Folkens, jeg kommer med nyheter!

Reklame | Kokkejævel.no

Livet er mer enn god mat og det er derfor en stor ære for meg å kunne presentere for dere håndlagde såper med naturlige bærekstrakter fra Alveland fra Andøya i Vesterålen, mine hjemtrakter. Dette er virkelig helt unike produkter og i såpene fra Alveland finner du kun naturlige vegetabilske oljer, eteriske oljer, urter og krydder.

 

“Kvaliteten på såpe er avhengig av gode råvarer. Naturlige råvarer reduserer risikoen for irritasjoner og allergiske reaksjoner. Derfor er vi stolte av å kunne si at vi kun bruker vegetabilske oljer i nøyaktig sammensatte mengder. Vi synes det er viktig å beskrive innholdet, slik at du som forbruker med en gang vet hva såpen inneholder. Vi behøver ingen uforklarlige ord for å beskrive en sammensetning som vasker rent, og samtidig gir fuktighet til huden.”

 

Hva er Alveland?

I følge en gammel legende skal Andøya ha vært et alveland. Slike øyer var bare synlig på havoverflaten i korte perioder før de forsvant i havet på ubestemt tid. Andøyas skjebne ville det slik at noen engang kastet stål på øya. Dermed kunne den aldri vende tilbake til det undersjøiske, og alvelandet ble en blant mange øyer. Men på vakre sommerkvelder, når du beveger deg nært havet eller ved fjellfoten, er det lett å merke at helt vanlig ble Andøya aldri. Alvene vil ikke slippe taket riktig. Det er som de leker mellom multeblomst og myrull, som om de synger i geitramsen og blant blåklokker.

Alvene har i følge gammel tro kunnskap om det meste. Viser menneskene hensyn mot naturen, gir alvene rike gaver til oss. Alveland har gitt navnet til en serie hjemmelagde natursåper basert på det beste naturen har å by på.

 

Det er nesten ikke til å tro, men dette er faktisk en såpe som BÅDE er mild mot hendene samtidig som den tar bort ALT smuss! Et must på kjøkkenet et hvert kjøkken eller en hver garasje, for denne såpa tar motorolje også!

Innhold: Nykvernet kaffe fra Forvik, olivenolje, kokosolje, mandelolje, kakaosmør, sheasmør og én dråpe rosmarinekstrakt.

Kokkejævelsåpa er laget og skåret for hånd eksklusivt for Kokkejævel på Dveberg i Andøy. Såpa inneholder ingen syntetiske ingredienser eller konserveringsmidler.

Bestill HER

 

MULTEBÆRSÅPE

En såpe fra Alveland som har vakt oppsikt landet over, med fruktkjøtt, saft og stein fra multebær. Såpen har en deilig duft av bergamott. Steinene gir en lett skrubbeffekt.

Innhold: Olivenolje, kokosolje, mandelolje, multebær fra Andmyran, shea-smør, kakaosmør, eterisk olje av bergamott og sitron, samt rosmarinekstrakt.

Bestill HER

 

TYTTEBÆRSÅPE

“Tyttebæret oppå tuva veks utav ei liti von”. Du husker sikkert Vinje fra skolesangboka. En frisk såpe med lett skrubbeffekt. Ta vidda med inn på badet.

Innhold: Olivenolje, kokosolje, mandelolje, sheasmør, kakaosmør, tyttebær fra Dverbergmarka, eterisk olje av sitron og May Chang samt rosmarinekstrakt.

Bestill HER

 

KRØKEBÆRSÅPE

En deilg, ny bærsåpe med frisk duft og flott farve. Liker du multesåpa, tyttebærsåpa, blåbærsåpa og einebærsåpa, vil du elske krøkebærsåpa fra Alveland.

Innhold: Olivenolje, kokosolje, mandelolje, sheasmør, kakaosmør, krøkebær fra Dverbergmarka, eterisk olje av grønnmynte, Ylang-Ylang, rosmarinekstrakt og naturlige fargepigment.

Bestill HER

 

EINEBÆRSÅPE

Den nyeste såpa i bærserien fra Alveland. Avkok av einer og einebær har vært brukt til å holde seg rein med i tusenvis av år. Anbefales av mange som shampo for tørr hodebunn, og det kan jeg personlig skrive under på. Denne såpa VIRKER!

Innhold: Olivenolje, kokosolje, mandelolje, sheasmør, kakaosmør, einelåg kokt på einer fra Dverberg-marka, eterisk olje av einebær og rosmarin, fargepigment og rosmarinekstrakt.

Bestill HER

 

BLÅBÆRSÅPE

En såpe fra Alveland som fyller hele baderommet med en naturlig duft av friske bær.

Innhold: Olivenolje, kokosolje, mandelolje, sheasmør, kakaosmør, blåbær, eterisk olje av peppermynte og lavendel, samt rosmarinekstrakt.

En såpe fra Alveland som fyller hele baderommet med en naturlig duft av friske bær.

Innhold: Olivenolje, kokosolje, mandelolje, sheasmør, kakaosmør, blåbær, eterisk olje av peppermynte og lavendel, samt rosmarinekstrakt.

Bestill HER

 

BUNADSÅPE

Din bunad er uerstattelig. Den er ikke laget bare for deg, men også med tanke på kommende slekter.

Med dette som utgangspunkt har Alveland laget en såpe spesielt for vask av bunadskjorter. Såpen er laget av de aller fineste vegetabilske oljer, med olivenolje som hovedbestandel, Såpen er luktsvak og har ingen fargetilsetning, men en mild duft av lavendel.

Bunadsåpen kan selvsagt brukes til all finvask. Den fungerer utmerket på ull, silke og andre naturmaterialer. Ullplaggene dine blir ekstra myke og fine når de vaskes med olivensåpe.

Bunadsåpen vil bli din beste venn som flekkfjerner selv på tøffe flekker.
(Det følger med et skriftlig skriv med flekkfjerningstips med såpen)

Innhold: Olivenolje, kokosolje, mandelolje, sheasmør, kakaosmør, eterisk olje av lavendel, samt rosmarinekstrakt.

Bestill HER

 

Her ser dere meg vaske håret i min nye favorittsåpe, enebærsåpa fra Alveland. Har i hele mitt liv vært plaget med tørr hodebunn og til tider vanvittig kløe, og prøvd ut absolutt alt som finnes av sjampo, både på apotek, butikk og frisør. Ingenting har fungert skikkelig. Inntil nå. Anbefales virkelig!

 

Såpene er støpt og skåret for hånd. Derfor er ingen av stykkene helt like. Noen kan være litt ujevne og skakke. Det vil også være variasjoner i farge og tekstur fra såpestykke til såpestykke. Slik er det med det som er hjemmelaget. Vi håper at du ikke savner det samlebåndproduserte, men fryder deg over hvert unike såpestykke.

 

Vekt: ca 90-95 gram

Pris: 99 kr

Frakt: 99 kr

 

Herregud jeg er så stolt og glad for å kunne tilby dere slike UNIKE småskala kvalitetsprodukter i nettbutikken min!

Klikk HER for å bestill.

 

En magisk dag ønskes dere alle!

 

 

 

 

 

30 kommentarer
    1. Hade tenkt å kjøpe en bunad såpe. Heilt til eg såg innholdet – Blåbær….

      Eg tør iallefall ikke å vaske bunad skjorta med Blåbær..

    2. Trude, hvis du hadde lest mitt aller første svar til deg, så hadde du sett at jeg skrev at billigste fraktalternativ var 99 kroner, uansett hvor mye, eller lite man handler. Hadde du trykket “gå til kasse” hadde frakten blitt 99 kroner, men du hadde deretter fått valget om en sporbar, men dyrere forsendelse i tillegg. At frakten blir “estimert” til 199 er en teknisk feil som har kommet etter at leverandør la om til Nets for en uke siden, og den har jeg meldt inn og håper blir ordnet i løpet av få dager.
      Kva kunder angår, så er jeg ingen hund selv om jeg driver med salg. Jeg svarer i samme tone som spørsmålene blir stilt. Er du hyggelig mot meg så er jeg hyggelig tilbake. Jeg kryper ikke som en hund for økt omsetning. Livet er for kort til det.

    3. Jeg sier det fordi jeg la inn å kjøpe en såpe, og gikk til betaling.

      Såpe 99,00
      Estimert levering 199,00
      Totalt å betale 298,00

      Gå til kasse…. nei takk, det er for dyrt for meg

        1. Jeg leser hva du skriver, men jeg forstår det ikke. Det er vel din jobb som selger å forklare meg hva jeg ikke forstår, og forklare meg hvorfor jeg får opp det regnestykket jeg får
          Jeg må betale 298,00, noe annet finner jeg ikke ut av.
          Jeg ser flere har diskutert dette andre steder.

            1. Utrolig synd at du svarer potensielle kunder på denne måten.
              Men angrep er
              det beste forsvar
              Og siden du er inne på pedagoger så er vi visst flere som trenger det. Jeg kikket på tråden om deg på KG, og flere forstår det som meg.
              Men greit, du trenger ikke forklare, for jeg er ferdig med å handle hos deg.
              Ha en fin helg.

              1. Du gjorde det vel nokså klart helt fra starten at du ikke var en kunde. At de heller ikke er interessert i fakta i kloakken på Kvinneguiden har jeg forstått for lenge siden. God helg!

                1. For ordens skyld, jeg har aldri vært medlem på KG. Og så la jeg faktisk inn en multesåpe for å kjøpe den helt til jeg kom til 298,00. Det er for dyrt for meg for en såpe.

                  Men isteden for å være det jeg oppfatter som trassig, hvorfor ikke forklare meg/alle som lurer på hvordan få billigere frakt. Eller vet du det ikke? Det er en ærlig sak

    4. Hvorfor kjøpe såpe av deg når produsenten Alveland selger den samme såpa billigere og frakten også er billigere?!?!?

      1. Tja, si det. Det samme kan jo sies om en lang rekke av produktene jeg har. Alle produsenter har jo egen nettbutikk, og selger sine produkter litt rimeligere enn jeg gjør. Konseptet med MIN nettbutikk er at jeg plukker ut de aller beste produktene, fra de aller beste småskalaprodusentene, og tilbyr en helhetlig pakke, så kan folk rett og slett bestemme selv. Jeg syns det er både rett og rimelig, men det er helt korrekt at hvis du bare skal ha EN såpe, så sparer du 30 kroner, inkl. frakt, på å bestille rett fra produsent. På samme måte som det er billigere å kjøpe fisk rett fra fiskeren i stedet for å kjøpe den på butikken.

    5. Vil tro at einersåpen er bra mot tørr hodebunn. I min barndom lærte jeg å bruke eineravkok mot flass og tørr hodebunn. Denne såpen må jeg bare bestille. Takk. Nå slipper jeg å fly i skauen etter einer 😀

    6. Fantastiske såper. Har de som brukes på hele kroppen fra Thailand. Skummer vanvittig mye og man kjenner ikke man tørker ut. Sikkert fantastiske de såpene dine også. Flotte å gi i gave ja . Thumbs up!

    7. Såper fra Alveland kan eg virkelig gå god for👌👏. Har flere ganger fått såpe derfra i bursdagsgave og julegave😍. Fantastisk deilig med nydelig duft🤗.

    8. Siden eg er så heldig å ha min egen kokk må eg si at dette er det mest spennende du har i nettbutikken (for min del). Og nei, dette er ikkje spydig ment overhodet – Dette var virkelig bra syns eg 🙂 Mer av denne typen *Tommel opp*

      Vibbedille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg