Fødselsdagene som aldri feires

De er så rare disse fødselsdagene. Disse som aldri feires. Jeg har jo en del slike dager i løpet av året, og i dag er det en liten krabat som ville blitt fjortis. Jeg er ikke trist, for tiden har visket ut de vonde følelsene, men kjenner alltid på et lite vemod disse dagene. Blir (enda mer) introvert og vil helst være for meg selv. Var for lyder, og til og med Lillebrors gråt kan virke irriterende. Litt ironisk faktisk, siden grunnen til irritasjonen er en gutt som fikk gråte så alt for lite.

 

Jeg har bare dette bitte lille bildet av oss to. Jeg liker å ta det fram fra tid til annen, spesielt på fødselsdagene, som jo er en “gladdag”. Vise ham fram for “verden” slik at minnet om at han en gang fantes fester seg i minnet hos flere. Jeg vet ikke, men dette er liksom min måte å hedre ham på. Vise verden hvor fin han var. Han fantes , og finnes fortatt i et bitte lite bilde. <3

 

Gratulerer med dagen, unge mann! Ta vare på lillebror til jeg kommer. Slik magen til pappa vokser for tiden, så er det neppe så lenge til vi møtes, he he. 😉

Glad i deg, mannen.

 

(Til dere som står midt oppi dette akkurat nå: Det blir bedre! Ja, jeg vet, det virker helt umulig, men til slutt så klarer man faktisk å reise seg igjen. Først kommer man seg vaklende opp i knestående før man til slutt, etter gjentatte forsøk, der man har gått på snørra igjen og igjen, kommer seg helt opp på beina og evner å bli stående. Ja, føttene kan av og til kjennes kraftløse og veike, men du står. Du klarer deg. Livet blir til og med bra igjen. Jeg lover.)

 

 

28 kommentarer
    1. 10.04 er også vår grusomme dag hvert år 💔 i år er det 25 år siden vi mista vår Marte. Det er sant det du sier at livet blir bedre igjen ❤️ carpe diem og kos dokk masse 🌺klæm

    2. Livet er ikke for pyser, det er helt sikkert. Jeg har også to bursdager som aldri kan «feires»💔

    3. Så nydelig en liten gutt💙 Takk for at du orker å dele, og takk for at du setter ord på både vonde og gode følelser. Livet er så urettferdig i blant. Kjenner meg igjen i det du skriver. Smerten og savnet blir mindre etterhvert, men av og til kommer det bølger som slår en helt i bakken.

      Så vil jeg takke for at du fortsetter å skrive, selv om du har fått urettmessig mye kritikk og mistanke om uedle hensikter. Det er ikke noen av oss som gjør alt rett i livet, men vi tar alle valgene vi tror og mener er best der og da. Du skriver fra hjertet, og det gjør så godt å lese, selv om innholdet er så usigelig trist i blant. At du orker å dele gjør sorgen mindre ensom og bittelitt lettere å bære. Sorg gjør vondt, men det er også en del av det å være menneske – takk for åpenheten.

      Alt godt til deg, og gratulerer med dagen til storebror🌹

    4. Ja livet er sårbart❤️9 år sia vi møsta vårres engel og æ syns ikkje savnet blir noka bedre med årene❤️vi fikk ha ho i akkurat 30 år❤️Men når jeg møter vennene hennes,så kjæm savnet og tankene kunne ho også hatt familie nå,hadde ho nådd målet sitt om yrket ….
      Gode klæmma te dæ🌸❤️🌸

    5. Gratulerer til deg og din lille engel 💙 Jeg er så heldig at jeg ble bestemor til en liten diamant i dag 💙

    6. Ja livet er skjørt , det har vi så smertelig fått erfare . Men det er like ille og gå hver dag og vente på at det skjer . Når datter har fått dødsdom og ingen vet dagen 😔 da lever man i nuet og tar det man får . Vi har ingen å miste , men må innse at vi har de bare til låns .

      1. Hvis jeg tolker deg riktig må jeg bare få lov til å ønske dere alt godt den tiden som er igjen, og all den styrken dere trenger når det hele er over. En forferdelig situasjon, men det virker som dere gjør det aller beste ut av den. 🙂

        1. Det er det dessverre ikke alle som klarer. For noen blir sorgen så overveldende og altoppslukende at man aldri helt kommer seg igjen.

          Jeg har også mistet barn, og vi markerer jo bursdagen hvert år, 10 i tallet til nå. Det er en vond dag, men også en dag til ettertanke og med rom for de (få) gode minnene et altfor kort liv ga.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg