Folkens, nå roer vi oss, det er helg!

Arkivfoto

Jeg er ikke inne på bloggen 24/7 og da jeg våknet opp fra sofaen i morges så så jeg at det hadde vært et yrende folkeliv i natt. (Natt for meg er fra 20:00-05:00, ha ha)

 

Jeg måtte til og med FJERNE et par kommentarer. Begge kommentarene kom fra den “gode siden”. En handlet og skuddpremie. “Det skulle vært skuddpremie på” er et helt vanlig nord-norsk utrykk, som ingen mener bokstavelig, men like fullt har uttrykket ingenting i et kommentarfelt å gjøre. Derfor slettet jeg det.

 

Den andre kommentaren devaluerte et trolls evne til å ha egne bestevenner. Det er ikke antall venner som avgjør hvor god du er som person. Selv har jeg jobbet bort en menge venner opp gjennom årene, men det betyr ikke at jeg er et troll for det om. Hadde selvfølgelig ikke slettet en kommentar grunnet pin personlige mening, men dette tidligere anonyme trollet er det enkelte som vet hvem er, og for å ikke synke ned på samme nivå, så vil jeg beskytte vedkommende.

 

Har akkurat våknet og må på jobb nå, så har ikke fått finlest alt sommer skrevet, men TROR ikke det er mer som må slettes. Vil takke dere alle for støtten, men nå foreslår jeg vi bare ønsker hver andre GOD HELG! 😀

 

Ja, en siste ting, så også det ble litt fokus på den innringede kommentaren, (fra innlegget i går), og den ble selvfølgelig misforstått med vilje. Avslutningen var ment som en spøk, type dårlig. Har aldri tenkt tanken en gang. Det skulle bare illustrere det jeg har fortalt flere ganger, at etter at Lille Vakre døde, og det ble så enormt mye arbeid og styr i kjølvannet av hans død, så har jeg ikke klart å gjøre en god nok jobb der nede. Det ble til slutt et sted jeg måtte komme meg bort fra. Ikke verre enn det. Ingen grunn til å være bekymret for ungene mine.

 

Folkens, det er helg. Nyt det! 😀 😀 😀

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Litt trøtt, men definitivt i helgemodus

 

 

(Og du, oppfør deg i kommentarfeltet 🙂 )

 

 

 

28 kommentarer
    1. Må bare fortelle, har vært på Hoftepluss og Fyfader i dag.
      Søkki for en jobb du har gjort, nydelig mat med mye smak 😋
      Heldig de som fikk kjøpt 👍
      Så en liten hemmelig het, fikk se lille bror og konemor sto der, æ stirrrrra bærre littegrann. Nydelig bægge to.
      Ønsker dere ei fortreffelig fin helg 🌹

    2. Har bestämt mig för att skita i ångest och hets den här helgen. Bara förtränga och ta nya tag på måndag! Tycker du skall göra det samma 😉
      Ha en riktigt fin helg med de dina! <3

    3. Kan du ikke vær så snill å slutte å skrive BARE om hat og hets og troll?🙏🏻Enig i at det e en viktig ting å ta opp. Men synes det blir for mye når nesten alle innlæggan dine nu handler om sånt.❤️

      1. De siste dagene har det vært vært i overkant mye hat, hets og troll, enig der, men prøvde med det innlegget du faktisk kommenterer under å sette en strek. Så skjedde det noe på jobb i dag. Ja, jeg ringte politiet.

    4. Oppfør deg i kommentarfeltet, sier du, mens du lar en outing på brukernavn på et annet forum stå?

      Veldig bra at du slettet de kommentarene, men jeg har likevel sendt skjermbilde og link til politiet, drapstrusler skal man faktisk ikke overse. Det er makt i det skrevne ord. På samme måte som det er makt i det å mer enn antyde at å hoppe fra en bro har vært et alternativ. Du balanserer helt på grensen her, det må jeg si, og jeg føler at du tar på deg et stort ansvar mtp triggere for folk som sliter.

      Mental helse hjelpetelefon 116 123

      1. Vet ikke hvor du kommer fra/bor men den nordnorske talemåten/skrivemåten og humor er noe som er nedarvet fra gammel tid. Vi har en særegen måte å frambringe meninger og kommentarer. Så Kokkejævel mente det overhode ikke bokstavlig – ha en fin dag og helg

      2. Outing av anonyme nick? Gi meg en pause! Verken du eller jeg kan snakke for folk som sliter, de er nok like forskjellige som folk som IKKE sliter, men mitt inntrykk, ut fra alle de MELDINGENE jeg får fra folk som står på utsiden, er at bloggen min hjelper dem LIT til å se at det vinne både håp, glede og FRAMTID, selv om man har opplevde mange dumme ting.

        1. Ikke gjør deg dum, er du grei. Du vet godt hva du gjorde.

          Jeg tviler ikke på at du hjelper noen, mens andre kan oppleve alt skriveriet og antydninger om selvmord som en trigger. Du kan da ikke være så arrogant at du ikke ser det? Andre linker til Mental helse sin hjelpetelefon når de skriver om slike temaer. Hvorfor gjør ikke du det?

          1. Vær så snill å snakk ordentlig til meg. Det syns jeg faktisk jeg fortjener når jeg bruker MASSE tid på å svare dere, både deg som er relativt seriøs, men også alle disse absurde, som til og med har begynt å dukke opp på min arbeidsplass for å fortelle hvor ynkelig og dårlig likt jeg er. Vel, tilbake til spørsmålet ditt, hvorfor jeg ikke linker til hjelpetelefonen når jeg snakker om selvmord. Det er faktisk et veldig godt spørsmål som jeg lett kan svare på: 1. Det skal jeg sannelig begynne å gjøre! 2. Jeg tror jeg faktisk ikke har innsett min egen innflytelse når jeg skriver alvorlig om smått og stort. Kall det litt dårlig selvbilde, kanskje. Det sagt, så vil jeg atter en gang presisere hvor uenig jeg er med deg at den kommentaren med den Kåfjordbrua var en såkalt trigger for folk som sliter. Gi meg en pause!

          2. Selv opplever jeg oppgulp som du og visse andre kommer med som trigger. Tenkt på det?? Det gir meg flashbacks til ungdomsskolen og hvordan jeg ble hersa med der. Så vær så snill og fei for egen dør og se at du selv også kan virke arrogant. Jeg har diagnose ptsd. Greit? Mental helses hjelpetelefon er ikke for alle. Har mista tilliten til alt av folk, så og ringe dit og snakke med en fremmed, skjer ikke!

    5. Riktig så god helg te aill sammen der ute🌞, ta vare på hverandre istan for å gå helt av hengslan🤩.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg