Fjordland har løst fedmegåten!

Jeg er svak for varer som snart går ut på dato. Ikke nødvendigvis fordi jeg simpelthen bare elsker gammel mat, men fordi den stort sett er på halv pris. Penger å spare med andre ord! I alle fall hvis du ikke kjøper masse du aldri i verden ville kjøpt hvis det ikke var på tilbud. Som laks i teriakisaus fra Fjordland. Tre porsjoner, en til mor og to til far.

 

Fjordland har god mat. Har smakt veldig mange retter derfra, da det er ferskvare og derfor relativt ofte havner i tilbudsdisken på butikken. Litt ekstra salt på og kanskje litt tyttebær, så har jeg ikke noe problem med å få Fjordland servert den dagen jeg blir gammel og grå. Forstår også veldig godt at folk som er alene kjøper seg en porsjon eller to  Fjordland i stedet for noe annet ferdigræl til middag.

 

Nå skulle imidlertid ikke dette være en reklame for Fjordlands kulinariske fortrinn, for  godt er det ikke, men om at de har stemplet, svart på hvitt, svaret på hvorfor vi stadig blir feitere og feitere, på pakken.

 

“En porsjon, (500 g), inneholder 525 kcal”

 

Altså, jeg vet jo jeg spiser for mye middag, men når jeg så den bitte lille laksebiten ble det så veldig tydelig at mange av mine middager inneholder både 1000 og 1500 kalorier, minst!

 

Bli slank og sexy, spis (en porsjon) Fjordland til middag!

 

 

Lakserende hilsen

Kokkejævel

 

 

 FACEBOOK          INSTAGRAM          NETTBUTIKK            PODKAST          YOUTUBE        KONEMOR

 

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Fjordland er gull for oss i flybransjen som ikke ønsker oss tette blodårer og uniform i str ponny. Med det rumpa mattilbudet som finnes på de fleste flyplasser. Det er maaaange crew som flyr rundt med både 1 og 5 Fjordland, pluss et glass med pepper, i kofferten Vi burde fått klippekort. Hver tiende pakke gratis 😊
      Og ja, laks og ørret har mange kcal pr 100 gram ifht hvit fisk/hvitt kjøtt. Men sunt fett er det, i motsetning til feks rødt kjøtt. Så bare kjør på der i blant 👍

    2. Syns kanskje det var mye ris og lite fisk jeg da 😉 Jeg har gått mye ned siden februar og for meg så funker det å kutte kraftig ned på ris og pasta. Spiser heller mye grønnsaker.
      Og ja jeg spiser kun et stykke laks 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg