Faen heller!

Heldigvis legger sykdommen et lokk på de heftigste følelsene, for hvis ikke hadde jeg vært rimelig forbanna nå. Igjen, og for Gud vet hvor lenge, skal jeg altså gå rundt og slepe den jævla foten etter meg! La inn en fornyelse på resept på helsenorge.no i går kveld, men da jeg skulle finne en slags frelse på apoteket nå etter jobb, så var det ingenting som var skrevet ut. I fortvilelse tok tak i luggen på fyren i kassa og dunket hodet hans gjentatte ganger ned i disken. Blodspruten sto, men gleden var kortvarig og  jeg ble tatt hånd om av noen vakter akkurat i det jeg begynte å få en skikkelig rytme i hodedunkingen. Ergerlig!

 

Ellers har det vært en grei dag. Veldig mye å gjøre. Jobbet som en slags fallert krigshelt fra klokka åtte til klokka kvart på ett for å rekke å bli ferdig med alle bestillingene før postens frist klokka 13:00. Rakk det akkurat, men det var fader meg mye jobb. Utrolig artig at det er så mange som bestiller! Jeg er glad jeg har denne nettbutikken å lene meg litt på, for blir jo ikke veldig feit av bloggingen akkurat. Vel, feit blir jeg riktignok, men det er ikke bloggingen sin skyld, he he.

 

Kjenner humøret ble litt bedre nå. Hjelper å skrive litt. Hjelper også å høre lydene av en liten mann og mammaen hans fra kjelleren. De har sovet en lur og nå er det visst på tide å stå opp. Dere får bare unnskylde meg, men jeg “legger på” nå. De to er de beste, og sterkeste, pillene jeg har.

 

Ha en trivelig kveld!

 

 

16 kommentarer
    1. Kjære deg m/fam. Har aldri komentert før. Men må få lov å seie, at du er så folkelig, og bare har ett elsk forhold angående din blogg. Har fått med med det meste av hat og elsk.. Bare hold on and keep going strong!! Kos deg max med deg og dine, og lover deg at vi er mange ganger liker enn hater personer. Ønsker deg og dine alt godt, og håper å få følge deg lenge!!! Stor klem til deg og dine!! 💕

    2. Operert for prolaps for en uke siden. = Umiddelbart nytt liv!!. Ingen tabbisa som fungere, bare bortkasta.

    3. Jeg trodde denne tiden var forbi, at bloggere prøvde seg gang på gang med skjult reklame. Contentmarketing, eller på norsk, innholdsmarkedsføring. Dette ble det slutt på for et par år siden da Forbrukertilsynet kom med nye retningslinjer, og ikke minst økonomiske sanksjoner opp til 100 000 i bøter.

      Loven er klinkende klar: I punkt 6 står der : ” Du driver egen næringsvirksomhet, og legger ut egenreklame. Dette kan for eksempel være din egen kolleksjon/produkter eller nettbutikk, og det du legger ut på din personlige profil i sosiale medier eller på blogg, er med å fremme salg av varer eller tjenester som du har interesse i, Dette gjelder uansett om du driver næringsvirksomheten alene eller om du gjør det i samarbeid med andre.
      Krav til merking gjelder i alle medier. Ett innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en mæte som har markedsføringsverdig.
      Vår anbefaling er likevel at du bør merke dersom du er i tvil – da unngår du å bryte loven.
      Det er aldri feil å være ærlig og tydelig overfor følgerne sine.

      1. Unnskyld språkbruken, men nå må du faen meg snart gi deg! Jeg merker med reklame når jeg er i tvil, og denne posten har ingenting med reklame å gjøre. Forstå det slik at du hadde tipset Forbrukertilsynet, kan du ikke bare vente til de har tatt en gjennomgang? Jeg lover å skrive om det, så du kommer til å få det med deg, slapp av.

    4. Hyggelig å være med i hverdagen din, du er den eneste bloggen jeg følger 😊. Blir både glad, rørt og engasjert. Fin fyr du 😘. Ha ei god hælj og nyt med de som gir deg mest 😍

    5. Må bare spørre..la inn reseptbestilling på helse norge sir du,er du sikker på at det er rett? Vi kan ikke legge inn dær,men på besøklegen 🤷‍♀️Bare av nyskjerrighet æ spør 🤪

        1. Aha,d visste æ ikke 🙄eller kanskje d e fra lege til lege 🤷🏼‍♂️Men ihvertfall så ønske æ dæ god bedring 🥰

      1. Joda det går fint å fornye resepter på Helsenorge.no
        Alle medisiner du bruker, finnes i journalen din.

      2. Det avhenger av hvilken portal legekontoret benytter, det være seg helsenorge, besøklegen eller pasientsky (kan være det finnes flere også). Alle har innlogging (bankid/bankid på mobil) på helsenorge med bl.a journal fra spesialisthelsetjenesten, vaksineoversikt, kjernejournal, oversikt over aktive resepter m.m. men ikke alle kan benytte seg av elektronisk kommunikasjon med sin fastlege/legekontor der.

    6. Sånn er livet når man er avhengig av at mer eller mindre faste leger rekker å gjøre jobben. Det er bare sånn det er 🤮
      Bedre lykke ved neste mulighet, og god bedring med den vanskelige bakfoten 🌷

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg