Fødselen er ikke i gang, (tror jeg), men magen ble plutselig veldig stram!

I “morgen” kom Lille Vakre til verden. Han kom ni dager før termin. Den gang ble magen stram “natt il i dag”. Jeg var bortreist. Kom meg ikke en gang hjem til fødselen. Denne gangen reiser jeg ingen steder.

 

Vi tar det med ro. Ingen kynnere akkurat nå, men en del kramper over magen. For alt vi vet er det ingenting, men vi er så spent. Nervene har gravd seg inn i hver pore i huden. Vi prøver å slappe av med nye episoder av “Første date”. Artig program. Klarer det litt.

 

Kjærest er straks ferdig med babyteppet. Hun begynte på det for tre dager siden. Er det normalt å være så flink eller er det bare jeg som er forelsket? Hun sitter jo ikke bare å strikker, gjør jo masse annet også. “Ferdig” hørte jeg akkurat nå fra sidelinjen. Imponert!

 

Det skjer så mye negativt i livet mitt, samtidig som dette mirakelet er i ferd med å bli virkelighet, at det er litt vanskelig å holde riktig fokus, men snakka med Mamma i telefonen i dag og hun sa at akkurat nå har jeg bare én ting å fokusere på, og det er sønnen min som snart kommer til verden. Mamma har ikke alltid rett, men akkurat nå tror jeg hun snakker med visdom.

 

Hvis det ikke skjer noe ganske snart så kommer jeg til å legge meg om ikke lenge slik at jeg får mest mulig søvn i fall det skulle skje noe noe i løpet av natten. Fødsler er ikke bare en kraftanstrengelse for mor, men kanskje først og fremt for far. Kun mor blir tilbydd epidural og lystgass, far i beste fall litt lunken kaffe og en svett panne. Her har jordmødre landet rundt en jobb å gjøre. Far i forsetet! burde blitt det nye slagordet til Norske Jordmødres Landsforening. Gratis tips fra meg. Sender ikke faktura.

 

Skal gi meg nå. Er bare så spent. Foten er veldig mye bedre forresten hvis det var noen som lurte. Spiser ikke så mye smertestillende lenger. Styrer i alle fall ikke livet. Den rollen har definitivt blitt tatt over av en viss kar i en viss mage på en viss dame.

 

En spennende aften ønskes dere alle!

 

 

 

28 kommentarer
    1. Kan du spør hvilket mønster og garn som er brukt? Det så så solid og godt ut. Jeg hadde med meg strikketøyet mitt på føden jeg også, strikket lue og sokker. Den ene jordmoren lo litt av meg og sa: du tror du kommer til å bli ferdig? Strikketøyet har en tendens til å havne lenger og lenger bort fra senga jo mer cm øker. Nå ble jeg satt i gang da, men det havnet på gulvet til slutt😁 Om jeg ble ferdig? Jada😂

      Masse lykke til❤

    2. Nydelig teppe din kjære strikker🤩 Fantastisk heldig mann du er så har ei så flinke dame 🥰
      Ønskjer dere all hell og lykke 💖

    3. Ufattelig flink med strikking kjærest er, kunne ønske jeg kunne strikket noe annet enn vaskeklut ,men har jo heller aldri tid el overskudd til å ta pinnene frem jeg.
      Med en aktiv bhg jente ,en ungdom og lillebror i magen funker det ikne for meg….
      Men seriøst…3 dager på det lekker teppe,fy søren og flink..hu har ikke vurdert å strikke opp ett lager av ting i løpet av ett år,og selge til jul?
      Lykke til med fødsel.

    4. Omg venter spent her som egen fødsel hhh. Håper det skjer snart, vi har jo nå venta nesten 9 måneder her 🙈🙈🙈♥️

    5. Spennende tider nå. Tenker han kommer i morgen utpå dagen. Vil egentlig bare gi et råd. Når riene er i gang, ikke vent for lenge hjemme, det er bare et drøyt år siden forrige gang, da kan det gå ganske så fort. Tro meg.

      Til deg som er hjelper, uten lystgass. Bare vær glad for det. Var med på en fødsel, masserte ryggen og hjalp til mens den vordende koste seg med lystgassen. Da rien slapp la hun masken på siden av seg, pekende oppover. Plutselig seilte rommet rundt i karusellfart, jordmor var obs, fikk snudd masken og satt en stol bak meg. Verste fylla ever😂skal ikke nevne skallebanken

      Lykke til dere toan💕nydelig teppe, hn skal i allefall holde seg varm og god

    6. Så enig❤️ Hun er både nydelig og suverent flink med all type håndarbeid😁. Venter i spenning jeg også på lille vennen som er så velkommen. Masse lykke til om det skjer noe i natt 🥰. Og takk for at du er den du er kjære svigersønn.

    7. Masse lykke til!!! Håper «kroppsokkupanten» kommer snart og at dere begge får en fantastisk og flott opplevelse💕

    8. Lykke til begge to eller tre, vist noe kommer til å skje før du kommer med neste innlegg 😍.
      Superfint teppe i en nydelig farge.

    9. Blir søkk imponert over strikketempoet til kjærest😍. Så nydelig babyteppe ho har strikket💙. Vi e mange som venter i spenning ilag med dåkker😉. Bare få deg all søvn du kan klare no😊

    10. Så nydelig teppe, fargen er 👌 Kjærest er kjempeflink å strikke, imponerende å strikke babyteppe på så kort tid!
      Om det ikke skjer noe mer i natt, er han nok like rundt hjørnet 😉

      Masse lykke til, begge to!
      Så herlig at foten ikke styrer livet ditt helt lenger! Håper det fortsetter sånn 🤞

    11. Tenke Kjærest e langt over gjennomsnittet flink med hendern! Og så e ho jo aldeles nydelig 🤩. Skjønne godt at du e stolt!

    12. Følger spent med! Selv holder æ en knapp på 20.10.20 som fødselsdato 👌(jada, vet det e lenge å vente én uke til, men den som venter på noe godt… osv☺️)
      Dyktig Kjærest du har, strikking er definitivt nokka ho kan👍

    13. Ønsker dere en kjæmpe fin kveld🤗 Få deg litt søvn, kan være lurt i tilfelle du må ut på kjøring i natt 🤗 Venter i spenning me dokker 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg