Er Gladkokken og Kokkejævel egentlig samme person?

Skjermdump av Gladkokkens Facebookside

I en stadig mer fragmentert verden der både hornhinner og trommehinner hver eneste dag teppebombes av millioner av inntrykk, er det ikke alltid så enkelt å skille den ene influenseren fra den andre. I alle fall ikke når begge er:

  1. Kokker
  2. Flotte, litt “fyldige” menn
  3. Midt i 40-åra
  4. Bruker “pseudonym”
  5. Er på slanker’n
  6. Deler bra oppskrifter på blogg
  7. Gir ut profesjonelle kokebøker
  8. Aktiv på sosiale medier
Skjermdump av Kokkejævels, (altså min), Facebookside

 

Selv om jeg har gjort meg selv om til en karikatur ser jeg absolutt likheten. Han er, (irriterende nok), nesten dobbelt så stor som meg i antall følgere, men så er han, helt ærlig, også minst dobbelt så profesjonell på sosiale medier enn meg. Han driver med dette, og han driver det godt! Jeg derimot, driver en liten eventyrbutikk i Alta, KuliNarnia, (som jeg av helsemessige årsaker ikke  ønsker skal bli for stor), samtidig som jeg “flakser litt med vingene” på Facebook.

 

Likevel får jeg stadig vekk meldinger som dette:

 

 

Jeg syns det bare er artig, men spørs om hvordan en som kaller seg for GLADkokken liker å bli forvekslet med en som kaller seg for KokkeJÆVEL. Bortsett fra hvis jeg hadde kaldt meg for SURkuken kan jo ikke kontrasten i navnet bli særlig større, hehe.

 

 

Lag dere en god dag folkens, både de glade og lystige blant dere og de litt mer sure og livsbitre!

 

PS! Det hører med til historien at den joviale Gladkokken selvsagt ordnet med signert bok til bursdagsbarnet 🙂

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Problemet ligger ikke hos dere, men hos di i andre enden som ikke tar seg tid til å sjekke at ting kommer til riktig kokk.👨‍🍳😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg