Folkens, jeg har kjøpt meg oppvaskmaskin!

Reklame | Kokkejævel

I utgangspunktet kanskje ikke noen kjempenyhet , men for meg er dette et gigantisk skritt i riktig retning! Fra å være en helt ødelagt mann som, (etter heldigvis fikk solgt Hoftepluss og FyFader sommeren 2021), flytta inn i disse nedslitte lokalene i Løkkeveien 2 som etter hvert utviklet seg til det reneste KuliNarnia.

 

Dørene var låst. Jeg klarte verken meg selv eller folk lenger. Meg selv kom jeg meg riktignok ikke unna, så gjorde så godt jeg kunne, situasjonen tatt i betraktning.

 

Jeg var helt ferdig med matlaging. Klarte nesten ikke matlukt en gang. Kreativiteten var gradvis tørket helt bort. Ikke klarte jeg å stå heller. Prolapssmertene var så intense, at etter bare 5 minutter på beina måtte jeg sitte ned et kvarter.

 

Ansatte var jeg i alle fall HELT ferdig med! Hadde mer enn nok med mitt eget liv. Klare å komme meg gjennom mine egne dager med livet i behold. En sjef som ser ut som en slitt vaskeklut innvending er en elendig sjef. Da er det tryggest for alle parter å være helt alene.

 

Bortsett fra at det er dørgende kjedelig i legden! Tror det gikk et par uker der jeg gikk luskende rundt som en skadeskutt bjørn, til jeg rev opp dørene for lokale kunder. Det var vel ikke akkurat kødannelser, men noen kom det da folk innom i løpet av en dag. I alle fall i løpet av et par-tre dager.

 

Gradvis har både butikken og jeg blitt bedre. I fjor sommer skapte han, (som aldri mer skulle lage mat for salg), sammen med sin kjære sønn, en formidabel milkshakemeny. Det ble en kjempesuksess! Vi svømte som forvirra frosk noen uker før vi fikk inn gode rutiner og alt på plass. Det var forbanna artig!

I samme periode begynte vi også “essensen” til en av mine berømte hvitløksdressinger. Dvs. at folk kunne kjøpe selve smaken, så skulle de selv blande i rømme, vann og majones. Det ble også veldig populært. Denne essensen kan du forresten kjøpe HER. Den kommer i et forseglet beger, som du også bruker både som blandebolle og lufttett oppbevaring etter at du har laget dressingen.

 

Og nå har jeg altså investert i en oppvaskmaskin. Tror den koster 35K pluss moms.

(Jeg vil forresten anbefale ALLE som har litt penger og plass på kjøkkenet til å kjøpe en oppvaskmaskin beregnet for storhusholdning i stedet for å kjøpe en vanlig oppvaskmaskin. Det går så sinnsykt mye fortere! På 5 minutter har du både satt inn i maskinen, vasket, og tatt ut igjen hele oppvasken etter middag. Fatter ikke at folk med penger ikke kjøper skikkelig utstyr til hjemmet. (Samme gjelder forresten komfyr))

Grunnen til at at kjøpte den er ikke at bare at det blir lettere å vaske blenderbeholderne, men at jeg faktisk har kommet dit hen at jeg skal begynne å lage litt mat igjen! Jeg har jo etter hvert utviklet, og b litt kjent for, noen veldig gode retter og smaker. Disse tenkte jeg å videreutvikle litt, slik at jeg kan begynne å servere KuliNarniske snitter til begravelser, møtermat osv. Det gleder jeg meg veldig til!

 

En oppvaskmaskin er ikke bare en oppvaskmaskin. Den kan også være et tegn på en mann som er i ferd med å reise seg igjen.

 

 

Lag dere en vakker dag, kulinaster!

6 kommentarer
    1. Det er så veldig hyggelig å “se” deg igjen. 😊
      Gratulere m vektnedgang.
      Bruker wegovy selv og er på 1mg men d går ikke fort.
      3.5kg på 12 uker.
      Starta m saxenda for noen år siden og gikk ned 13 kg. på 4mnd. veldig fornøyd. dessverre ga virkningen seg . så ila et år var 7kg på igjen. 🙄

    2. Sånn oppvaskmaskin vil jeg også ha 🥹 Men jeg visste ikke at det eksisterte en gang, så da må jeg finne ut hva de kalles og hvor de kjøpes. Komfyr skulle jeg hatt en god en av også, selv om jeg kjøper i det dyrere skitet på butikken så syns jeg det stort sett er noe ræl.

      Men du, Mr. Kokkejævel… Har du / får du tak i (eller evt har du en oppskrift på) en salatdressing uten hvitløk, som det er mye og god smak i? Jeg liker fyldige dressinger, men alt er så tamt og noen er veldig skarpe (Thousand Island feks). Jeg syns Fader Martin sin selskapsdressing er nokså god, men den er litt for tam.

    3. Til de som følger oppfordringen om å kjøpe oppvaskmaskin beregnet for storhusholdning til å ha hjemme: du får dem også i «vanlig» utseende, med kurver tilsvarende husholdningsmaskiner. Det vil nok de fleste bli mer fornøyd med,vi har på jobben og den er super. Det korteste programmet tar kun 5 minutter

    4. Gratulerer med oppvaskmaskin. En slik kunne jeg godt hatt hjemme ja. 😀

      Denne essensen til hvitløksdressibg du snakker om…. du har ikke tilfeldigvis essens til kebab-saus å vel? Det har jeg tilgode å finne i Norge…..

      Ønsker deg en flott dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg