Et helt genialt sushitriks!

Reklame | Kokkejævel.no

Jeg er ekstremt glad i sushi til lunsj, og vi er så heldige i Alta at Sushi Point på Amfi lager skikkelig sushi. De kan virkelig sine saker. Kjærest, Konemor, Kona, Kjerringa (Hva fanken skal jeg kalle henne?), bruker av og til å overaske meg med et brett sushi rundt lunsjtider. Det er kjærlighet i praksis det.

 

MEN, det var ikke det jeg skulle snakke om! Mange syns sushi er flatt og kjedelig, og det har de faktisk rett i. Tror derfor det er så mange som rett og slett ikke liker sushi. Rå fisk smaker absolutt ingenting, men drysser du over noen saltkorn så skjer det helt magiske ting. Er du til og med en av de lure som har en boks med Kokkejævels urtesalt  (passer til absolutt alt!) i skapet, så er det duket for kulinariske orgasmer som gjaller i veggene.

 

Hvis du tenker etter så har du salt på all annen mat. Prøv neste gang du koker fisk å ikke salte den. Smaker ingenting. Fisk uten salt smaker ikke noe mer selv om den presses på en risball. Joda, soyasausen veier litt opp, men den er så pass kraftig på smak at den dreper nesten den usaltede fisken.

 

Derfor, neste gang du spiser sushi, så salter du den på vanlig måte, og jeg kan garantere at selv de som sluker sushi flere ganger i uken aldri mer kommer til å spise sushi uten salt igjen. Det er rett og slett utrolig at ingen, så vidt jeg vet, har skrevet om dette før!

 

Bestill Kokkejævels smått magiske urtesalt HER eller DER

 

Yes, lunsjen er over, så nå må jeg jobbe videre 🙂

 

Vi smattes!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Synes soyasausen hører med til sushi 🙂 Samme med wasabien og syltet ingefær. Synes ikke man trenger mer eller annet salt enn den som er i soyasausen. Men det er smak og behag naturligvis 🙂
      Sushi er nydelig,blir aldri lei!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg