Lillebror, nå har Pappa solgt Hoftepluss! :D

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal skrive. Har sittet her og sett på dette bildet i snart 20 minutter. Nå er det virkelig. 1. august er det ikke lenger jeg som eier disse to stedene som jeg har lagt ned så ufattelig mange timer i de siste sju årene.

 

Bortsett fra når Lille Vakre døde, da tok jeg meg faktisk seks uker fri, så har jeg ikke hatt sammenhengende ferie i en uke på tre år. Da kjørte Datter og jeg til Vesterålen til familiens sommersted. Jeg har alltid prioritert at de ansatte skulle få side ønskede ferieuker, og plutselig har sommeren vært over.

 

Første juli sier jeg opp min stilling som Kokkejævel på Hoftepluss AS, og 1. august er jeg ikke sjef lenger. Jeg er en mann av ære, og skal selvfølgelig jobbe som galning for at den travleste sommermåneden blir så innbringende som mulig, men da som “vanlig” ansatt uten personalansvar.

 

Det gleder jeg meg veldig til. Jeg er sliten. Har vært det siden Lille Vakre døde. Alt annet blir så smått. Gleder meg til å kunne prioritere Lillebror framfor både det ene og det andre. Det har ikke vært lett, men det har vært nødvendig.

 

I dag fikk jeg betalt for strevet. Hadde ikke jeg kjempet på i disse månedene og “bortprioritert” Lillebror, så hadde det ikke vært noe å selge. Da hadde jeg vært konkurs. I stedet gikk jeg inn og røsket litt opp, jobbet som faen og fikk skuta på rett kjøl igjen.

 

Jeg er veldig stolt over begge konseptene mine. Hoftepluss med fokus på det gode, ekte og lokale, og FyFader, verdens største salat- og snackbar, som gir seg fullstendig katta i hvor maten og drikken kommer fra, bare den er god.

 

Til sammen, med mine konsepter, blir UNO en dominerende kulinarisk kraft, ikke bare på Amfi Alta, men i hele landselden. Til neste år kommer de til å omsette for over 30 millioner kroner, og det er voldsomt mye uten alkoholservering.

 

Det er dem vel unt! Wenche og Kenneth har drevet i denne bransjen i en mannsalder, (Kenneth siden har var født faktisk), og har absolutt alle forutsetninger til å smelte sammen disse tre konseptene på en god måte. Kunsten blir å ta vare på det unike og bra, men renske vekk det som ikke fungerer like bra.

 

Etter Katastrofen har ikke jeg vært rett mann bak roret, så ærlig må jeg være, og vi trengte et eierskifte. Jeg ønsker dem all mulig lykke til, og jeg vil bidra, til evig tid om ønskelig, med kunnskap og råd, for delikatessebutikdrift, det kan jeg!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Vanlig ansatt

 

 

34 kommentarer
    1. Hei. Ny på kommentarer her, men leser bloggen fast 🙂 Det er stort å innse at skuta KAN føres av andre enn deg. Flott at du prioriterer helsa og dine nærmeste. Det tror jeg aldri man angrer på.
      Ønsker deg masse lykke til!

      1. Skuta BØR styres av andre enn meg nå. Ja, som arbeidende leder må du hele tiden prioritere de ansattes ve og vel. Det går selvfølgelig ut over noe og noen, og det er jo skomakerens barn. Takk for kommentar! 🙂

    2. Gratulerer med salg og en avgjørelse det står respekt av👏👏👍
      Som du selv sier-alt har sin tid- og den bransjen er steintøff! Ønsker deg lykke til som vanlig ansatt og krysser fingre og tær for st de nye eierne klarer å fylle dine sko😉 god sommer 🥂☀️🎉🎉😎

    3. Gratulerer med signert avtale, og en ny tilværelse etterhvert! Masse lykke til på veien videre!

    4. Krev din rett og gjør din plikt er en ok leveregel. Som vanlig ansattt kan du endelig uten blygsel og dårlig samvittighet sykemelde deg. Utifra det du har skrevet om dine lidelser og diagnoser, er det vel kanskje mer enn på tide.. 🙂

      1. Vanlige ansatte med mine lidelser har ingenting i full stilling i min bransje å gjøre, men et par timer om dagen med tilrettelagt aktivitet hadde vært bra. Ikke minst for å treffe kollegaer og flire litt. Jeg har imidlertid aldri vært en “vanlig” ansatt, og har ingen planer om å svikte de nye eierne på oppløpssiden. Etter halvannet år med koronaomsetning er både Hoftepluss, FyFader OG Uno helt avhengige av de velsignede sommerkronene som kommer inn. Jeg står løpet ut!

    5. Lykke til videre, og alt godt til nye eiere. Du er god som ønsker det beste for nye eiere👍🌹. Ta godt vare på deg selv og dine fine🥰 Alt godt ønskes🥰

      1. Ja, når juli og august er unnagjort, så blir min tilværelse en HELT annen. Da har jeg Kokkejævel.no og BARE den, og kan dra hjem til Lillebror etter normal arbeidsdag 🙂

    6. Forstår godt at det er trist,nå får du tid til å hente deg inn igjen,komme deg på beinan,etter operasjon.Du er en sånn ressursterk person at du finner nok noe smart for deg,å holde på med.Riktig God sommer til deg og dine🤗

    7. Gratulerer!
      Men du har da ikke bortprioritert Lillebror! Ikke bry deg om hva folk skriver! Foreldre må faktisk jobbe! Hvis ikke går det ihvertfall ut over Lillebror!

    8. Gratulerer, håper dagene blir bedre for deg og dine 🙂
      Kan jeg komme med et innspill? Jeg synes teksten din er tung å lese etter du begynte å utheve ord i fet skrift. Håper du går tilbake til normalen 😊

        1. Ja, jeg likte det bedre 🙂 Du uthevet ikke så mange ord heller, som nå. Men for meg er noen ord i versaler bedre å lese enn mange i fete typer. Pun intended 😉

      1. Hun ville ikke ha dem fordi hun mente det var for stor risiko siden det måtte skattes av, og et eierskap også medførte 25% kausjonsansvar på gjelda. For ikke å snakke om all jobbingen som et medeierskap fører med seg.

    9. Gratulerer!!
      Det blir nok bra – for dåkker alle!
      Håpe dem beholde “dine” vafla, for dem e bedre 🙂

    10. Lykke til med ditt «nye liv». Håper virkelig at de nye eierene beholder det meste av det flotte særpreget. Og kommer «dine» varer til å være tilgjengelig i delikatessebutikken eller blir det nå kun fra din nettbutikk ?

      1. Takk! Jeg er HELT sikker på at de nye eierne kommer til å gjøre mye av det jeg ikke har maktet de siste årene, så konseptene kommer til å få seg en REAL oppfriskning 🙂
        “Mine” produkter vil i framtiden kun være tilgjengelig på Kokkejævel.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg