Folkens, jeg kommer med smakfulle nyheter!

Reklame | Kokkejævel.no

Sommeren er definitivt over, i alle fall i Nord, og jeg kjenner at jeg oftere og oftere begynner å lengte etter all den deilige julematen som hører mørketiden til. Derfor lanserer jeg allerede nå julekolleksjonen i krydderserien min, slik at dere kan prøvesmake godsakene nå på høsten slik at dere vet at julegavene kommer til å bli ekstra smakfulle i år.

 

Heftig ribbekrydder UTEN salt

Et krydder som rett og slett lager et kulinarisk mirakel av juleribba. Bruk en 1 liten ts pr kg ribbe og gni godt inn i kjøttet . Salt som normalt. La helst ribba stå et døgn eller to før du steiker den. Anbefales på det aller sterkeste!

Innhold: Fennikel, stejernanis, appelsinskall, hvitløk, rosmarin, timian, kanel, nellik og chili.

Nettovekt: 40 gram

 

Pinnekjøttkrydder UTEN salt

En krydderblanding som er EKSTREMT god til spekemat som pinnekjøtt, fenalår og spekepølser. Dryss litt krydder rett på pinnekjøttet like før servering, ha det i kokelaken eller rett og slett i stedet for pepper i rotmosen. Det kommer garantert til å bli stille rundt bordet…

Innhold: Rosmarin, persille, grovmalt pepper, mjødurt og vaniljestang

Nettovekt: 40 gram

 

Lutefiskkrydder UTEN salt

Dryss over lutefisken under tilberedning i stedet for pepper , eller bruk det som “bordkrydder” sammen med tilbehøret.

Du og din gjester kommer til å bli overrasket over hvor godt lutefisk EGENTLIG kan smake!

Innhold: Sennepsfrø, sitronskall, svart pepper, humle, fennikelfrø og karve.

Nettovekt: 40 gram

 

Hjemmelaget julegløgg MED god julestemning

Alle de gode smakene som en en julegløgg liksom SKAL inneholde, men den ferske smaken av hjemmelaget julegløgg overgår alt du får kjøpt ferdig i butikken.

1 boks holder til 2 flasker rød- eller hvitvin. Framgangsmåte står på boksen.

Innhold: Pomeranskall, grovmalt kanel, grovhakket ingefær, hel nellik, grønne kardemommefrø, og grovkuttet chili.

Nettovekt: 50 g

 

Julekrydder MED god julestemning

Dette er rett og slett smaken av jul komprimert i en krydderblanding. kan med suksess brukes til et stort spekter av retter. Julegrøten selvsagt, men også kanelsnurrer, lefser, julebrød, kaker, dessertsauser og pålegg som sylte og lammerull.

Eller du, dryss litt julekrydder over iskrem, riskrem, multekrem og alle disse andre deilige juledessertene.

Innhold: Appelsinskall, kanel, nellik, kardemomme, stjerneanis, rosmarin og ekte vanilje. Alt finmalt.

Nettovekt: 40 gram

 

Juledram MED god julestemning

Artig og servere hjemmelaget juledram hvis man får besøk! (IKKE til unger som går julebukk!)

Nok til tre helflasker vodka. Framgangsmåten står på boksen. Juledrammen er ferdig etter 3-7 dager. Kan med hell serveres både kald og varm.

Foruten drikkens glede kan denne juledrammen også brukes til graving av elg, rein, hjort hval og okse.

Innhold: Appelsinskall, karve, koriander, kanel, mjødurt og chili. Alt i grove biter.

Nettovekt: 50 gram

 

Alle disse nyhetene gir jeg 25% lanseringsrabatt på, men KUN tirsdag-torsdag siden jeg reiser på lanseringsturne med den nye kokeboka mi, “Hva skal vi ha til middag?”, på torsdag, så her gjelder det å være rask!

 

Veldig mye godt der, men siden det jo tross alt ikke er jul ennå, men midt i den beste lam- og viltsesongen, så har jeg også disse to krydderblandingen på tilbud:

 

Lammekrydder UTEN salt

Et krydder spesiallaget for lammekjøtt, og fører lammelåret til nye høyder, men er egentlig også en god allrounder. Fantastisk god til kylling også!

Tips! Prøv å lag rømmedressing med dette krydderet!

Innhold: Timian, rosmarin, hvitløk, persille, sort pepper, gressløk, chili og karry madras

Nettovekt: 30 gram

 

Viltkrydder UTEN salt

En krydderblanding som virkelig framhever den gode viltsmaken, men også med et tydelig urtepreg. Et skikkelig godt og balansert sammensatt viltkrydder som du vil legge merke til.

TIPS! Smak til fløtesausen med denne krydderblandingen!

Innhold: Rosmarin, grønn paprika, einebær, fennikel, hvitløk, sort pepper og timian.

Nettovekt: 40 gram

 

OG IKKE NOK MED DET!

Det blir mye her nå, men jeg har faktisk hele tre krydderblandinger til som jeg lanserer i dag:

 

Kjøttdeig & spagetti-krydder UTEN salt

1 ts eller 2 pr pk kjøttdeig holder i massevis. Et krydder som også er helt suverent i sauser.

Innhold: Grovmalt pepper, chiliflak, knust paprika, hvitløk, grovmalt løk, ramsløk, purreløk og paprika

Nettovekt: 50 gram

 

Biffkrydder UTEN salt

Biffmåltidet blir aldri det samme igjen! Et krydder som hever rødt kjøtt og hval til høyder som du aldri trodde var mulig.

Innhold: Grovmalt svart pepper, hvitløk, løk, koriander, merian, chiliflak, sellerifrø og svarte sennepsfrø.

Nettovekt: 50 gram

 

Grillmester spesial UTEN salt

En smaksbombe av dimensjoner! Med dette krydderet kan du omså grille en våt bjørkekvist med suksess. Foruten våte kvister passer dette godt til all grillmat, både kjøtt og fisk, og et lite dryss over hvalbiffen…

Innhold: Røkt kaffe, hvitløk, kajennepepper, røkt rød paprika, spisskummen og litt kakao

Nettovekt: 50 gram

 

Det var faktisk det hele. Husk at lanseringsrabatten på 25% KUN gjelder tirsdag-onsdag, slik at jeg rekker å pakke før jeg legger ut på den signeringsturneen min. Kan jo ikke la Konemor stå her i nettbutikken å bale med Lillebror i skjørtekanten, så greit å få pakket unna før jeg drar. Bestill derfor HER allerede !

 

Og Alta, husk at jeg har åpent hver eneste ukedag MINST fra 10-14. Stikk innom og se da vel!

 

 

Lik, del og kommenter på Facebook, så kan det hende det dukker opp et fenalår i tillegg…

 

11 kommentarer
    1. Neeei……har gitt opp å “vinne” fenalår, men det blir nok litt krydder idag allikevel 😉
      Ha en fin dag “oppi nord” og god signeringstur 👍
      (heldige meg som fikk/kjøpte boka 14.)

    2. Har stekt karbonader av reinkjøtt som jeg malte selv og hadde ditt viltkrydder i og dem blei kjæmpe goe. Fikk veldi skryt for dem, så no har jeg anbefalt andre te å prøve krydder fra deg🤗

    3. Brukte viltkrydderet ditt i dag på røkt reinstek. Ble fantastisk godt! Uvant mat for et «asfaltbarn»fra Oslo, men må nok sende mannen til Alta igjen snart for og kjøpe mer kjøtt😊😊😊

    4. Åh, nå ble jeg glad. Her var det masse krydder jeg også kan spise. Tåler ikke løk, så tidligere har jeg gitt opp å bestille krydder på grunn av det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg