tipper eg🤗. Ha ei fin og rolig 17 mai helg,forøvrig enig med deg angående 17.mai feiring,vi var kun ute å feira da ungene var mindre og bodde heime! Nå tar vi gjerne en fjelltur om været er bra👍.Håper vi slipper mere snø her nord nå hvertfall🤔👌

    8. Betennelses dempende medisiner- gjør slik at man føler seg sulten hele tiden…. Og de ødelegger fordøyelses enzymene i magesekken. Ellers så – en liten glipp når en kommer hjem sliten må da være lov. Ønsker dere en Riktig god helg 🙂

    9. Har vært og er kjærest nå i straks 10 år gift i snart 5. Vi gir kyss og klem, kjærtegn hver dag også tenk at jeg er så heldig at jeg får en kaffekopp på senga hver morgen kl 05.50. ♡♡

    10. Sånne «pilla» kan være en god grunn til vektøkning. Anbefale kjærest til å «konfiskere» bilnøkkelen, til badevekta vise at det hjelpe å gå til og fra jobb😁😁
      Ha ei flott helg!!
      Ps Her blir det varangerreker m/tilbehør.

    11. Ja, det er viktig, men sklir fort litt ut med årene, men god natt og ha en fin dag, sånne små ting betyr mye.
      Go fredags kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg