FB innrømmet justismord og frifant meg på alle punkter!

For noen dager siden fikk jeg streng beskjed fra FB at jeg hadde brutt deres globale retningslinjer hva salg av ville dyr angikk. “Forbrytelsen” var at jeg hadde reklamert for mine sagnomsuste tørka reinskanker illustrert med et bilde som viste masse vakuumerte reinskanker i en trekasse.

 

Straffen var, foruten sensurering av bildet, umiddelbar iverksettelse av mindre synlighet, altså mindre trafikk, på Kokkejævel-siden min. Det sto ingenting om hvor lenge denne straffen ville vare. En skjebne verre enn 50 piskeslag for en som på mange måter lever av synlighet på sosiale medier generelt, og FB i særdeleshet.

 

Jeg sendte selvfølgelig inn klage, slik jeg har gjort mange ganger, (uten hell), før når de har sensurert meg pga. reinhjerter. Jeg forventet ikke svar fra dem en gang, og har faktisk ikke lagt merke til før i dag at de allerede to dager etter “straffeutmålingen”” faktisk trakk hele saken og ikke lenger la ekstra begrensninger på sidetrafikken min.

 

Dette var både overraskende og gledelig. Når man står ovenfor techgiganter som Meta er man fullstendig rettsløs. All makt er lagt i deres hender. Jeg skjønner at de må ha strenge regler, og at KI-detektivene deres ikke er perfekte, men desto mer gledelig er det jo da at de kan innrømme feil når feil har blitt begått. Og at de faktisk retter opp feilen når den blir oppdaget.

 

Her ser dere bildet som ble for sterk kost for Facebook.

 

Under ser dere reaksjonen til Facebook:

 

 

Bra du tok til vettet, Facebook! Neste gang kommer jeg til å slå deg rett ned!

 

 

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg er feit pga hormonelle utfordringer og at jeg spiser kanskje 800-1000 kcl om dagen i lange perioder. Ikke alle feite overspiser, men la oss ha en hobbykokk uttale seg om dette i en norsk nettavis. Les deg opp på pcos også, din manneskalk.

      fantastisk. blir sikkert enda gøyere å gå ut og møte folk nå.

      Og den sprøyta gjorde min samboer voldelig. prøvde ta både meg og seg selv.

      for en gang skyld ønsker jeg den bivirkningen på noen andre for den uttalelsen din er så innmari skadelig og unødvendig.

      1. Hei “dritt lei”! Det er finnes en liten gruppe mennesker som blir overvektige av andre årsaker enn mat -og eller drikke. Det kan være genetisk, medisinering eller annen sykdom, men det er ikke denne gruppen vi snakker om her. Nå snakker vi om overvektige som får foreskrevet Wegovy. Du får ikke Wegovy hvis du spiser 800 kcal om dagen. Det vil i alle fall ikke hjelpe.

    2. Hehe.. pass deg no.. ellers så blir kontoen din slettet igjen.. Det er ikke tillatt å true noen med vold på Facebook 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg